واردات گوشی های موبایل

واردات گوشی های موبایل به ایران 19 درصد افزایش یافت

واردات گوشی های موبایل به ایران نسبت به هشت ماهه اول سال قبل با 19 درصد رشد همراه بوده است. بر اساس آمارهای گمرک در 8 ماه نخست سال 97 ارزش واردات موبایل بیش از 280 میلیون 401 هزار دلار گزارش شد.

طرح رجیستری گوشی های موبایل از 14 آذر سال 96 اجرا شد تا با شناسه‌دار کردن تلفن همراه از از ورود غیرقانونی آن‌ها جلوگیری کند. از این رو مرکز گمرک ایران آماری از تجارت خارجی 8 ماه نخست سال جاری منتشر کرد که بر اساس آن در این مدت ارزش واردات گوشی های موبایل بالغ بر 280 میلیون و 401 هزار دلار بوده است. بنابراین واردات موبایل هم از حیث تعداد و هم از نظر ارزش، بیشتر از 8 ماهه نخست سال قبل بوده و رشد 19 درصدی را تجربه کرده است. در واقع با اجرای طرح رجیستری آمار قاچاق تلفن همراه به صفر رسیده و بازار موبایل در این زمینه با تحول بزرگی روبه‌رو شده است.

واردات گوشی های موبایل

میزان افزایش واردات گوشی های موبایل

بر اساس آمارهای منتشر شده در هشت ماه نخست سال جاری، واردات گوشی های موبایل دارای ارزشی بالغ بر 280 میلیون و 401 هزار دلار بوده و 0.95 درصد از ارزش کل واردات ایران را در اختیار دارد. در بازه زمانی مشابه سال قبل، ارزش واردات موبایل به ایران 235 میلیون و 778 هزار دلار را نشان می‌داد که سهم 0.69 درصدی از کل واردات را شامل می‌شد. در مجموع، واردات تلفن همراه نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل با رشد 18.93 درصدی همراه بوده است. با وجود این، قیمت تلفن همراه به دلیل نوسان نرخ ارز چندین برابر شده و اکنون واردات موبایل به کندی انجام می‌شود.

واردات گوشی های موبایل

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. این خبر خوبیه یا بد؟ خودمونو باید برای چی اماده کنیم الان

  2. این شایعاتو باور نکیند همش برا دس گرمیه

  3. با افزایش ۹۹ درصدی قیمت دیگ؟