هواوی میت 30 پرو

هواوی میت 30 پرو با 5 دوربین عقب تولید خواهد شد

یکی از رندرهای منتشرشده در شبکه های اجتماعی، نشان از تصمیم شرکت هواوی مبنی بر تولید گوشی میت 30 پرو با پنج دوربین دارد. در این بخش قصد داریم رندرهای هواوی میت 30 پرو را مورد بررسی قرار دهیم.

گوشی هواوی میت 20 پرو (Huawei Mate 20 Pro) در اواخر ماه اکتبر سال 2018 میلادی معرفی شد و به نظر می‌رسد پرداختن به خبرهای گوشی هواوی میت 30 پرو (Huawei Mate 30 Pro) خیلی زود است. ما انتظار نداریم که این اسمارت فون تا پاییز آینده منتشر شود، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند گوشی جدیدی توسط هواوی ثبت اختراع شده است.

این قاب توسط شرکت هواوی با سازمان مالکیت فکری ملی چین (CNIPA) ثبت شد و رندرها در اولین روز از سال 2019 میلادی منتشر شدند. به نظر می‌رسد که این قاب به پرچمدار آینده سری P که معمولا در نیمه اول سال معرفی می‌شود، ارتباطی ندارد، اما احتمالا مربوط به گوشی آینده سری میت بوده که تا نیمه دوم سال 2019 معرفی نخواهد شد.

هواوی میت 30 پرو

ما حتی نمی‌توانیم این استدلال را مطرح کنیم که قاب متعلق به سری P گوشی‌های هواوی است، زیرا این شرکت سنسورهای دوربین را در گوشه اسمارت فون های سری P قرار می‌دهد، اما سنسورها در مرکز گوشی‌های سری میت (Mate) قرار دارند.

دو مورد عجیب درباره رندرها وجود دارد. نخستین و واضح‌ترین مورد را می‌توان بزرگ‌تر بودن بریدگی عقب دستگاه نسبت به گوشی میت 20 پرو عنوان کرد. زمانی که رندرهای جدید را با هواوی میت 20 پرو مقایسه می‌کنیم، ابعاد عرض بریدگی را یکسان می‌بینیم، اما این رندرها در ارتفاع بلندتر هستند؛ این مسئله باعث گمانه‌زنی درباره استفاده شرکت هواوی از فضای اضافی جهت قرار دادن دوربین پنجم می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که به ذهن می‌رسد، بریدگی بالای گوشی هوشمند است. با این که افراد زیادی احتمال دارد بریدگی را مربوط به جک هدفون بدانند، اما می‌دانیم که هواوی چنین کاری در پرچمداران سری میت و P نخواهد کرد. با این حال شرکت هواوی در مدل‌های قبلی سری P از فرستنده مادون قرمز استفاده کرده است و همین باعث دور شدن فرضیه می‌شود، مگر آن که هواوی نقشه‌های دیگری داشته باشد.

هواوی میت 30 پرو

آخرین چیزی که می‌توانیم درباره رندرهای منتشرشده بگوییم، ظرافت بریدگی بالای اسمارت فون است. به نظر می‌رسد که بریدگی مربوط به بلندگوهای داخلی باشد، همین مسئله باعث می‌شود تا باور کنیم گوشی میت 30 پرو دارای حفره روی صفحه نمایش به منظور قرارگیری سنسور دوربین خواهد بود؛ گمانه‌زنی‌هایی هم درباره داشتن ناچ قطره آب وجود دارد، اما مورد قبلی را می‌توان با روند گوشی‌های هوشمند، سازگارتر دانست.

ما زودتر از معرفی گوشی هواوی میت 30 پرو ، منتظر راه‌اندازی هواوی پی 30 پرو هستیم. هم اکنون شایعات منتشرشده نشان می‌دهند گوشی هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) همانند پی 20 پرو دارای 4 دوربین در یک ردیف خواهد بود. به نظر می‌رسد سنسور IMX607 سونی در این اسمارت فون استفاده شود. در نهایت امکان دارد گوشی پی 30 پرو برخلاف هواوی پی 20 پرو از ناچ قطره آب استفاده کند.