عصب شناسان

عصب شناسان موفق به ایجاد اتصال در مغز انسان و امکان به اشتراک گذاری افکار شدند

عصب شناسان با اتصال مغز سه انسان به یکدیگر آنان را قادر ساختند تا افکار خود را به اشتراک گذاشته و به تفکرات یکدیگر دسترس داشته باشند.

عصب شناسان در اقدامی عجیب موفق شدند تا با اتصال مغز سه انسان آنها را قادر سازند تا به افکار یکدیگر دسترسی داشته باشند و تفکرات خود را به اشتراک بگذارند.

عصب شناسان این موفقیت را در ترکیب دو روش علمی (EEGs) و نیز (TMS) بدست آوردند. آنان دستاورد این شیوه را شبکه مغزی یا BrainNet نام گذاری کردند و معتقدند که با استفاده از این روش می توان مغزها و اذهان مختلف را به هم وصل کرد.

اتصال اذهان به هم از دید عصب شناسان تنها به شکل حضوری نخواهد بود و حتی می توان از طریق وب به اشتراک اذهان دست یافت که این خود می تواند انقلابی عظیم در حوزه ارتباطات باشد.

متد شبکه مغزی علاوه بر ایجاد تحولات عظیم در حوزه ارتباطات، همچنین انسان را قادر می سازد تا شناخت بهتری از عملکرد های مغزی در سطوح عمیق تر داشته باشد. عصب شناسان شیوه شبکه مغزی را اولین دستاورد علمی در حیطه اتصالات مغز و ذهن عنوان کرده اند که می توان با استفاده از آن به تشریک مساعی در حل مشکلات مختلف پرداخت.

سناریوی انقلابی مورد نظر عصب شناسان 

عصب شناسان همچنین معتقدند که در خصوص مسائل و چالش های پیچیده شاید مغز یک انسان ظرفیت و توانایی محدودی داشته باشد. حال این توانایی را با اتصال سه مغز می توان سه برابر کرد. در واقع با اتصال اذهان انسان ها به قدرت بالایی در پردازش و شناخت چالش ها و در نهایت یافتن راه حال های پیچیده برای رفع مشکلات خواهیم رسید که این خود می تواند یک انقلاب عظیم به حساب بیاید.

در حال حاضر متد شبکه مغزی در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و در هر زمان می تواند تنها یک بیت اطلاعات را به اشتراک مغزها بگذارد، اما پژوهشگران دانشگاه های واشنگتن و کارنگی امیدوارند در آینده و با توسعه این ورش بتوانند حجم بالاتری از اطلاعات را به اشتراک مغزها بگذارند.

قبلا هم آزمایشاتی برای اتصال مغز محدود به دو نفر با موفقیت انجام شده بود، اما اطلاعات مبادله شده در این آزمایش نیز تنها در حد یک بیت بود. عصب شناسان نیازمند زمانی طولانی برای توسعه این روش و تجزیه و تحلیل پیامد های آن هستند.

تیم تحقیقاتی دست اندر کار شبکه مغزی به سناریوهای جالبی اشاره دارند. آنها دنیایی را به تصویر می کشند که در آن مسائل پیچیده و چالش های لاینحلی را برای شبکه اجتماعی مغزها مطرح می کنند. شبکه اجتماعی مغزها مرکب از تعداد بسیار بالایی از مغزها و اذهان مجزاست که به شکل یک مغز واحد، اما با توانمندی چندین هزار برابر فعالیت می کند.

در این سناریو شبکه اجتماعی مغزها می تواند هر مشکل و چالش انسانی که در حال حاضر گریبانگیر آن هستیم را برطرف نماید. البته این تنها وجهه زیبا و مثبت توسعه این روش علمی است و به مانند تمامی دستاوردهای علمی دیگر می تواند مستعد جنبه های منفی بسیاری باشد که برخی از این جنبه ها ممکن است کیان انسان و کره زمین را به خطر بیاندازند.

حال بیایید تنها بر روی جنبه مثبت شبکه مغزی متمرکز شویم. در حال حاضر انسان با چالش های لاینحلی روبرو است که نمی تواند آنها را مدیریت کند. گرمای زمین خشکسالی، آتش سوزی، پدیده ریزگردها، مشکلات زیست محیطی، جنگ، قومیت گرایی، تهدیدات هسته ای، سوخت های فسیلی و موارد متعدد دیگری وجود دارند که بشر سالهاست با آنها دست و پنجه نرم می کند، اما قادر به یافتن راه حلی برای آنها نیست. شاید یک شبکه اجتماعی از مغزها واقعا بتواند در یک لحظه برای همه این چالش ها چاره جویی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. “حال بیایید تنها بر روی جنبه مثبت شبکه مغزی متمرکز شویم. در حال حاضر انسان با چالش های لاینحلی روبرو است که نمی تواند آنها را مدیریت کند. گرمای زمین خشکسالی، آتش سوزی، پدیده ریزگردها، مشکلات زیست محیطی، جنگ، قومیت گرایی، تهدیدات هسته ای، سوخت های فسیلی و موارد متعدد دیگری وجود دارند که بشر سالهاست با آنها دست و پنجه نرم می کند، اما قادر به یافتن راه حلی برای آنها نیست. شاید یک شبکه اجتماعی از مغزها واقعا بتواند در یک لحظه برای همه این چالش ها چاره جویی کند.”

    امیدوارم جواب بده، عالی میشه

  2. 1. همه شاگردان مدرسه عقب ماندگان حریف یک شاگرد مدرسه تیزهوشان نیستند
    یکی مرد جنگی به از صد هزار
    2. جهل ذاتی بشر با توان و فاکتوریل جبران شدنی نیست
    آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابد الدهر بماند
    3. این روش در فرض ایدآل فقط میتواند در حدّ یک همکاری تیمی بین هم اندیشان همسان باشد، که چیز تازه‌ای نیست.

  3. این کار شیطانیه

  4. این کارو قبلا هم کرده بودن

  5. خدا رحم کنه دنیا داره به کجا میره