خودروهای هاوال

بهمن موتور نمی‌تواند خودروهای هاوال را تولید کند

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت شرکت بهمن موتور قادر به تولید خودروهای هاوال نیست و باید برای تعهدات مشتریان خود از خودروهای جایگزین استفاده کند.

شرکت بهمن موتور به عنوان نماینده رسمی خودروهای چینی شرکت هاوال (Haval) در ایران شناخته می‌شود. این شرکت اخیرا به دلیل افزایش نرخ ارز و تحریم‌ها با مشکلات زیادی مواجه شده و تکلیف بسیاری از مشتریان محصولات آن مشخص نیست. در همین رابطه عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در خصوص آخرین وضعیت تحویل خودروهای هاوال عنوان کرد شرکت بهمن موتور حدود 22 هزار دستگاه از خودروهای هاوال را باید تحویل بدهد، اما این شرکت فقط 400 دستگاه کامل از این خودروها را در اختیار دارد و حدود 102 دستگاه دیگر نیز به صورت نیمه‌کامل در انبارها موجود است. بنابراین در شرایط فعلی شرکت بهمن موتور توانایی عمل کردن به تمام تعهدات خود در خصوص خودروهای هاوال را ندارد.

تکلیف مشتریان خودروهای هاوال چیست؟

عباس تابش در ادامه افزود ستاد تنظیم بازار در خصوص خودروهایی که مشمول قیمت‌گذاری نمی‌شوند، در هفته جاری جلسه‌هایی را برای تصمیم‌گیری و بررسی انجام خواهد داد. شرکت بهمن موتور باید آن 400 دستگاه از محصولات هاوال که در انبار آن موجود است را بر اساس تقدم ثبت‌نام‌کنندگان به آن‌ها تحویل بدهد. برای سایر مشتریان نیز باید از روش‌های جایگزینی استفاده کند تا به نوعی تعهدات خریداران انجام داده شود. وی افزود اگر مشتریان قصد داشته باشند از خرید خودروی جایگزین نیز انصراف دهند، بهمن موتور باید هزینه مشتریان و سود آن‌ها را پرداخت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. کلا اینا هیچی بلد نیستم بگمانم