انویدیا RTX سری 20

کارت های گرافیک انویدیا RTX سری 20 فناوری رهگیری پرتو را به لپ تاپ‌ها می‌آورند

انویدیا در نمایشگاه CES 2019 از کارت گرافیک جدید خود رونمایی کرد و قرار است چندین لپ تاپ جدید به این گرافیک‌ها مجهز شوند. پردازنده های گرافیکی انویدیا RTX سری 20 فناوری رهگیری پرتو را به لپ تاپ‌ها می‌آورند.

انویدیا نسل جدید پردازنده های گرافیکی RTX سری 20 را برای لپ تاپ های گیمینگ معرفی کرد. در جریان نمایشگاه CES 2019، این شرکت اعلام کرد که پردازنده های گرافیکی انویدیا RTX سری 20 در آینده نزدیک در 40 لپ تاپ جدید استفاده می‌شوند و عرضه این لپ تاپ‌ها از 29 ژانویه 2019 آغاز خواهد شد. لپ تاپ‌های مختلفی از برندهای بزرگ مانند ایسوس، اچ پی و الین ویر (Alienware) در این دسته قرار می‌گیرند.

انویدیا قصد دارد در این سری، بسیاری از ویژگی‌های کارت های گرافیک RTX دسکتاپ از جمله رهگیری بی درنگ پرتو (Ray Tracing) با کمترین میزان تخلیه برق را مانند پردازنده های گرافیک سری GTX 10 ارائه کند. 17 مدل از نوت بوک‌های RTX آینده دارای فناوری Max-Q هستند که به اندازه نمونه‌های دسکتاپی سریع نیستند، اما برای اجرای بازی‌ها روی لپ تاپ بهینه شده‌اند.

قدرت گرافیکی انویدیا RTX سری 20 از PS4 Pro بالاتر است

ینسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل شرکت انویدیا در جریان سخنرانی خود در نمایشگاه سی ای اس، لپ تاپ ام اس آی GS65 که به گرافیک RTX 2080 مجهز است را نمایش داد. وی ادعا کرد قدرت گرافیکی این لپ تاپ دو برابر پلی استیشن 4 پرو بوده و حتی از کارت گرافیک GTX 1080 دسکتاپ نیز فراتر رفته است.

گرافیک ضعیف‌تر RTX 2060 هم به اندازه کافی قدرتمند است و 1.6 برابر سریع‌تر از PS4 Pro عمل می‌کند. همچنین گرافیک RTX 2070 نیز به لپ تاپ‌ها راه پیدا کرده است. ینسن هوانگ می‌گوید نوت بوک های RTX با صفحه نمایش 1080p و 4K در دسترس خواهند بود و امیدواریم نرخ به‌روزرسانی آن‌ها نیز بالا باشد.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه