سبقت گرفتن هواوی از اپل

آیا سبقت گرفتن هواوی از اپل در بازار موبایل ادامه‌دار خواهد بود؟

کمپانی هواوی در مقطعی از سال جاری میلادی، از رقیب امریکایی عبور کرد و پس از سامسونگ به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان بدل شد. اما آیا سبقت گرفتن هواوی از اپل در سال 2019 نیز تداوم خواهد یافت؟

سال 2018 را باید نقطه عطفی برای هواوی دانست؛ زیرا تعداد گوشی های فروخته شده‌ی این کمپانی به بیش از 200 میلیون دستگاه رسید؛ آماری که افزایش 30 درصدی فروش نسبت به سال 2017 را نشان می‌دهد. سری پی 20 هواوی، سهم بسزایی در رقم خوردن این نتیجه داشت و گوشی های سری میت 20 نیز از ابتدای عرضه در ماه اکتبر، بخشی از این بار را به دوش کشیدند. با این اوصاف شاید بتوان جایگاه دوم در بازار موبایل را برای کمپانی چینی تثبیت شده و سبقت گرفتن هواوی از اپل در سال آتی را ادامه‌دار دانست.

با سبقت گرفتن هواوی از اپل ، حالا تنها سامسونگ بالاتر از کمپانی چینی قرار دارد

اما این دستاورد برای چینی‌ها در حالی رقم خورد که برخی از نهادهای دولتی امریکا، استفاده از دستگاه‌های هواوی را یک تهدید امنیتی توصیف کرده بودند؛ موضوعی که محدودیت یا ممنوعیت فروش محصولات این کمپانی را در کشورهایی چون کانادا، استرالیا و ایالات متحده در پی داشت.

تعدادی از کشورها نیز رغبتی به استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی نشان نمی‌دهند و این موج می‌تواند آمار فروش کمپانی چینی در سال 2019 را تحت شعاع قرار دهد. البته ناگفته نماند که این کمپانی فروش خود در چین، اروپا و آفریقا را افزایش داده است.

هواوی نوا 4

بر اساس اعلام موسسه تحلیلی-مشاوره‌ای IDC، هواوی 10.4 درصد از سهم بازار موبایل در سال 2017 را به خود اختصاص داده بود و پس از سامسونگ و اپل در جایگاه سوم قرار داشت؛ اما پیشی گرفتن هواوی از اپل در سه ماهه دوم سال 2018 آغاز شد و تداوم این روند در سه ماهه سوم، سبب شد که در مجموع سال نیز جایگاه دوم به نام غول تکنولوژی چین ثبت شود.

البته پیش‌بینی می‌شود در سال 2019 باز هم شاهد کاهش تقاضا در بازار گوشی های هوشمند باشیم. کمپانی‌های پیشتاز سامسونگ و هواوی اما امیدوارند با معرفی محصولات انقلابی نظیر گوشی های منعطف یا برخوردار از دوربین درون صفحه‌ای، خود را از گزند این کاهش تقاضا در امان نگه دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

16 دیدگاه

  1. واقعا هوآوی از همشون بهتره همیشه سمت فقیرارو میگره سامسونگم که هیچی نیست اپل خوبه ولی خیلی گرونه

  2. به‏ ‏نظر‏ ‏من‏ ‏سامسونگ‏ ‏و‏ ‏اپل‏ ‏رو‏ ‏قیمت‏ ‏گذاریشون‏ ‏حساسیت‏ ‏کمتری‏ ‏به‏ ‏خرج‏ ‏میدن ‏به‏ ‏همین‏ ‏دلیل‏ ‏باعث‏ ‏میشه‏ ‏افراد‏ ‏کم‏ ‏درآمد‏ ‏جوامع‏ ‏رو‏ ‏به‏ ‏گوشی‏ ‏های‏ ‏ارزانتری‏ ‏مثل‏ ‏هواوی‏ ‏بیارن

  3. سامسونگ که خیلی داره پیشرفت میکنه
    بعید میدونم هواوی همینجوری بمونه

  4. بله هواوی موفقتر خواهد شد و اپل برعکس افت خواهد کرد هواوی با قدرت سخت افزاری بالاتر و قیمت یک سوم قیمت اپل

  5. اپل ک دیگه مثل قبل نیست

  6. خوشم میاد خودشون به جون هم افتادن

  7. شاهنامه اخرش خوشه

  8. بنظر من که ادامه دار هست و سامسونگم میزنه گاراژ

  9. من نمی دونم چرا سعید هشمتی نمیاد راجع به 1800 عزیزی!!!؟؟؟!@!#$$#%)! که در شرکت نفت، حقوق بگیر هستند صحبت کنه!!!!!

    کشور که کشور نیست

    بعداً می گن چرا ما تورم داریم!!!

    باید گریست

    با سپاس