شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی دختران را بیشتر از پسران افسرده می‌کنند

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد دخترانی که از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند دو برابر پسران در معرض افسردگی قرار می‌گیرند و این تفاوت‌ها هشداردهنده خواهد بود.

محققان حدود 10 هزار و 904 نوجوان 14 ساله انگلیسی را رتبه‌بندی کرده و ارتباط شبکه‌ های اجتماعی با میزان افسردگی پسران و دختران این گروه را بررسی کرده‌اند که بر این اساس، میزان افسردگی دختران دو برابر پسران بوده است. دکتر یی وونی کلی، استاد اپیدمولوژی و بهداشت عمومی در دانشگاه یو سی ال لندن در این خصوص عنوان کرد چنین تفاوتی میان افسردگی دختران و پسران بسیار هشداردهنده است. بر اساس آمار منتشر شده، کاربران دختر نوجوان که بیش از 5 ساعت از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند، 50 درصد بیشتر از پسران دچار افسردگی می‌شوند. البته نتایج این گروه با گروهی از نوجوانانی که به مدت 1 تا 3 ساعت در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته‌اند مقایسه شده که در ادامه این آمار را بررسی می‌کنیم.

شبکه های اجتماعی

افزایش افسردگی دختران با شبکه های اجتماعی

بر اساس آمار منتشر شده در مجله EclinicalMedicine متوجه می‌شویم که 43.1 درصد از دختران حاضر در این تحقیق بیش‌ از 3 ساعت در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته‌اند که این آمار برای پسران 21.9 درصد است. بنابراین نتیجه می‌گیریم که استفاده بیشتر از شبکه‌پ های اجتماعی با میزان افسردگی رابطه مستقیمی دارد و میزان افسردگی دختران با شبکه های اجتماعی بیشتر از پسران است. همچنین آن دسته از دخترانی که از اسنپ چت و اینستاگرام بیش از حد استاندارد استفاده می‌کنند دچار کم‌خوابی و آزار سایبری می‌شوند. محققان به نوجوانان توصیه کرده‌اند که زمان استفاده از این شبکه‌های مجازی را مدیریت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. والا مارو هم افسرده کرده ولی وقتی ماشین اغازاده ها رو میبینم

  2. این عکسا رو میبنم فقط حسرت میخوریم

  3. وگرنه توی خارج کشور روزی یک ساعت بیشتر نیست

  4. شبکه های اجتماعی چون تفریحی نیست مردم 24 ساعته چسبیدن بهش