قیمت سامسونگ گلکسی اف

چرا قیمت سامسونگ گلکسی اف 1800 دلار است؟

اگرچه قیمت سامسونگ گلکسی اف بسیار بالا بوده و برای خرید آن باید نزدیک به 2 هزار دلار پرداخت کنید، اما تامین قطعات مورد نیاز برای ساخت آن، برای سامسونگ به مراتب ارزان‌تر تمام می‌شود. هزینه تامین اجزای سخت افزاری گلکسی F یک سوم قیمت فروش گوشی است!

آژانس تحقیقاتی کره‌ای CGS-CIMB Research طی انتشار یک گزارش، به بررسی هزینه تهیه قطعات مختلف نخستین گوشی منعطف سامسونگ پرداخت و سپس قیمت قطعات سخت افزاری مختلف سامسونگ گلکسی اف را با گلکسی اس 9 پلاس و آیفون ایکس اس مکس مقایسه کرد.

اجزای افزایش‌دهنده قیمت سامسونگ گلکسی اف

گران قیمت‌ترین بخش این گوشی نمایشگر یا به عبارت بهتر، نمایشگرهای آن محسوب می‌شوند. گوشی گلکسی F به یک صفحه نمایش اصلی 7.3 اینچی با توانایی خم شدن به داخل از میانه و یک صفحه نمایش خارجی 4.5 اینچی مجهز شده است. گفته می‌شود در ساختار این گوشی، از دو باتری استفاده خواهد شد که در مجموع ظرفیت 5 هزار الی 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی را برای آن به ارمغان می‌آورند. با این حال، استفاده از دو باتری، تاثیر چندانی بر روی بالا رفتن قیمت سامسونگ گلکسی اف ندارد.

به عقیده تحلیلگران، سامسونگ حاشیه سود خود از اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیرش را همانند استراتژی اپل در ساخت و فروش گوشی های آیفون، به 65 درصد افزایش می‌دهد. این در حالی است که حاشیه سود گلکسی اس 9 پلاس برابر 55 درصد بود.

قیمت سامسونگ گلکسی اف

تصویر بالا نشان می‌دهد اگرچه قیمت سامسونگ گلکسی اف برای مشتریان بسیار سنگین تمام خواهد شد، اما شرکت هزینه بسیار کمتری به منظور تهیه قطعات مورد نیاز برای ساخت یک دستگاه پرداخت می‌کند! قیمت اولین گوشی منعطف سامسونگ 1800 دلار پیش‌بینی می‌شود، در حالی که تهیه اجزای سخت افزاری آن، برای سامسونگ حدود 640 دلار هزینه دارد! نمایشگرها و حافظه، جزو پرهزینه‌ترین اجزای این گوشی به شمار رفته و به افزایش قیمت سامسونگ گلکسی اف دامن زده‌اند.

همه گوشی های هوشمند بالارده و خاص در بدو معرفی قیمت بسیار بالایی دارند و گلکسی اف نیز از این موضوع مستثنی نیست. حال به این فاکتور افزایش قیمت سامسونگ گلکسی اف باید نوآورانه بودن آن را نیز اضافه کرد که سبب افزایش مجدد قیمت می‌شود. اگرچه فلکس پای به عنوان نخستین گوشی هوشمند منعطف چندی پیش توسط Rouyu Technology معرفی شد، اما طبق گفته‌های تحلیلگران از مدت‌ها قبل، سامسونگ در بازار گوشی های هوشمند منعطف پرچمداری کرده و کاربران بیشتر به خرید محصولات آن روی می‌آورند.

تحلیلگران معتقدند نزدیک به 3.5 میلیون گوشی انعطاف پذیر در سال 2019 به فروش خواهد رسید. این میزان با رشدی قابل توجه، در سال 2022 به 24 میلیون دستگاه در سال می‌رسد. متاسفانه نمی‌توان به کاهش قیمت‌ها خیلی امیدوار بود، چرا که متوسط قیمت این نوع گجت‌ها در سال 2022، حدود 1300 دلار پیش‌بینی شده است.

قیمت سامسونگ گلکسی اف

سامسونگ نه تنها با معرفی و عرضه گلکسی اف به صورت مستقیم از محل فروش گوشی هوشمند منعطف خود به سود زیادی دست پیدا خواهد کرد، بلکه با انداختن تب و تاب ساخت این نوع گجت‌ها در دل دیگر شرکت‌ها، به صورت غیر مستقیم نیز پول زیادی به جیب می‌زند. Samsung Display اکنون در زمینه تولید نمایشگرهای منعطف پرچمداری کرده و قادر است یک میلیون پنل در هر سال تولید کند. البته ال جی با فاصله‌ای کم پشت سر آن قرار دارد. پیش‌بینی شده LG Display در سال 2020، قادر به تولید یک میلیون پنل صفحه نمایش منعطف خواهد بود.

سامسونگ از هم‌اکنون می‌داند طی سه سال آتی، حدود 5.8 میلیارد دلار ضرر خواهد داشت، چرا که چندی پیش اسناد مربوط به فناوری صفحه نمایش منعطف آن به دست چند شرکت چینی افتاد! اکنون این شرکت‌های چینی، ساخت گوشی های هوشمند انعطاف پذیر را آغاز کرده و به زودی برای خود سامسونگ شاخ و شانه خواهند کشید. ضرر 5.8 میلیونی سامسونگ به معنی کاهش فروش گلکسی اف و دیگر گجت‌های منعطف این شرکت طی سال‌های آتی، در پی خرید گوشی های انعطاف پذیر شرکت‌های چینی توسط کاربران است.