تصاویر فضایی

جذاب ترین تصاویر فضایی سال 2018 را مشاهده کنید

در سال 2018 تلسکوپ‌های فضایی به خصوص تلسکوپ هابل، عکس‌های بسیار زیبایی را از پدیده‌های فضایی ثبت کرده‌اند. در ادامه، مجموعه‌ای از جذاب ترین تصاویر فضایی سال 2018 را مشاهده می‌کنید.

در سال 2018 تلسکوپ‌ها به ویژه تلسکوپ فضایی هابل عکس‌های بسیار زیبایی را از پدیده‌های فضایی مانند سحابی‌های مسحور کننده، خوشه ستاره‌ای کروی و تصاویری شگفت‌انگیز از کره زمین و سیاره مشتری ثبت کرده‌اند. در ادامه این مطلب می‌توانید مجموعه‌ای از جذاب ترین تصاویر فضایی سال 2018 را مشاهده کنید.

بهترین تصاویر فضایی سال 2018

خودرو تسلا رودستر در فضا

جذاب ترین تصاویر فضایی

در روز‌های آغازین سال 2018 شرکت اسپیس ایکس خودروی شخصی ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل این شرکت را به همراه پرتابگر فضایی فالکون هوی (Falcon Heavy) به فضا پرتاب کرد. این تصویر به عنوان جالب‌ترین تصویر نمادین در تاریخ فضا ثبت شده است که نمای شگفت‌انگیزی از این خودرو را در فضا نشان می‌دهد.

دلفین در مشتری

جذاب ترین تصاویر فضایی

این تصویر توسط فضاپیمای جونو (Juno) ثبت شده است که صحنه‌ای مانند شنا کردن یک دلفین در ابرهای سطح در حال چرخش مشتری را نشان می‌دهد. برای بسیاری از دانشمندان، این تصویر صحنه جذابی از فضا است.

خوشه ستاره‌ای کروی

جذاب ترین تصاویر فضایی

تلسکوپ فضایی هابل (Hubble) همواره بهترین و پرطرفدارترین تصاویر فضایی را به ثبت می‌رساند که برای مخاطبان و علاقه‌مندان به فضا به عنوان یکی از بهترین منابع شناخته می‌شود. این تلسکوپ فضایی یکی از بهترین عکس‌های خود را از خوشه ستاره‌ای کروی NGC 1898 گرفته است. این خوشه ستاره‌ای در نزدیکی مرکز کهکشان ابر ماژلانی بزرگ (LMC) قرار دارد. در این تصویر طیف نوری گسترده‌ای از مادون قرمز تا نزدیک به ماورای‌بنفش را مشاهده می‌کنید.

ابرهای عجیب

جذاب ترین تصاویر فضایی

تصویر جالبی از ابرهای عجیبی به شکل چرخ‌دنده در منظومه موسوم به آپپ (Apep) ثبت شده است که به عنوان یکی از جذاب ترین تصاویر فضایی سال 2018 شناخته می‌شود. این ابرهای عجیب از جنس گاز و غبار بوده و به شکل چرخ‌دنده مشاهده می‌شوند. برخی از دانشمندان این منظومه را هشداری درباره انفجار پرتو گاما در آینده می‌دانند.

در ادامه می‌توانید سایر عکس‌های جذاب فضایی در سال 2018 را مشاهده کنید:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. فوق‌ العاده عالى ممنون از گجت نیوز
    🙂

  2. انصافا دست مریزاد عالیییییی بودن ایول

  3. پس چیشد میگفتن سفر ب ماه برا آدما عادی امکان پذیر شده

  4. چقد قشنگه خدایی دلم ی دنیای جدید خواست

  5. مغزم نمیشکه در این رابطه