مشخصات شیائومی می 9

مشخصات شیائومی می 9 فاش شد؛ منتظر دوربین 48 مگاپیکسلی باشید

مشخصات شیائومی می 9 (Xiaomi Mi 9) به صورت کامل لو رفت. پرچمدار جدید کمپانی چینی شیائومی قرار است با دوربین 48 مگاپیکسلی و نمایشگری 6.4 اینچی روانه بازار شود.

بعد از عرضه گوشی Mi Mix 3 با طراحی اسلایدی، حالا شیائومی در حال توسعه گوشی پرچمدار Mi 9 بوده و قصد دارد آن را با قابلیت‌های فراوان در اختیار کاربران قرار دهد. پیش‌تر اعلام شده بود که این تلفن هوشمند به دوربین پشتی سه گانه مجهز می‌شود. حالا نیز مشخصات شیائومی می 9 به صورت کامل فاش شده است تا جای هیچ ابهامی در مورد این محصول تمام‌عیار باقی نماند.

مشخصات شیائومی می 9

شاید بهتر باشد اول در مورد دوربین صحبت کنیم. این گوشی به دوربین سه گانه مجهز شده است؛ ولی نه آن سیستمی که انتظارش را دارید. مطابق با این گزارش جدید، سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی IMX586 شرکت سونی قرار است با دوربین ثانوی 12 مگاپیکسلی و همچنین یک دوربین 3D TOF همراه شود.

بر خلاف نسل قبلی که به نمایشگری 6.21 اینچی مجهز شده بود، در نسل جدید از صفحه نمایش 6.4 اینچی آمولد با وضوح +FullHD و نسبت 19:9 استفاده شده است و ناچ در بخش بالایی آن، سنسور 24 مگاپیکسلی IMX576 سونی را میزبانی می‌کند. در حقیقت، بخش جلویی این گوشی تا حد زیادی مشابه وان پلاس 6T و بخش جلویی آن مشابه هواوی P20 پرو خواهد بود؛ یک ماژول عمودی قرار است دو سنسور دوربین را میزبانی کند و دوربین سوم و فلاش LED، به صورت جداگانه و پایین‌تر از آن قرار خواهند گرفت. این طراحی برای گوشی هاشی شیائومی کاملا استاندارد است.

تراشه اسنپدراگون 855 با همراهی مودم X24 LTE، نقش مغز پردازشگر را در این اسمارت فون ایفا خواهد کرد. کاربران همچنین قادر خواهند بود که نسخه پایه گوشی شیائومی می 9 را با 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی خریداری کنند. گفته می‌شود مدل پایه با قیمت رقابتی 2 هزار و 999 یوان (436 دلار) به فروش می‌رسد.

شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن

شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن

اسکنر اثر انگشت شیائومی Mi 9 در زیر نمایشگر تعبیه خواهد شد و دستگاه، رابط کاربری MIUI 10 را سوار بر اندروید 9.0 پای اجرا خواهد کرد. منبع افشاکننده این اطلاعات، ادعا می‌کند پرچمدار آینده شیائومی با ابعاد 155 در 75 در 7.6 میلی‌متر ساخته می‌شود و یک باتری 3 هزار و 500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 32 وات، نیروی مورد نیاز دستگاه را تامین خواهد کرد. علاوه بر این، ظاهرا کاربران نباید منتظر پشتیبانی از شارژ بی سیم باشند.

از آنجایی که شیائومی قصد دارد گوشی Mi 9 را از ماه مارس به بازار عرضه کند، این احتمال وجود دارد که در کنگره جهانی موبایل 2019 شاهد معرفی رسمی این تلفن هوشمند باشیم. به هر صورت، فعلا قضاوت کمی زود است و احتمال دارد بسیاری از این اطلاعات تا زمان معرفی تغییر کنند.