مزایای کنسول بازی

7 علت برتری مزایای کنسول بازی در برابر PC

میان کنسول‌ها و رایانه‌های مخصوص گیم رقابت تنگاتنگی وجود دارد و به نظر می‌رسد که مزایای کنسول بازی بیشتر است. در این مقاله قصد داریم 7 مورد از مزایای کنسول بازی را مورد بررسی قرار دهیم.

بحث مزایای کنسول بازی در برابر بازی‌های کامپیوتری یک نبرد چند ساله بوده و انتظار نداریم که در آینده نزدیک به پایان برسد. در صورتی که شما قصد تغییر دستگاه بازی خود را دارید، کنسول انتخاب مناسبی خواهد بود. در این مقاله قصد داریم تعدادی از مزایای کنسول در برابر بازی‌های کامپیوتر را بررسی کنیم.

1: کنسول‌ها آماده کار کردن هستند

مزایای کنسول بازی

به طور کلی در کنسول‌ها هیچ مرحله‌ای برای نصب بازی وجود ندارد؛ شما به سادگی با وارد کردن دیسک یا دانلود بازی ظرف مدت چند دقیقه می‌توانید کار خود را آغاز کنید. شما برای اجرای بازی‌ها نیازی به هیچ درایور یا ابزار خاصی ندارید؛ شاید مجبور شوید برخی آپدیت‌های احتمالی را دانلود کنید، اما این کار یک فرآیند ساده است.

کاربران کامپیوتر ممکن است برای اجرای بهتر بازی‌ها نیازمند انجام تعدادی تنظیمات خاص مرتبط با دستگاه و کارت گرافیک باشند. کسانی که از کنسول برای بازی کردن استفاده می‌کنند، نیازی به انجام تنظیمات برای بازی‌های جدید ندارند، کنسول‌ها آماده کار کردن هستند.

2: شما نیازی به بررسی مشخصات کنسول بازی ندارید

یکی دیگر از مسائلی که با داشتن کنسول نیازی به بررسی ندارند، توجه به مشخصات سخت افزاری مورد نیاز بازی‌های رایانه‌ای برای اجرا است. گزینه‌های زیادی برای fi به کارگیری در سیستم کامپیوتری مورد نیاز شما وجود دارند که باید انتخاب کنید.

شما باید از راحت بودن ماوس، قدرت کارت گرافیک به منظور اجرای صحیح بازی و حتی صفحه نمایش اطمینان حاصل کنید، البته موارد بیشتری هم برای بررسی وجود دارند.

تنها نگرانی دارندگان کنسول را می‌توان تمایل آن‌ها به بازی 4K و همچنین بحث مالی عنوان کرد. برخلاف رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها حتی پس از دو سال استفاده می‌توانند بازی‌های جدید را بدون مشکل اجرا کنند.

کسانی که برای بازی کردن از کامپیوتر استفاده می‌کنند، به خوبی می‌دانند قدرت سخت افزار رایانه‌ای همواره یکسان نبوده و اگر می‌خواهند بازی‌های جدید را انجام دهند، لازم است تا سخت افزارهای جدیدی تهیه کنند.

3: بازی‌های AAA زیادی برای انتخاب وجود دارند

مزایای کنسول بازی

کنسول‌ها با بودن استودیوهایی همانند سونی و مایکروسافت از مجموعه وسیع بازی‌های AAA بهره‌مند خواهند بود؛ تنها کافی‌ست بازی‌های انحصاری PS4 را برای اثبات مسئله در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، بازی‌هایی همانند The Last Of US، سری بازی‌های Uncharted و God Of War 2018 و همچنین Red Dead Redemption 2 برای PC در دسترس نیستند؛ برخلاف PC، اکثر بازی‌های رایانه‌ای محبوب برای کنسول‌ها منتشر می‌شوند.

4: ارزان بودن از مزایای کنسول بازی است

شما می‌توانید یکی از انواع کنسول‌ها را با حداقل مبلغ 250 دلار تهیه کرده و بازی‌ها را با کیفیت 1080p تجربه کنید؛ کنسول‌ها شامل کنترل و یک یا چند بازی خواهند بود. کامپیوترهای مخصوص گیم با قیمت 700 دلار شروع می‌شوند و تنها شما را قادر به انجام بازی‌های متوسط می‌کنند. این مسئله پایان ماجرا نبوده و برای تهیه لوازم جانبی همانند صفحه کلید و ماوس باید صدها دلار اضافی پرداخت کنید.

یکی دیگر از مزایای کنسول بازی را می‌توان توانایی کاربران در به اشتراک گذاشتن بازی‌ها و تقسیم هزینه خرید آن دانست، در حالی که در رایانه‌های شخصی مجوزها به یک حساب خاص قفل می‌شوند و قابل انتقال نیستند.

5: شما می‌توانید از روی مبل با کنسول بازی کنید

از آن جایی که کنسول‌ها با تلویزیون سازگار هستند، شما می‌توانید با نشستن روی مبل بازی کرده و لذت ببرید. کنترل‌های کنسول‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما را وادار به نشستن در نقطه‌ای مشخص نخواهند کرد.

رایانه‌های شخصی علاوه بر ناسازگاری با نمایشگرهای تلویزیونی، برای مکان‌هایی غیر از میز کار هم مناسب نیستند. با خرید کنسول می‌توانید در مکان‌های دلخواه نشسته و بازی کنید.

6: کنسول انتخاب خوبی برای بازی با دوستان است

مزایای کنسول بازی

کنسول‌های بازی می‌توانند انتخاب مناسبی برای علاقه‌مندان به بازی‌های گروهی باشند. شاید میز کامپیوتر و لپ‌تاپ به ترتیب فضای قرارگیری بیشتر از یک صفحه کلید یا ماوس و همچنین پورت کافی برای اتصال و فراهم کردن شرایط بازی‌های چند نفره نداشته باشند؛ با داشتن یک کنسول می‌توانید به راحتی با دوستان خود بازی کنید. کنسول‌ها قابلیت پشتیبانی از USB دارند؛ بنابراین شما در صورت نیاز می‌توانید از صفحه کلید استفاده کنید.

در صورتی که شما نمایشگر کوچکی دارید و نتواند نیاز بازی گروهی را فراهم کند، تنها کافی‌ست به اتاق نشیمن رفته تا از نمایشگر بزرگ‌تر و همچنین صندلی‌های بیشتر برای نشستن استفاده کنید.

7: کنترل بهتر از صفحه کلید و ماوس است

مزایای کنسول بازی

یادگیری کنترل و برتری آن یک مسئله ذهنی است، اما اگر شما تازه کار هستید و قصد انجام بازی‌های ویدیویی را دارید، این می‌تواند بهترین گزینه باشد. کنترل‌های کنسول دارای طراحی جالبی هستند و به طور طبیعی با آن‌ها عادت خواهید کرد.

انگشتانی که هنگام استفاده از کنترل نیازی به آن‌ها ندارید، استراحت خواهند کرد و هر زمان که نیاز باشند به کار خواهید گرفت. جوی استیک در اکثر بازی‌ها، به جز بازی‌های شوتر اول شخص و استراتژیک مناسب هستند. کنترل PS4 دارای صفحه لمسی بوده تا بتوانید به راحتی در اطراف رابط کاربری حرکت کنید.

با این که بازی‌های PC مزایای زیادی دارند، اما مزایای کنسول قطعا برتر است. کنسول یک تجربه بدون مشکل و ارزان خواهد بود، همچنین کاربران قدرت انتخاب گسترده‌ای برای بازی‌ها دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

25 دیدگاه

  1. یه نگا کنید همه گیمر های بزرگ دنیا با pc کار میکنن و کنسول سوسول بازیه
    کنسول بیشتر جنبه تفریحی و تفننی داره در صورتی که pc از کیفیت،گیمپلی و امکانات بیشتری برخورداره
    کار با موس و کیبورد راحت تره و فرامین بیشتری براتون انجام میده
    چیز های دیگه‏ ی هم هست که وقت زیادی برای خوندن و نوشتن لازم داره

    پس توی اطلاع رسانی مردم رو دچار سرگردانی نکنید

  2. سلام. آقا من یه سوال دارم من با بودجه ۱۰ میلیون پی اس ۴ پرو بگیرم یا پی سی ممنون میشم کمک کنید .

    • Pc بگیری بهتره فکر نکن ps4 ارزون هست هر بازیش بالای 400صدتومن هست دستش اگه میخوای اضافه بخری بالای 700 تومن هست و خوده دست گاه هفت ملیون و نیم هست اگه مشکل نصب بازی pc داری یکی دو بازی نصب کنی دیگه بلد میشی

  3. ایقد ازاین بازیا بدم میاد

  4. الان دقیقا چی نوشتی محمد جواد 😐تومار بود یا نامه فدایت شوم.

  5. دلایلش اصلا قانع کننده نبود

  6. اصلا نیاری ب رفتن ابن همه راه نیس ترجیحا دنبال جایگزین باش

  7. اطلاعات مفیدی بود ولی ب کارم نمیاد دبگ

  8. دلیل اصلیش اینه که دیگه خوندل سیستم بازی نیستم و راحت دیسک میزارم و بازی میکنم

  9. من به شخصه از PS one کنسول سونی داشتم تا الان که PS4 Pro دارم و پا به پای اون کامپیوتر هم د اشتم،به هیچ وجه کامپیوتر حال و هوای کنسول رو نداره و نخواهد داشت
    کار کردن با صفحه کلید مسخره ترین چیز دنیاست،در صورتی که کنترل PS4 می ارزه به کل یه PC در حد لالیگا

    • آخه بازی ها که فقط فوتبال نیستند که جو استیک بهتر جواب میده

      بازی ماشین هم سلیقه ای هست و بعضی ها جو استیک و بعضی ها هم با کیبورد راحت تر هستند

      بازی های استراتژیک هم فقط ماوس و کی بورد می خواد

      بازی های تفنگی نیز بدون ماوس و کی بورد، ارزشی ندارند

      با سپاس

    • حالت خوبه عزیزم با چهارصد تومن میشه به کامپیوتردسته ایکس باکس وان وصل کرد که به کل پی اس میرزه درضمن اگریه پی سی باز بخادباکیفیت کنسول بازی کنه 720 ورزولیشن کمش مشکلی نداره پی سی بازا از گرافیک یک حال سیرنمیشن ودنبال گرافیک بالاتر میشن بلور بالاترن به نظرم میشن بلور کامپیوتر حتی باتنظیمات روی لاو به کل کنسولا میرزه

    • میدونی به خنوان اینکه من کامپیوتر دارم بجای اینکه برم صد هزار تومن بازی بخرم خیلی راحت دانلود میکنم خیلی می ارزه چون که غیر از بازی یک دنیای دیگه ای داره به نام برنامه

  10. اره والا دنگو فنگ تنظم دستگیره هم نداره

  11. حالا مزایای کامپیوتر در مقابل کنسول :

    1- قابلیت ارتقا
    2- بازه قیمتی دلخواه
    3- قابلیت اوورکلاک
    4- قابلیت نصب نرم افزارهایی، برای کاهش بیش از حد گرافیک و آپشن های گرافیکی که در خود بازی نیز وجود ندارند
    5- همه کاره بودن کامپیوتر
    6- عدم نیاز به تلویزیون اضافی و مشغول کردن تلویزیون
    7- افت قیمت وحشتناک کنسول
    8- قابلیت نصب امولاتور ها برای اجرای بازی های انحصاری کنسول ها و همچنین عدم اجرای یک سری بازی های مخصوص PC که برای هیچ کنسولی بازی قرار نمی گیرد
    9- امکان شخصی سازی فوق العاده کامپیوتر
    10- قابلیت اضافه کردن جواستیک دلخواه

    تمام موارد گفته شئه در مورد کنسول ها نیز غیر واقعی و متعصبانه بود :
    [1: کنسول‌ها آماده کار کردن هستند]
    یک هارد SSD روی کامپیور خودتون بزارید (فقط برای نصب ویندوز)، کامپیوتر شما کمتر از 3 ثانیه بالا میاد!

    [2: شما نیازی به بررسی مشخصات کنسول بازی ندارید]
    سخت افزار قوی داشته باشی، چرا باید سیستم مورد نیاز بازی رو چک کنی؟

    [3: بازی‌های AAA زیادی برای انتخاب وجود دارند]
    امولاتور، بازی های PS4 رو اجرا می کنه و ویندوز 10 هم از بازی های XBOX پشتیبانی می کنه

    [4: ارزان بودن از مزایای کنسول بازی است]
    یک CPU مدل 8350 رو میشه با 700 هزار تومن خرید که با یک مین برد 500 تومنی +AM3 ترکیب میشه و حتی با 16 گیگ رم . بقیه مستقلات، به 3 تومن نمیرسه و کنسول 700 دلاری، قیمتش با دلار 10 هزار تومنی میشه 7 میلیون تومن!!!!

    [5: شما می‌توانید از روی مبل با کنسول بازی کنید]
    نکته قابل اتکایی نیست
    کامپیوتر رو هم میشه از مانیتور جدا کرد و به تلویزیون وصل کرد! فقط یک کابل HDMI می خواد

    [6: کنسول انتخاب خوبی برای بازی با دوستان است]
    نکته قابل اتکایی نیست
    با کامپیوتر می شه خیلی راحت بازی های نیازمند شبکه LAN رو تحت اینترنت بازی کرد!!! چیزی که توی کنسول، وجود خارجی نداره!!!

    [7: کنترل بهتر از صفحه کلید و ماوس است]
    نکته قابل اتکایی نیست
    خب برای کامپیوتر هم میشه جو استیک دلخواه خرید!

    اگر می خواهید پولتون رو دور بریزید، حتماً کنسول بخرید!!!

    با سپاس

    • در ادامه مطلب ارزشمند محمد جواد عرض کنم که
      کنسول ارزان باشه در عوض در کنار آن هذینه زیادی بابت بازی های آن باید پرداخت شود در حالی که pc کاملا برعکس هست . و از لحاظ هذینه pc حتی با کیفیت بالا و قوی ، باصرفه تر است
      ویندوز ۱۰ کاملا با دسته xbox one هم خوانی دارد (به صورت کابل usb ) پس کسانی که علاقه مند استفاده از دسته بازی هستند آیتم بسیار عالی هست که روی تمام بازی های ۲۰۱۰ تا بحال کاملا فعال هست حتی تعداد زیادی از بازی های سال های قبل از ۲۰۱۰
      پس با خیال راحت روی مبل بشینید و دو نفره بازی کنید
      دیگه اینکه مطمینن pc قوی کشش بازی های نسل های قبل و بعدی کنسول ها را نیز دارا میباشد
      و خیلی موارد دیگر . فکر میکنم مطلب نادرستی در بالا قرار داده شده . نظر شما چیه

    • chera yaveh migi mardak alan god of war o last o uncharted o spider man o red dead o detroid o va ……. ina ba emulator ro pcmian shoma taasobi hasti ba 3t mishe ye ps4 kharid hame bazia ro rahat bazi kard vali pc bayad hadeaghal 10 m alan pol bedi taze ro medium bazi koni

    • آغا اگه نظر شما اینه که pc بهتره بکوبید لایکو 🙂

    • کنسول ها تمام دنیا 199 دلار خستن.فقط ps pro-xbox one جددید یکم گرونترن

    • داداش چرا چرت میگی؟همون هارد اس اس دی که میگی میدونی چقد قیمتشه؟؟تازه پورتشم فرق داره بخوای اس اس دی بخری باس مین بوردتم عوض شه،بازی های کنسول درسته گرونن،ولی میتونی پونصد تومن به مغازه دار بدی بیس تا بازی برات بریزه حال کنی،نه اینکه واس یه بازی پونصد تومن خرج بندازی خودتو.تو که خودت بیشتر تعصبی نظر دادی،اونم رو پی سی.کامپیوترا هر دو سال باس ارتقا پیدا کنن تا نرم افزارا و بازیای جدید اجرا شه.ولی کنسول تا هف هش سال،یعنی تا آخر اون نسلش کشش داره.کنسول کمتر از پی سی دردسر داره.پنج میل میدی پی اس فور پرو میخری و دیگه هیچ دردی نداری و بازیا بدون لگ و با بالاترین رزولوشن و افکتا میاد.تازه کنسولای جدید کارایی مث پخش ویدیو و موزیک و وبگردی هم دارن.درضمن،واقعا از تورم خبر نداری انگار :))الان یه سی پی یو کور آی سون زیر سه تومن نی،کارت گرافیک چار گیگی دو و نیمی هم پیدا نمیشه.چی شر میگی انصافا!!!!میگی اگه سیستمت قوی باشه چه نیازی به چک دآری؟آره ولی سیستمی که واس یازده میل خرج شده باشه نه سه میلی.نه سیستم‌من که دوازده سال پیش خریدمش و یه بارم آپگریتش نکردم.همون امولاتوری که میگی،کلی پلاگین و افزونه میخواد و باس از سایتش دان کنی وگرنه پشیزی نمی ارزه.تو میگی با پی سی میشه با کابل لن آنلاین بازی کرد،من میگم با کنسول میشه با وای فای آن بازی کرد:)))تو میگی جوی استیک میشه وصل کرد به پی سی،اولا برا اینکار،اگه جوی استیکت بی سیم باشه باس دانگل بخری،باس درایورشو نصب کنی و… و بعد یه مدت دکمه هاش هرز میره.پی سی رو میشه اورکلاک کرد؟؟اولا اورکلاک کار هرکی نیست و بنچمارک میخواد،دوما باس کلی پول تجهیزات خنک‌کننده بدی تا آسیب نرسه.تازه تو سیستمای جدید هم کلاک سی پی یو و جی پی یو رو قفل کردن و اورکلاک ممکن نی.همین ارتقا دادن سیستم به اندازه دو برابر یه پی اس فور خرج ورمیداره.تازه بعد دو سال بازم همین آش چ کاسه.در ضمن کی گفته کنسولو نمیشه سفارشیش کرد؟خخخخ برو عامو تو خودت دست هرچی تعصب کورکورانه رو بستی.خلاصه اگه میخواید رنج بکشید و هرسال پول بابت سیستم بدید،پی سی انتخابی محشر است