سامسونگ و معرفي دو اولترابوک ATIV Book 9 Plus و ATIV Book 9 Lite

مدتی بود که خبری از اولترابوک‌های سری 9 سامسونگ نبود تا اینکه اواخر سال گذشته با ارتقای کیفیت نمایشگر آن‌ها روبرو شدیم. با این حال شب گذشته ديديم که سامسونگ اراده‌ی خود را برای ادامه‌ی تولید این سری از لپ‌تاپ‌های فوق نازک خود اعلام کرد و از دو نمونه جدید از این لپ‌تاپ‌ها پرده برداشت. در ادامه با گجت نيوز همراه باشید.

در مراسم ديشب سامسونگ دو نمونه از اولترابوک‌های سری 9 خود را معرفی کرد که شامل ATIV Book 9 Plus است، این لپ‌تاپ یک محصول پرچم‌دار و جایگزین بسیار خوبی برای نمونه‌های قبلی سری 9 به شمار می‌رود.

از این گذشته، سامسونگ از دیگر لپ‌تاپ خود در این سری نیز پرده برداری کرد که هر چند به حد و اندازه‌های محصول پرچم‌دار قبلی نمی‌رسد، اما آن نیز حائز توجه است. محصول دوم که ATIV Book 9 Lite نام دارد از نظر مشخصات سخت‌افزاری در رده‌های پایین‌تری قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی اولترابوک ATIV Book 9 Plus عبارتست از پردازنده‌ی هسول (سری Core i5 و i7) به همراه صفحه‌ی نمایشگر 1800×3200 پیکسلی. از سوی دیگر سامسونگ نور زمینه‌ی صفحه کلید و ترک‌پد را نیز ارتقا داده است. صفحه‌ی نمایشگر لمسی آن از نوع گوریلا گلاس است.
این اولترابوک همچنین دارای دو لولا است – که یکی در زاویه‌ی حدوداً 105 درجه‌ و دیگری در زاویه‌ی 180 واقع شده است. سامسونگ به دنبال ارائه‌ی قابلیت تشخیص متون یا OCR است که موجب بروز تغییراتی در قابلیت‌های لمسی دستگاه شده است. نقطه‌ی قوت دیگر این دستگاه، شارژدهی 12 ساعته‌ی باتری است که حائز اهمیت می‌باشد.

{photo}92/03/31/Samsung-ATIV-Book-9{/photo}

در همین حال، اولترابوک دیگر آن‌ها ATIV Book 9 Lite است با 256 گیگا بایت SSD، از  پردازنده‌ی چهار هسته‌ای با سرعت پردازش 1.4 گیگا هرتزی بهره می‌برد (البته آن‌ها در این لپ تاپ از تراشه‌ی AMD استفاده کرده‌اند). صفحه نمایش Book 9 Lite دارای وضوح نمایش 768×1366 پیکسلی است که به نسبت دیگر هم خانواده‌ی سری 9 اختلاف قابل ملاحظه‌ای از نظر نمایشگر دارد.

مدت شارژدهی این دستگاه نیز 8.5 ساعت در نظر گرفته شده که نسبت به طول عمر 12 ساعت مدل Pro، فاصله‌ای 3.5 ساعته دارد؛ که در دنیای فناوری خود عمری دراز است! البته این لپ‌تاپ دارای 4 گیگا بایت حافظه از نوع رم است و در دو مدل لمسی و غیر لمسی ارائه می‌شود. وزن ATIV Book 9 Lite نیز در حدود 1.44 کیلوگرم است.

قرار است هر دوی این اولترابوک‌ها در سه ماهه سوم 2013 عرضه شوند، گرچه هنوز اطلاعی از قیمت آن نداریم.


منبع : en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*