نسل جدید مرسدس بنز CLA

نسل جدید مرسدس بنز CLA ، خودروهای BMW و Audi را به چالش می‌کشد

آلمانی‌ها از نسل جدید مرسدس بنز CLA در نمایشگاه CES 2019 پرده برداشتند. Mercedes-Benz CLA 2020 با طراحی ویژه و امکانات بالا می‌تواند محصولات ارزان‌قیمت بی ام و و آئودی را به چالش بکشد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، مرسدس بنز دومین نسل از خودروی چهاردر CLA Coupe را در نمایشگاه فناوری لاس وگاس پیش روی علاقه‌مندان قرار داد. خودرو پیش رو بعد از معرفی سدان Mercedes-Benz 2019 A-Class در سپتامبر 2018، دومین مدل در میان محصولات رده پایین محسوب می‌شود. این محصولات جدید قرار است به عنوان رقیب اصلی بی ام و سری 2 و همچنین آئودی S3 ،A3 و RS3 روانه بازار شوند.

اگرچه CLA و A-Class با چهار در و اندازه‌ای مشابه ساخته شده‌اند، اما سقف فست‌بک و شیب‌دار CLA به مرسدس اجازه داده است تا آن را در دسته خودروهای کوپه قرار دهد. “Britta Seeger”، رییس بخش فروش و بازاریابی این شرکت آلمانی، از فروش حدودا 750 هزار دستگاه از نسل اول مرسدس بنز CLA خبر داد و اذعان داشت که با این خودرو، آنها سگمنتی کاملا جدید را در بازار ایجاد کرده‌اند. وی در ادامه گفت که «نسخه جدید CLA به شیوه‌ای هوشمندانه توسعه پیدا کرده و حتی از نسل اول آن هم اسپورت‌تر خواهد بود.»

نسل جدید مرسدس بنز CLA

نسل جدید مرسدس بنز CLA از موتور 2.0 لیتری توربوشارژ و چهار سیلندر با قدرت 221 اسب بخار بهره برده و نیروی تولیدشده از طریق سیستم دوکلاچه هفت‌سرعته به محورها منتقل می‌شود. بر خلاف سایر محصولات شرکت، نیروی تولیدشده توسط موتور به جای چرخ‌های عقب، به چرخ‌های محور جلو منتقل می‌شود. البته، در صورت تمایل می‌توان این خودرو را با سامانه چهار چرخ متحرک “4Matic” نیز خریداری کرد.

209 کیلومتر بر ساعت؛ حداکثر سرعت نسل جدید مرسدس بنز CLA

شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت این محصول جدید هنوز اعلام نشده است، ولی مدیران در گفتگو با «بیزنس اینسایدر» اعلام کردند که CLA جدید می‌تواند به حداکثر ساعت 130 مایل بر ساعت (209 کیلومتر بر ساعت) دست یابد. خریداران به لطف وجود سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX از آخرین فناوری های ایمنی داخل خودرو برخوردار خواهند شد؛ سیستمی که از هوش مصنوعی برای یادگیری نیازها و تمایلات کاربران استفاده می‌کند. در CLA، سیستم MBUX از طریق یک نمایشگر 7 اینچی یا صفحه نمایش اختیاری 10.25 اینچی در خدمت کاربران خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این خودرو می‌توان به سامانه هاد تمام‌رنگی، کنترل کروز تطبیقی و سیستم‌های فرمان کمکی فعال و ترمز کمکی فعال اشاره کرد.

نسل جدید مرسدس بنز CLA

نسل اول مرسدس بنز سی ال ای در سال 2013 معرفی شده بود و علی‌رغم جلب نظر کارشناسان، بابت مشکلات کیفی اولیه مورد انتقاد برخی افراد قرار گرفت. حالا دومین نسل از این خودرو یعنی Mercedes-Benz CLA 2020 که تا پایان سال 2019 روانه بازار خواهد شد، از راه رسیده تا همگان، مشکلات اندک نسل اول را فراموش کنند. متاسفانه هنوز قیمت نهایی اعلام نشده است.

نسل جدید مرسدس بنز CLA

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه