تلویزیون های 8K سونی

تلویزیون های 8K سونی با ابعاد غول‌پیکر در راهند

تلویزیون های 8K سونی با ابعادی بسیار بزرگ به زودی روانه بازار می‌شوند. یکی از تلویزیون های 8K سونی از سری Z9G دارای ابعاد 98 اینچ بوده و قادر است حتی محتواهای دارای رزولوشن پایین را در وضوح تصویر 8K نشان بدهد.

در نمایشگاه CES 2019، سونی یکی از تلویزیون‌سازانی بود که به دیگر شرکت‌های انگشت شمار سازنده محصولات دارای پنل مجهز به رزولوشن 8K پیوست. نخستین تلویزیون های 8K سونی دارای ابعاد 85 اینچ و 98 اینچ بوده و تحت سری Z9G عرضه شده‌اند. بر اساس گفته‌های سازنده، در این محصولات از تکنیک نورپردازی ال ای دی آرایه‌ای کاملا جدیدی استفاده شده و پردازشگر تصویر X1 Ultimate کنترل همه چیز را بر عهده دارد.

سایر ویژگی‌های جدیدترین تلویزیون های 8K سونی

یکی از توانایی‌های این پردازشگر تصویر تلویزیون های 8K سونی، قابلیت افزایش رزولوشن محتواهای دارای وضوح تصویر پایین‌ است. با توجه به این که اکنون محتواهای اورجینال دارای این رزولوشن بسیار کم است، ویژگی یاد شده اهمیت خاصی دارد. سونی اطلاعات بیشتری درباره محتواهای تلویزیون‌های جدیدش منتشر نکرد، اما آن‌ها برای برنامه‌های IMAX Enhanced آماده هستند. در واقع از طریق سرویس Privilege 4K می‌توان از بهار پیش رو، به محتواهای یاد شده دسترسی پیدا کرد. همه تلویزیون های 8K سونی از حالت Netflix Calibrated پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون های 8K سونی

همانند بیشتر تلویزیون‌های معرفی شده تا امروز در نمایشگاه CES 2019 همچون همه محصولات سامسونگ، تلویزیون‌ های 8K سونی نیز از اپل ایرپلی 2 به همراه هوم کیت پشتیبانی خواهند کرد. امکان استفاده از این قابلیت‌ها تا انتهای سال جاری فراهم می‌شود.

پنل تلویزیون‌های جدید این شرکت ژاپنی توسط چهار اسپیکر احاطه شده و روی هر دو لبه بالایی و پایینی نمایشگر، دو اسپیکر وجود دارد. سونی مدعی است این اسپیکرها، همانند آن چه در تلویزیون‌های او ال ای دی اخیر همین شرکت مشاهده کرده‌ایم، قابلیت صدا از تصویر (Sound-from-Picture) را ارائه می‌کنند.

در صورت داشتن سینمای خانگی، چیزی که برای نمایشگری 85 و یا 98 اینچی تقریبا یک باید محسوب می‌شود، می‌توانید تلویزیون را تبدیل به کانال مرکزی (پخش صوت) کنید. سونی طی معرفی محصولات جدید، درباره پشتیبانی از اچ دی ام آی 2.1 و همچنین پشتیبانی از ویژگی‌های تجهیزات سینمای خانگی صحبتی به میان نیاورد، اما شدیدا انتظار داریم این ویژگی‌ها در تلویزیون های 8K سونی وجود داشته باشند.

تلویزیون های 8K سونی

اگر برای تلویزیون های 98 یا 85 اینچی فضای کافی نداشته و یا از اکنون مطمئنید حاضر به پرداخت هزینه‌های گزاف برای خرید آن‌ها نخواهید بود، تلویزیون‌های 4K این شرکت از سری جدید Master A9G گزینه‌های بعدی محسوب می‌شوند. در این سری، تلویزیون‌هایی 77 اینچی، 65 اینچی و 55 اینچی وجود داشته و یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن‌ها، قرارگیری اسپیکرهای Acoustic Surface Audio درون پنل نمایشگر است. حین استفاده از آن‌ها به همراه سیستم‌های صوتی و سینمای خانگی نیز همچنان می‌توان تلویزیون را تبدیل به کانال پخش صوت مرکزی کرد. همراه با تلویزیون‌های جدید، یک آویز دیوار تازه نیز معرفی شده که به لطف آن، فاصله بین دیوار و تلویزیون حین آویخته شدن آن، در مقایسه با قبل باز هم کاهش پیدا خواهد کرد.

سونی از اندروید تی وی به عنوان بستر نرم افزاری تلویزیون‌های جدیدش استفاده کرده و امکان صدور فرمان‌های صوتی به لطف پشتیبانی از گوگل اسیستنت وجود دارد. کنترلر محصولات جدید به جای اینفرارد از فرکانس رادیویی استفاده کرده و رابط کاربری نسبت به مدل‌های پیشین تغییر یافته است.

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلیم غول پیکر نیست والا