نمایشگر تاشو BOE

کمپانی BOE هم از یک نمایشگر تاشو پرده‌برداری کرد

کمپانی چینی BOE که در زمینه تولید نمایشگر فعالیت دارد، از نمونه اولیه یک نمایشگر تاشو رونمایی کرد و رسما به عرصه‌‌ی این رقابت قدم گذاشت.

اخیرا شایعاتی پخش شده بود مبنی بر اینکه BOE در حال خریداری تکنولوژی ساخت نمایشگر تاشو از سامسونگ است. هنوز از صحت و سقم این شایعات اطلاعی در دست نیست؛ اما به هر حال این کمپانی، نخستین گام خود برای حضور در این بازار نوظهور را برداشت.

به تازگی شرکت Unicom (یکی از اپراتورهای مخابراتی چین) با به اشتراک گذاشتن ویدیویی به صورت گیف در شبکه اجتماعی ویبو، متنی را با این مضمون نشر داد:

کمپانی BOE از نخستین نمایشگر تاشو خود پرده‌برداری کرد. گوشی های موبایل انعطاف پذیر، فاصله چندانی با ما ندارند.

در ویدیوی زیر می‌توانیم ببینیم که این نمایشگر منعطف، چگونه از وسط خم می‌شود و رابط کاربری سفارشی دستگاه، به صورت خودکار از حالت تبلت به گوشی تغییر وضعیت می‌دهد.

نمایشگر تاشو BOE

پس از همه‌گیر شدن نمایشگرهای تمام صفحه در سال 2018، به نظر می‌رسد اتفاق بزرگ بعدی در صنعت موبایل را نمایشگرهای منعطف رقم خواهند زد؛ کمااینکه در حال حاضر نیز کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ، هواوی، شیائومی و ZTE نمونه‌هایی از گوشی هوشمند یا تبلت های انعطاف پذیر خود را به نمایش گذاشته‌اند.

البته هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که دستگاه‌های منعطف، بازار موبایل را قبضه خواهند کرد؛ اما حضور رقبای تازه نفس در این عرصه جای خوشحالی دارد و می‌تواند به داغ‌تر شدن رقابت کمک کند.