اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ

اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ برای ذخیره ایمن ارزهای دیجیتال در راه است

به تازگی فاش شده که سامسونگ برای ثبت نام‌تجاری نرم افزار ارز دیجیتال و بلاک چین خود اقدام کرده و سخت در حال توسعه چنین نرم افزاری است. ظاهرا امنیت، حرف اول و آخر را در اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ می‌زند.

بر اساس گزارش اختصاصی پایگاه خبری Sammobile، سرویس رمز ارز سامسونگ شامل دو قسمت خواهد بود: یک کیف پول سرد (cold wallet) که علاوه بر ذخیره‌سازی ارز دیجیتال و کلیدهای امنیتی خصوصی و عمومی، امضای کلیدهای خصوصی برای تراکنش‌های دیجیتالی را مدیریت می‌کند؛ و دیگری یک کیف پول رمزنگاری شده (crypto wallet) است که برای نقل و انتقال، مشاهده جزئیات حساب و تاریخچه تراکنش‌ها کاربرد خواهد داشت. هنوز اسامی این دو کیف پول نهایی نشده اما روی امنیت بالای اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ تاکید زیادی شده است.

ذخیره امن ارز دیجیتال با اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ

ارزهای مجازی در دو نوع کیف پول‌ سرد (cold) و گرم (hot) ذخیره می‌شوند. این والت‌های دیجیتال، کلیدهای شخصی و عمومی مورد نیاز برای انتقال ارز را نگه‌داری می‌کنند؛ البته کیف پول سرد را به علت کارکرد در حالت آفلاین، می‌‌توان ایمن‌تر قلمداد کرد. هکرها قادر نیستند از راه دور، به کلیدهای امنیتی موجود در این والت‌ها دست یابند و برای رسیدن به این هدف، می‌بایست به دستگاهی که کیف پول سرد را در خود جای داده است، دسترسی فیزیکی داشته باشند.

بیت کوین

اپلیکیشن کیف پول سرد سامسونگ، به کاربران امکان می‌دهد که والت‌های فعلی خود را از سرویس‌های شخص ثالث نظیر Metamask و TrustWallet وارد کنند؛ یا اینکه یک کیف پول جدید برای خود ایجاد نمایند. رمز ارزها و توکن‌هایی که از ابتدا تحت پشتیبانی این اپلیکیشن قرار می‌گیرند، احتمالا شامل بیت کوین، اتریوم (Ethereum)، توکن‌های ERC20 و بیت کوین کش (Bitcoin Cash) خواهند بود.

اکانت‌های ساخته شده با استفاده از این اپلیکیشن، به صورت کاملا ناشناس در شبکه بلاک چین ذخیره می‌شوند و سامسونگ به هیچ‌ داده‌ای دسترسی نخواهد داشت. تنها راه دسترسی کاربران به حساب خود، از طریق عبارت بازیابی (recovery phrase) خواهد بود که عبارتی 12 الی 24 کلمه‌ای است و شیوه‌‌ استاندارد بازیابی در سایر سرویس‌های کیف پول دیجیتال نیز محسوب می‌شود. بنابراین مسئولیت ذخیره‌سازی این عبارت بر عهده خود کاربر است و بدون آن، نمی‌تواند اکانت ارز دیجیتالی خود را بازیابد.

اپلیکیشن بیت کوین سامسونگ با الزامی کردن تایید هویت کاربر، از یک لایه امنیتی مضاعف نیز برخوردار است. گزینه‌های امنیتی قابل استفاده برای کاربران اما، تنها شامل پین (PIN) و اثر انگشت می‌شود؛ موضوعی که به احتمال عدم وجود اسکنر عنبیه در گوشی های گلکسی اس 10 قوت می‌بخشد.

به غیر از امکان جابه‌جایی ارزهای دیجیتال، هنوز اطلاعات دیگری در مورد امکانات احتمالی این اپلیکیشن در دست نیست و گمانه‌زنی‌ها در این رابطه ادامه دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. ینی دیگ اسم بیت کوین میشنوم چهار ستون بدنم میلرزه …

  2. یا خدا این دیگ چیه بازم میخوان جیب ملت بدبخت و ساده رو خالی کنن