گلکسی ای 8 اس

هواوی نوا 4 در برابر گلکسی ای 8 اس ؛ کدام را انتخاب می‌کنید؟ (نظرسنجی)

هواوی نوا 4 و گلکسی ای 8 اس از اولین گوشی های مدرن با دوربین سلفی درون صفحه‌ای هستند. به نظر شما طراحی و امکانات کدام گوشی جذاب‌تر بوده و اگر بخواهید یکی از آنها را خریداری کنید، کدام را انتخاب می‌کنید؟

سامسونگ و هواوی تلاش کردند سال 2018 میلادی را با معرفی اولین موبایل های دنیا با نمایشگر Infinity-O به پایان برسانند. محصولات جدید این غول‌های چینی و کره‌ای فاقد ناچ بوده و در عوض، دوربین سلفی در بخشی از نمایشگر جای گرفته است. البته، Nova 4 و گلکسی A8s تنها گوشی ها با این طراحی نیستند و آنر V20 نیز دیگر پرچمدار قدرتمند هواوی با این زبان طراحی است. البته، از آنجایی که احتمالا دو گوشی گلکسی ای 8 اس و هواوی نوا 4 به زودی وارد بازار کشورمان خواهند شد، بهتر است روی آنها متمرکز شویم.

هر دو اسمارت فون حاضر در این مقایسه به صفحه نمایش 6.4 اینچی IPS LCD با وضوح 1080×2310 و سوراخی برای دوربین مجهز شده‌اند. دوربین‌های سلفی تعبیه‌شده در صفحه نمایش گوشی نیز شباهت بسیاری با یکدیگر دارند: 25 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 در هواوی نوا 4 و 24 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 در گلکسی ای 8 اس.

زمانی که صحبت از دوربین پشتی در میان باشد، هواوی نوا 4 با سیستم قوی‌تر، یک سر و گردن بالاتر از گلکسی ای 8 اس قرار می‌گیرد. نوا 4 اولین گوشی دنیا با دوربین 48 مگاپیکسلی (با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8) است که در قالب دوربین سه گانه با سنسورهای جانبی 16 و 2 مگاپیکسلی همراهی می‌شود.

هواوی نوا 4

در سوی دیگر، برای دوربین اصلی گلکسی A8s از یک حسگر 24 مگاپیکسلی با دیافراگم بهتر f/1.7 استفاده شده است و به جای لنز فوق عریض، ماژول دوربین دوم میزبان یک دوربین تله فوتو و سنسور 10 مگاپیکسلی است. در نهایت، برای سنجش عمق هم شاهد به‌کارگیری یک سنسور 5 مگاپیکسلی هستیم.

یکی دیگر از مشخصه‌هایی که نوا 4 را جلوتر از موبایل میان رده سامسونگ قرار می‌دهد، توانایی فیلم‌برداری 2160p در مقابل با 1080p است. به این مورد باید کایرین 970 را هم اضافه کرد؛ چیپستی که قدرت‌بخش پرچمداران 2017 هواوی بود. شاید عملکرد CPU در این تراشه با پردازنده موجود در اسنپدراگون 710 در یک رده باشند، ولی پردازشگر گرافیکی کایرین 970 (با اختلاف 40 تا 70 درصدی) قدرتی به مراتب بالاتر دارد.

حافظه رم هواوی نوا 4 در حالت استاندارد برابر 8 گیگابایت است؛ در حالی که گلکسی ای 8 اس با 6 گیگابایت رم به فروش می‌رسد. خریداران هر دو گوشی از 128 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی و اندروید 9.0 پای برخوردار خواهند شد. در میزان ظرفیت باتری هم اختلاف چندانی دیده نمی‌شود و نوا 4 با باتری اندکی قوی‌تر، گلکسی A8s را مغلوب می‌کند. در نهایت، این تلفن های هوشمند با پورت USB-C همراه شده‌اند و محصول کره‌ای‌ها فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا است.

با این تفاسیر، تصور می‌کنید کدام‌یک از گوشی های تازه‌نفس هواوی و سامسونگ ارزش خرید بالاتری دارند؟ لطفا ضمن شرکت در نظرسنجی، علت انتخاب خود را با ما و سایر کاربران گجت نیوز به اشتراک بگذارید.