بهترین گوشی های چینی

بهترین گوشی های چینی سال 2018 میلادی

اسمارت فون های چینی زیادی در سال گذشته میلادی توسط شرکت‌های مختلف همانند لنوو و هواوی معرفی شده‌اند که قابلیت‌های بسیار خوبی هم دارند. در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی های چینی در سال 2018 میلادی را معرفی و بررسی کنیم.

سال 2018 میلادی برای گوشی های هوشمند، سال جالبی بود. تولیدکنندگان برای حذف حاشیه اطراف صفحه نمایش، ایده‌های خوبی ارائه دادند، همچنین نسخه‌های آزمایشی زیادی عرضه شد و این تلاش برای طراحی نسل جدید گوشی های هوشمند توسط مشتریان مورد تایید قرار گرفت. به طور کلی ما شاهد برخی اسمارت فون های جدید در بازار بودیم که بیشتر آن‌ها توسط تولیدکنندگان چین عرضه شد. در این مقاله قصد داریم بهترین گوشی های چینی سال 2018 میلادی را معرفی و بررسی کنیم.

1: هواوی پی 20 پرو

بهترین گوشی های چینی

نمی‌توان این لیست را بدون گوشی هواوی پی 20 پرو (Huawei P20 Pro) آغاز کرد. این اسمارت فون را می‌توان به عنوان اولین گوشی هوشمند جهان با دوربین سه گانه معرفی کرد، در بخش عقب دستگاه شاهد سه لنز با عملکرد دوربین شگفت‌انگیز هستیم. از این که بخواهیم این اسمارت فون را در زمره بهترین گوشی های چینی سال 2018 میلادی بیاوریم، نباید تعجب کرد؛ این گوشی هوشمند در رتبه‌بندی DxOMark هم جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

گوشی هواوی پی 20 پرو روند طراحی شیب بدنه را آغاز کرده است، یک طراحی جدید که به زودی در میان سایر تولیدکنندگان نیز از محبوبیت بالایی برخوردار خواهد شد.

2: ویوو نکس اس و اوپو فایند ایکس

بهترین گوشی های چینی

شرکت ویوو در تلاش است تا بتواند تمام قسمت‌های موجود بر روی گوشی هوشمند را به کارگیری کند، این مسئله منجر به ایجاد مفهوم Vivo Apex و در نهایت تولید ویوو نکس اس (Vivo Nex S) برای بازارهای تجاری شد. اسمارت فون ویوو نکس اس برای دوربین سلفی از یک سنسور هوشمند استفاده می‌کند، همچنین این دستگاه به صورت فول اسکرین طراحی شده است.

شرکت اوپو در ماه ژوئن سال 2018 با اسمارت فون فایند ایکس (Find X) وارد بازار شد؛ آن‌ها دلایل خاص خود را برای استفاده نکردن از نام Find 9 داشتند. گوشی های هوشمند سری Find همواره در میان علاقه‌مندان به اسمارت فون های هوشمند، طرفداران زیادی داشته است. این دستگاه دارای ویژگی‌هایی همانند طراحی تمام صفحه، شارژ سریع (Super VOOC) و طراحی بدنه شگفت‌انگیز بود؛ در حقیقت این گوشی هوشمند را می‌توان از بهترین گوشی های چینی دانست.

3: گوشی پوکوفون اف 1

بهترین گوشی های چینی

از زمانی که اسمارت فون های وان پلاس در زمینه قیمت‌گذاری به سمت بالا حرکت کردند، دیگر عنوان قاتل پرچمداران را به خود اختصاص ندادند، اما یکی دیگر از تولیدکنندگان در سال 2018 میلادی پیدا شد که به این شعار اهمیت زیادی می‌دهد و توانسته نام محصول خود را در لیست بهترین گوشی های چینی وارد کند.

شرکت پوکوفون با معرفی گوشی پوکوفون اف 1 (Poco F1) که از چیپست اسنپدراگون 845 برخوردار است و قیمتی کمتر از 300 دلار دارد، موفق شد تا عنوان قاتل پرچمداران را کسب کند.

برای خرید این دستگاه، هیچ نیازی به منتظر بودن و دریافت کد تا زمان مشخص نبود، در حقیقت گوشی پوکوفون اف 1 مدل بین‌المللی بوده و در بیشتر از 50 بازار جهان به فروش فروخته شده است.

4: لنوو زد 5 پرو جی تی

بهترین گوشی های چینی

لنوو آخرین شرکتی بود که ما فکر می‌کردیم تنها ادعای استفاده از چیپست اسنپدراگون 855 در گوشی هوشمند خود را دارد، اما گوشی لنوو زد 5 پرو جی تی (Lenovo Z5 Pro GT)، فراتر از این حرف‌ها بود. این اسمارت فون را می‌توان اولین دستگاهی دانست که از 12 گیگابایت رم برخوردار است. قیمت گوشی لنوو زد 5 پرو جی تی از 391 دلار آغاز خواهد شد و از 15 ژانویه (25 دی ماه) برای پیش فروش در چین موجود است، همچنین اولین فروش از تاریخ 24 ژانویه (4 بهمن ماه) خواهد بود.

5: هواوی میت 20 ایکس

بهترین گوشی های چینی

گوشی هوشمند هواوی میت 20 ایکس (Huawei Mate 20 X) با صفحه نمایش 7.2 اینچ تا حد زیادی به تبلت شباهت دارد، اما برای تمام اهداف، این دستگاه یک اسمارت فون محسوب می‌شود که دارای صفحه نمایش بزرگ است. این گوشی هوشمند به دلیل داشتن صفحه نمایش بزرگ، قدرت داخلی و دوربین شگفت‌انگیز، مورد علاقه کارشناسان است.

افرادی که علاقه‌مند به تماشای فیلم و انجام بازی‌های زیاد در روی گوشی هوشمند هستند، صفحه نمایش بزرگ گوشی هواوی میت 20 ایکس را دوست خواهند داشت. این تلفن همراه از سایر کوچک‌تری نسبت به شیائومی می میکس 3 (8 × 87.4 × 176.2 میلی‌متر) و لنوو فب 2 پرو (10.7 × 88.6 × 179.8 میلی‌متر) برخوردار است.

6: نوبیا ایکس

بهترین گوشی های چینی

نوبیا یک شرکت با مدیریت قوی بوده که با طراحی گوشی های هوشمند بدون حاشیه همانند نوبیا ایکس (Nubia X) خود توانسته ما را تحت تاثیر قرار دهد. در حالی که ما گوشی های هوشمند سایر شرکت‌ها را دیده‌ایم که سعی کرده‌اند از صفحه نمایش ثانویه (همانند ال جی وی 20) در مدل‌های معمول خود استفاده کنند، اما این یک صفحه نمایش اولد (OLED) با اندازه 5.1 اینچ است.

به طور کلی صفحه نمایش دوم نیاز به دوربین سلفی را حذف می‌کند، این مسئله به شرکت اجازه می‌دهد تا در قسمت جلو از تعبیه حفره یا هر چیزی که باعث زشت شدن ظاهر دستگاه شود، خودداری کند. جای تعجب نیست که چند ماه پس از معرفی این اسمارت فون، شرکت ویوو تصمیم گرفت تا گوشی ویوو نکس دوال (Vivo Nex Dual) خود را با دو صفحه نمایش معرفی کند.

7: هواوی نوا 4 و آنر ویو 20

بهترین گوشی های چینی

ایجاد حفره روی صفحه نمایش به منظور قرارگیری سنسور دوربین را می‌توان یکی از ایده‌های جدید دانست که شرکت هواوی با معرفی اسمارت فون های نوا 4 (Nova 4) و آنر ویو 20 (Honor View 20)، آن را عملی کرد. شرکت سامسونگ هم در گوشی گلکسی ای 8 اس (Galaxy A8S) از حفره روی صفحه نمایش به منظور قرارگیری سنسور دوربین استفاده کرده است.

به طور کلی شاهد دو جریان اصلی از این نوع طراحی در بازار هستیم، به نظر می‌رسد که غول تکنولوژی چین توانسته عملکرد سریع‌تر و بهتری داشته باشد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته گوشی آنر ویو 20 که باعث قرارگیری آن در لیست بهترین گوشی های چینی شده است را می‌توان طراحی عقب آن دانست؛ شرکت آنر به طور مداوم توانسته طراحی‌های منحصر به فرد را در اسمارت فون‌های خود ایجاد کند و این روند کماکان ادامه دارد.

در حالت کلی می‌توان گفت که سال 2018 میلادی برای علاقه‌مندان به گوشی های هوشمند، سال خوبی بوده است، همچنین سال جاری می‌تواند به مراتب بهتر از سال گذشته باشد. ما منتظر خواهیم بود تا ببینیم که در آینده چه دستگاه‌های هوشمند جدیدی وارد بازار خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. این اجناس چینی نیستند که بنجل اند،این تجار ما هستند که بنجل اند و جنس درجه پنج چینی را وارد میکنند گوشی ویوو،اپوو ،شیامی، زد تی ای،وان پلاس بگیر اپل با آن اسم و رسم به گرد پای چینی ها هم نمی‌رسه کلیه گوشی ها اپل در شرکت فاکسکان چین تولید میشن

  2. سه تاش مال هواوی بودی

  3. خوشبختانه در سراسر ایران موبایل فروشى ها
    ↓↓
    (80 درصد از برند محبوب سامسونگ)

    (50 درصد برند ال جى)

    (40 درصد برند اپل)

    (35 درصد برند سونى)

    (فقط 20 درصد از برند هاى بنجل چینى مثل هواوى ,شیائومى , و….. استفاده میشه!!
    🙂
    😉

  4. والا حیف پولى که با این همه زحمت بدست میارى بدى جایه یه مشت جنس بنجل بى کیفیت چنى!!
    🙂