کیا تلوراید

کراس اوور 8 نفره کیا تلوراید (Kia Telluride) در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی شد

سرانجام کیا تلوراید (Kia Telluride) به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو دیترویت 2019 معرفی شد. این کراس اوور فول‌سایز ظرفیت حمل 8 سرنشین را دارد و بزرگ‌ترین خودروی تولیدی شرکت کیا است.

سرانجام خودروی کراس اوور فول‌سایز کیا تلوراید (Kia Telluride) به صورت رسمی در نمایشگاه خودرو دیترویت 2019 معرفی شد. شرکت خودروسازی کیا اولین بار در سپتامبر 2018، این خودروی جدید را در نمایشگاه هفته مد نیویورک به نمایش گذاشته بود که البته آن مدل، یک نمونه تک‌ساخت با طراحی براندون مکسول (طراح معروف مد) بود. پس از آن، شرکت کیا کانسپت‌هایی از کراس اوور تلوراید را در نمایشگاه سما رونمایی کرد و حالا پس از چندین پیش‌نمایش، نوبت به رونمایی از نسخه تولیدی و نهایی کیا تلوراید رسیده است.

کیا تلوراید

کیا تلوراید همرده خودروی جدید هیوندای پالیسید شناخته می‌شود و بزرگ‌ترین خودروی شرکت کیا خواهد بود. قرار است تلوراید جایگزین خودروی موهاوی شود. این خودرو دارای سه ردیف صندلی با ظرفیت 8 نفر است. Telluride باید در بازار رقابتی کراس اوورهای فول‌سایز ایالات متحده با خودروهایی چون شورولت تراورس، فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت و فولکس واگن اطلس رقابت کند و قطعا کار سختی خواهد داشت.

در نمای روبروی کیا تلوراید شاهد کاپوت عضلانی، چراغ‌های مربعی‌شکل و جلوپنجره‌ای بزرگ با تریم کرومی هستیم. در کنار خودرو نیز تریم کرومی در اطراف شیشه‌ها، گلگیرهای برآمده و رینگ‌های مشکی دیده می‌شوند. در بخش عقب این کراس اوور کره‌ای نیز چراغ‌های عمودی، محافظ فلزی زیر سپر و سراگزوز دوتایی در سمت راست به چشم می‌خورند. در مجموع، تلوراید طراحی نسبتا ساده اما جذابی دارد.

کیا تلوراید

کیا تلوراید وجوه اشتراک زیادی با هیوندای پالیسید دارد و پلتفرم، پیشرانه و گیربکس این دو خودرو یکسان است. کراس اوور فول‌سایز جدید کیا از پیشرانه 3.8 لیتری V6 با قدرت 290 اسب بخار و گشتاور 355 نیوتن‌متر استفاده می‌کند و نیروی تولید شده توسط پیشرانه به وسیله گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته سیستم چهار چرخ محرک نیز به صورت سفارشی در دسترس خواهد بود. به نظر می‌رسد پیشرانه‌ی دیگری برای این خودرو عرضه نخواهد شد و فقط همین یک پیشرانه برای تلوراید ارائه می‌شود. همچنین شرکت کیا اعلام کرده که تلوراید قادر است تا 2270 کیلوگرم بار را بکسل کند.

کیا تلوراید دارای چهار حالت رانندگی معمولی هوشمند، اقتصادی، اسپورت و راحت به همراه دو حالت برفی و AWD Lock برای شرایط سخت آب‌وهوایی است. در حالت هوشمند و اقتصادی، نیروی پیشرانه فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، اما در حالت‌های راحت و برفی، توان خودرو به صورت 80 به 20 بین محور جلو و عقب تقسیم می‌شود. در حالت اسپورت نیز نیرو با نسبت 65 به 35 بین محورهای جلو و عقب توزیع می‌شود و حالت AWD Lock همان‌طور که از اسم آن برمی‌آید، حالت چهار چرخ محرک واقعی است و نیروی موتور را به صورت مساوی بین محورها تقسیم می‌کند.

کیا تلوراید

در داخل خودرو تجهیزات زیادی برای سرنشینان تعبیه شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش 10.25 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی با پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو، سیستم صوتی هارمن کاردون با 10 بلندگو، 6 پورت یو اس بی و شارژر بی سیم اشاره کرد. همچنین سیستم‌های ایمنی متعددی برای این کراس اوور جدید ارائه شده که البته برخی از آن‌ها به صورت سفارشی و با پرداخت هزینه اضافی در اختیار قرار می‌گیرند.

کیا تلوراید

سیستم‌های هشدار خروج از خطوط، حفظ خودرو در میان خطوط، کروز کنترل هوشمند، پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، سیستم دید اطراف، سیستم کمکی جلوگیری از برخورد عقب، خروج ایمن از خودرو و سیستم کمکی رانندگی در بزرگراه‌ها از جمله امکانات ایمنی کیا تلوراید هستند. همچنین سیستم هشدار صندلی‌های عقب برای تشخیص حضور کودک یا حیوانات در صندلی‌های ردیف دوم و سوم با استفاده از سنسورهای اولتراسونیک در این خودرو وجود دارد.

کیا تلوراید در کارخانه جورجیا آمریکا تولید می‌شود و قرار است از اواخر امسال در چهار تیپ S ، EX ، LX و SX روانه بازار خواهد شد. قیمت خودرو نیز تاکنون اعلام نشده است.

گالری عکس های کیا تلوراید