لپ تاپ مجهز به نمایشگر 4K OLED

سه لپ تاپ مجهز به نمایشگر 4K OLED دل به زودی عرضه می‌شوند

شرکت دل سه لپ تاپ مجهز به نمایشگر 4K OLED را طی نمایشگاه CES 2019 معرفی کرد. البته آن‌ها لپ تاپ‌های کاملا جدید نبوده و نسخه‌هایی بهبود یافته از سه مدل XPS 15 ،Alienware m15 و G 15 هستند.

دل تصمیم گرفته رقابت تازه‌ای را با اچ پی در زمینه نمایشگرهای لپ تاپ‌ آغاز کند، به همین دلیل اچ پی دیگر تنها سازنده لپ تاپ‌های دارای صفحه نمایش‌های او ال ای دی نخواهد بود. دل در جریان کنفرانس خبری خود در نمایشگاه CES 2019 اعلام کرد نمایشگرهای 4K OLED به زودی به لپ تاپ‌های XPS 15 ،Alienware m15 و G15 خواهند آمد.

تمایز دل با ارائه لپ تاپ‌های مجهز به نمایشگر 4K OLED

شرکت دل دو سال پیش و در لپ تاپ Alienware 13 نیز از نمایشگری او ال ای دی استفاده کرده بود. از آن زمان تاکنون منتظر بازگشت این نوع پنل‌ها به لپ تاپ‌های دل بودیم. نمایشگرهای 4K OLED به کار رفته در لپ تاپ‌های این شرکت از محتواهای اچ‌دی‌آر پشتیبانی کرده و محدوه DCI-P3 را به طور صد درصدی تحت پوشش قرار می‌دهند. نسبت کنتراست آن‌ها 100000:1 است.

دل عقیده دارد از لپ تاپ مجهز به نمایشگر او ال ای دی پیشین خود تجربه‌های زیادی به دست آورده است. به طور دقیق این شرکت اکنون دریافته چطور مشکلات مصرف بالای انرژی و افزایش دما را مدیریت کند. لنوو و اچ پی در سال 2016 به ترتیب لپ‌ تاپ‌هایThinkpad X1 و Spectre x360 را مجهز به صفحه نمایش او ال ای دی معرفی کردند، اما بعد از آن از تمرکز روی توسعه مدل‌های مشابه دست کشیده و به نمایشگرهای ال سی دی دارای کیفیت و روشنایی بیشتر توجه کردند.

طی اولین نگاه نزدیک به نسخه مجهز به نمایشگر او ال ای دی دو لپ تاپ XPS 15 و Alienware m15، همان کیفیت مورد انتظار مشاهده شد و فاصله قابل توجهی بین آن‌ها و نسخه‌های مجهز به صفحه نمایش‌های ال سی دی وجود داشت. باید دید مهاجرت به نوع دیگری از نمایشگرها، چقدر در قیمت نهایی سه لپ تاپ مجهز به نمایشگر 4K OLED تاثیر خواهد گذاشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. لب تاب های قدری هستن