ربات شیرین Lovot

ربات شیرین Lovot لبخند را روی لب‌های شما می‌نشاند (گجت تی وی)

Groove X از ربات شیرین Lovot در نمایشگاه فناوری CES 2019 پرده برداشت؛ رباتی کوچک و دوست‌داشتنی که می‌تواند شما را بخنداند. امروز در ویدیویی اختصاصی قصد داریم شما را بیشتر با این ربات خانگی آشنا کنیم.

برخی ربات‌ها به منظور ساخت خودروها ساخته شده‌اند. از بعضی ربات‌ها در جراحی استفاده می‌شود و تعداد زیادی از آنها را می‌توان پیدا کرد که در ایستگاه‌های فضایی در خدمت خدمه هستند. اما هدف از ساخت “Lovot”، این بوده است که شما فقط بخندید. این ربات که توسط استارتاپ ژاپنی Groove X ساخته شده، همانند یک کودک پنج ساله در خانه به راه می‌افتد و آتش می‌سوزاند! شما می‌توانید این ربات را بغل کرده یا آن را به آرامی نوازش کنید تا خوابش ببرد. Lovot همچنین با چشمان بزرگ خود به شما خیره می‌شود تا ارتباط نزدیک‌تری با آن پیدا کنید.

به واسطه دسته‌ای از سنسورهای حساس به فشار که در بخش بیرونی قرار گرفته است، Lovot متوجه لمس شما خواهد شد. بخش پلاستیکی بالای ربات میزبان یک دوربین نیم‌کره‌ (با توانایی عکس‌برداری)، یک دوربین حرارتی و میکروفون‌ها است. در بخش پایینی و بین چرخ‌ها نیز می‌توان دوربین سنجش عمق و «حسگر موانع» را پیدا کرد که در تعامل با یکدیگر، از برخورد Lovot با اجسام و موانع مختلف جلوگیری می‌کنند. سازندگان از اجزایی در این ربات استفاده کرده‌اند که ترسیم محیط اطراف را امکان‌پذیر می‌کند؛ در این شرایط، Lovot می‌تواند به صورت طبیعی به چیزهای اطراف خود واکنش نشان دهد.

ربات شیرین Lovot

ربات شیرین Lovot واقعا می‌تواند مثل یک موجود زنده کوچک رفتار کند. در ویدیوی ضمیمه‌شده، مشاهده خواهید کرد که با برداشتن ربات از روی زمین و نوازش کردن آن، چشم‌های Lovot بسته می‌شود. هنگامی که آن را روی زمین بگذارید نیز از خواب بیدار خواهد شد.

البته، این ربات اصلا ارزان نیست و برای خرید آن باید مبلغی معادل 598 هزار ین (5 هزار و 500 دلار) پرداخت کرد. Groove X می‌گوید نخستین سری از این ربات‌ها از اواخر سال جاری میلادی روانه بازار ژاپن می‌شود. از سال 2020 نیز می‌توانیم شاهد عرضه این ربات در آمریکا باشیم.

با ربات شیرین Lovot آشنا شوید

5 مطلب آخر نمایشگاه CES 2019 :

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. ایول درود به ژاپنى ها!!
    🙂

  2. اصلا بامزه نیست

  3. جای حیون خونگی ها رو گرفته ببنظر من دشاتن یه سگ خیلی خوبه