عجیب ترین خیابان های جهان

با جالب ترین و عجیب ترین خیابان های جهان آشنا شوید

در بسیاری از کشورها خیابان‌ها به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند و گردشگران زیادی به دیدن آن‌ها سفر می‌کنند. در این مقاله با کوتاه‌ترین، عریض‌ترین، جالب ترین و عجیب ترین خیابان های جهان آشنا می‌شوید.

سفر کردن فقط به معنای رسیدن به مقصد نیست. می‌توان از طول راه و تمامی منظره‌هایی که در مسیر وجود دارد، لذت برد. بسیاری از افراد، بهترین قسمت سفر را مسیر رسیدن به مقصد می‌دانند و به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهند. در بسیاری از کشورها خیابان‌ها و جاده‌ها به یکی از جاذبه‌های مشهور گردشگری تبدیل شده‌اند. به همین دلیل در این مقاله با کوتاه‌ترین، عریض‌ترین، جالب ترین و عجیب ترین خیابان های جهان آشنا می‌شویم.

معرفی جالب ترین و عجیب ترین خیابان های جهان

1.‌ خیابان بالدوین

آدرس: نیوزلند

عجیب ترین خیابان های جهان عجیب ترین خیابان های جهان

خیابان بالدوین (Baldwin) در کشور نیوزلند قرار دارد و به خاطر ویژگی منحصربه‌فرد خود در صدر لیست عجیب ترین خیابان های جهان قرار می‌گیرد. این خیابان دارای شیب 35 درجه‌ای است و خیلی‌ها لقب شیب‌دارترین خیابان دنیا را به آن اختصاص داده‌اند. نکته جالب در خصوص این خیابان این است که انتهای آن بن‌بست بوده و تمامی خانه‌هایی که در دو طرف این خیابان ساخته شده‌اند نیز به صورت کج دیده می‌شوند و نمای جالبی را به وجود آورده است. برای ساخت سطح این خیابان از بتن استفاده کرده‌اند تا در مقابل گرمای زیاد آسیب نبیند.

2. استیت استریت

آدرس: ایالت متحده

عجیب ترین خیابان های جهان

عجیب ترین خیابان های جهان

خیابان استیت استریت (State Street) در کشور آمریکا قرار دارد و با نام خیابان دولت شناخته می‌شود. خط‌های زرد این خیابان، آن را در لیست عجیب ترین خیابان های جهان قرار داده است، چرا که این خطوط زرد، برای دو ایالت (Tennessee) و ویرجینیا (Virginia) است. در واقع این خط، دو ایالت را از هم جدا می‌کند و مرزی بین این دو شناخته می‌شود و کسانی که در دو طرف این خط رانندگی می‌کنند به نوعی در دو ایالت مختلف قرار دارند.

3. خیابان مکلانگ

آدرس: تایلند

عجیب ترین خیابان های جهان
خیابان مکلانگ (Maeklong) در واقع بازاری است که وسط آن ریل راه‌آهن وجود دارد و قطار نیز از میان آن عبور می‌کند؛ به همین دلیل این خیابان جزو عجیب ترین خیابان های جهان شناخته می‌شود. خیابان مکلانگ در یکی از محله‌های شهر بانکوک قرار دارد و دست‌فروشان زیادی برای فروش محصولات خود در این مکان جمع می‌شوند و در بعضی از ساعات این مکان به شلوغ‌ترین منطقه در شهر بانکوک تبدیل می‌شود. از این رو اگر قطار از میان این بازار عبور کند، بدون شک بسیاری از افراد آسیب می‌بینند، اما دست‌فروشان برای حل این مشکل یک راه‌حل مناسب پیدا کردند؛ آن‌ها در تمام اوقات به چراغ هشدار عبور قطار خیره می‌شوند و هنگام عبور قطار سراسیمه وسایل خود را جمع می‌کنند تا قطار عبور کند و پس از آن مجددا کارشان را ادامه می‌دهند.

4. میدان مجیک

آدرس: انگلستان

عجیب ترین خیابان های جهان عجیب ترین خیابان های جهان

میدان مجیک (Magic Roundabout) در کشور انگلستان قرار دارد و همان‌طور که از اسم آن هم مشخص است این خیابان را با لقب میدان جادویی می‌شناسند. 5 خیابان و یک ورودی پارکینگ به این میدان منتهی می‌شود که طراحان با برنامه‌ریزی خاصی آن را ساخته‌اند تا از ترافیک جلوگیری کنند و هر خودرویی باید بر اساس یک جهت خاص مسیر خود را تغییر دهد. در واقع طراحان در اطراف میدان اصلی، 5 میدان کوچک ایجاد کردند که رانندگان باید بر خلاف عقربه‌های ساعت به دور میدان‌های کوچک رانندگی کنند و برای دور زدن در میدان اصلی، می‌بایست بر اساس جهت عقربه‌ها حرکت کنند. شاید به ظاهر کمی پیچیده باشد، اما این طرح توانسته به میزان قابل توجهی ترافیک این منطقه را کاهش دهد.

5. خیابان دو خولیو 

آدرس: آرژانتین

عجیب ترین خیابان های جهان

خیابان دو خلیو (De Julio Avenue) به عنوان عریض‌ترین خیابان جهان شناخته می‌شود و در کشور آرژانتین قرار دارد. گر فردی قصد دارد از یک طرف این خیابان به سمت دیگر آن برود، باید حدود 91 متر را پیاده طی کند و در مسیر 3 چراغ عابر پیاده هم وجود دارد. در خیابان دو خلیو، 12 خط ترافیکی و 4 خیابان مجزا وجود دارد و به همین دلیل در لیست عجیب ترین خیابان های جهان قرار می‌گیرد.

6. خیابان لومبارد

آدرس: سان فرانسیسکو

عجیب ترین خیابان های جهان

خیابان لومبارد (Lombard Street) به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر سان فرانسیسکو در آمریکا شناخته می‌شود و لقب پیچ‌درپیچ خیابان جهان را برای آن انتخاب کرده‌اند. در طرح اولیه، طراحان برای این خیابان شیب 27 درجه‌ای را در نظر گرفتند که پس از ساخت، 17 درجه به شیب آن اضافه شد. حتی اگر خودرویی با سرعت 20 کیلومتر بر ساعت از این جاده عبور کند، خطرناک خواهد بود و به همین دلیل بسیاری از رانندگان برای جلوگیری از واژگونی خودرو خود، با سرعت کم و با دقت زیاد رانندگی می‌کنند. همچنین اطراف این خیابان خانه‌های مسکونی زیبایی قرار دارد که این مکان از شهر سان فرانسیسکو را به یک جاذبه گردشگری زیبا تبدیل کرده است.

7.خیابان ابنیزر

آدرس: اسکاتلند

عجیب ترین خیابان های جهان

خیابان ابنیزر (Ebenezer) در کشور اسکاتلند قرار دارد و جزو عجیب ترین خیابان های جهان شناخته می‌شود؛ زیرا این خیابان فقط 1 متر و 70 سانتی‌متر طول دارد و به عنوان کوتاه‌ترین خیابان جهان در کتاب گینس به ثبت رسیده است. در این خیابان فقط یک هتل با نام مکز (mackas) قرار دارد.

8. خیابان جاج هری

آدرس: لس آنجلس

عجیب ترین خیابان های جهان

خیابان جاج هری (Judge Harry Pregerson) در شهر لس آنجلس قرار دارد و همانطور که از اسم آن هم مشخص است این خیابان را با لقب قاضی هری می‌شناسند. این خیابان از تعداد زیادی پل‌ ساخته شده است که رانندگان می‌توانند از جاده‌های مختلف وارد آن شوند و به همین دلیل به عنوان پیچیده‌ترین راه‌های مبادلاتی جهان شاخته می‌شود. طراحان 4 طبقه برای این خیابان در نظر گرفته‌اند تا از ترافیک این شهر جلوگیری کنند. این خیابان در سال 1993 افتتاح شد.

9. میدان پوتراجایا

آدرس: مالزی

عجیب ترین خیابان های جهان

خیابان پوتراجایا (Putrajaya) به عنوان مهم‌ترین خیابان کشور مالزی محسوب می‌شود که انتهای این خیابان به میدان پوتراجایا می‌رسد. این میدان با طول 3.4 کیلومتر به عنوان بزرگ‌ترین میدان جهان شناخته می‌شود و هنگام رانندگی در این میدان، احساس نمی‌کنید که دور یک میدان هستید.

10. بزرگراه شماره یک

آدرس: استرالیا

عجیب ترین خیابان های جهان عجیب ترین خیابان های جهان

بزرگراه شماره یک (Highway 1) در قاره استرالیا قرار دارد. این بزرگراه به عنوان طولانی‌ترین بزرگراه جهان شناخته می‌شود که حدودا تمامی سرزمین‌های قاره استرالیا را به‌هم متصل می‌کند. روزانه حدود 1 میلیون نفر از بخش‌های مختلف این بزرگراه استفاده می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. خیلی خوب و زیبا بودن

  2. اولیه حالل میده واسه سر خوردن تو برف

  3. خیابان دو خولیو رو دیدین وسط میدان نماد ابلیسک زدن ای ارژانتینی های کثیف