گوگل کروم اندروید

دکمه بستن همه تب ها به گوگل کروم اندروید اضافه می‌شود

آپدیت جدیدی برای گوگل کروم اندروید در راه است. نام رابط کاربری جدید مرورگر کروم اندروید از Duplex به Duet تغییر پیدا کرده و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، اضافه شدن دکمه‌ای مخصوص به منظور بستن همه تب ها به صورت یکجا محسوب می‌شود.

اگر اخبار مربوط به تلاش‌های گوگل به منظور بهبود مرورگر وب اندرویدی خود را دنبال کرده باشد، نام Duplex برایتان آشناست. گوگل رابط کاربری تغییر یافته مرورگر گوگل کروم اندروید را با این نام خطاب می‌کند. مزیت آن در مقایسه با نسخه‌های پیشین کروم اندروید، قرارگیری دکمه‌های کنترلی در پایین رابط کاربری است.

گوگل برای جلوگیری از بروز اشتباه در ذهن کاربران بین نام Duplex (نام رابط کاربری جدید گوگل کروم اندروید) و هوص مصنوعی جدید گوگل برای دستیار مجازی خود با همین نام، اسم رابط کاربری مرورگر اندرویدی خود را به Duet تغییر داد.

بستن همه تب ها در رابط کاربری Duet گوگل کروم

با وجود تغییر اسم، هسته رابط کاربری هر دو یکسان باقی مانده و ویژگی‌های کلیدی رابط Duet با Duplex تفاوتی ندارد. تنها تفاوت مهم در اینجا، تغییر موقعیت برخی دکمه‌های کنترلی به منظور افزایش آسودگی در استفاده از آن‌ها است. به عنوان نمونه یکی از تفاو‌ت‌های مهم رابط کاربری Duet در مقایسه با نسخه پیشین، افزوده شدن دکمه‌ای مخصوص برای بستن همه تب های مرورگر محسوب می‌شود.

بستن همه تب ها

بعد از دریافت جدیدترین آپدیت گوگل کروم بر روی دستگاه اندرویدی خود، در گوشه پایین و سمت چپ رابط کاربری یک آیکون سطح آشغال مشاهده خواهید کرد که در کنارش آیکون + به منظور باز کردن پنجره‌ای جدید قرار دارد. پیشتر دکمه ایجاد یک تب جدید در گوشه سمت چپ بالا قرار داشت.

در حال حاضر نیز در حالت مشاهده Tab، از طریق منوی شناور، امکان بستن همه تب ها در مرورگر گوگل کروم اندروید وجود دارد، اما وجود دکمه‌ای اختصاصی به این منظور، کار را راحت‌تر خواهد کرد. از طرفی بسیاری از کاربران در حال حاضر از نحوه بستن همه تب ها آگاه نیستند، اما آیکون جدید این ویژگی را به همگی یادآوری می‌کند.

در آپدیت پیشین کروم اندروید، آیکون + به منظور ایجاد تب جدید در گوشه پایین و سمت چپ قرار داشت، اما با دریافت جدیدترین به‌روزرسانی، به میانه نوار پایین رابط کاربری منتقل خواهد شد. بعد از دریافت آپدیت جدید گوگل کروم، نظر خود درباره آن و میزان موفقیت گوگل در بازطراحی مرورگر اندرویدی خود را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. نخیر فقط enternet explore رو عشقه😂😂 حرفم نباشه

  2. عاقا خداییش یکی از بهترین مرورگر هاییه ک میشناسم