هواوی پی 20 پرو

تصاویر قاب محافظ هواوی پی 30 پرو از وجود دوربین چهارگانه خبر می‌دهند

تصاویر قاب محافظ هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) و هواوی پی 30 (Huawei P30) منتشر شد. این عکس‌ها نشان می‌دهند نخستین پرچمدار سال 2019 هواوی به دوربین چهارگانه مجهز بوده و روی پنل پشتی، چندین فلاش ال ای دی وجود خواهد داشت.

هواوی اخیرا چهار گوشی میت 20، میت 20 پرو، میت 20 ایکس و میت 20 پورشه دیزاین را در کشور چین و برخی نقاط دیگر عرضه کرده است. با در نظر گرفتن روال پیشین معرفی و عرضه پرچمداران سری P این گوشی‌ساز، انتظار داریم هواوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو طی سومین ماه سال 2019 (اسفند – فروردین) عرضه شوند. حالا بیشتر از سه ماه مانده به معرفی رسمی این دو گوشی، تصاویر قاب محافظ هواوی پی 30 پرو و هواوی پی 30 در دنیای واقعی منتشر شده است.

همانطوری که هواوی پی 20 پرو با مجهز شدن به نخستین دوربین سه گانه، که دارای توانایی ثبت تصاویر 40 مگاپیکسلی است، کاربران زیادی را به وجد آورد، قرار است دوربین چهارگانه جانشین آن در سال 2019 نیز در بازار گوشی های هوشمند غوغا کند. تصاویر قاب محافظ هواوی پی 30 پرو از وجود دوربین چهارگانه در کنار چندین فلاش ال ای دی روی پنل پشتی این گوشی خبر می‌دهند. در کنار آن‌ها، عکسی از قاب محافظ مدل پایه نیز منتشر شده است.

نخستین عکس قاب محافظ هواوی پی 30 پرو

تصاویر قاب محافظ هواوی پی 30 پرو

طبق تصویر سمت سمت چپ، هواوی پی 30 به یک ماژول دوربین سه گانه دارای ساختار عمودی مجهز خواهد شد. زیر این ماژول، فلاش ال ای دی قرار دارد. در پایین قاب نیز قسمتی برای وارد کردن کابل یو اس بی C در نظر گرفته شده است. در کنار محل در نظر گرفته شده کنار درگاه یو اس بی، حفره دایره‌ای شکل دیگری دیده می‌شود، اما نمی‌توان آن را با اطمینان کامل، مربوط به درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متر دانست. اگرچه این درگاه در پی 20 و پی 20 پرو وجود داشت، اما ممکن است هواوی قیدشان را در پرچمداران سال آتی بزند.

اما روی قاب محافظ هواوی پی 30 پرو بریدگی عمودی به مراتب بزرگتری دیده می‌شود که از مجهز شدن گوشی به یک ماژول دوربین چهارگانه خبر می‌دهد. در مقایسه با قاب محافظ پی 30، در این مدل فضای بیشتری برای فلاش ال ای دی دوربین در نظر گرفته شده است که به احتمال زیاد به چندگانه بودن آن اشاره دارد.

طبق عکس قاب محافظ هواوی پی 30 پرو پایین، که توسط یک افشا‌کننده دیگر منتشر شده است، روی پایین‌ترین قسمت سمت راست بدنه، دکمه‌ای اضافی تعبیه شده است. با توجه به محل قرارگیری این دکمه و از طرفی در نظر گرفتن مشخصات سخت افزاری دوربین گوشی، احتمالا این قسمت به دکمه شاتر دوربین مربوط می‌شود.

قاب محافظ هواوی پی 30 پرو

در عکس‌های قاب محافظ هواوی پی 30 پرو، هیچ بریدگی به منظور قرارگیری اسکنر اثر انگشت دیده نمی‌شود، به همین دلیل احتمالا در این گوشی نیز شاهد استفاده از اسکنر اثر انگشت روی صفحه نمایش خواهیم بود.

تصاویر قاب محافظ هواوی پی 30 پرو

طبق جدیدترین گزارش‌ها، هواوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو در آخرین مراحل تست قرار دارند. بر اساس شایعات، دوربین سه گانه مدل پایه متشکل از سنسورهای 40 مگاپیکسلی، 20 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی است. سنسور دارای کمترین رزولوشن از نوع سوپر واید است. در بالاترین قسمت نمایشگر هر دو مدل، ناچ واتردراپ (بریدگی دارای عرض بسیار کم شبیه به قطره آب) وجود دارد.

تصاویر قاب محافظ هواوی پی 30 پرو

احتمال دارد چهارمین سنسور ماژول دوربین چهارگانه مدل Pro، همان سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 باشد که قرار است به زودی در دو گوشی هواوی آنر ویو 20 و نوا 4 مشاهده کنیم.

هواوی پی 30 دارای 8 گیگابایت حافظه رم است، اما احتمالا مدل پرو به 12 گیگابایت رم مجهز خواهد شد. احتمال عرضه یک نسخه پشتیبانی‌کننده از شبکه 5G برای هواوی پی 30 پرو وجود دارد.