اینترنت 5G

اینترنت 5G بازار گوشی های هوشمند را احیا خواهد کرد

مدیرعامل شرکت شیائومی گفت با استفاده از فناوری نسل پنجم یا اینترنت 5G می‌توانیم بازار گوشی های هوشمند را احیا کنیم. در سال‌های اخیر بازار موبایل در جهان دچار رکود شدیدی شده است.

شرکت شیائومی جزو بزرگترین شرکت‌های چینی در زمینه تولید گجت و گوشی های هوشمند محسوب می‌شود. لی جون، مدیرعامل این شرکت چینی اظهار کرده است با کمک فناوری اینترنت 5G می‌توانیم بازار گوشی های هوشمند را که در وضعیت بدی قرار دارد، احیا کنیم. مدتی است که شاهد رکود فروش گوشی های هوشمند در بازار های جهانی هستیم و بسیاری از تولیدکنندگان تلفن همراه با مشکل‌های زیادی چون کاهش درآمد دچار شدند. به همین دلیل مدیرعامل شیائومی معتقد است با استفاده از اینترنت 5G می‌توان در وضعیت نابسامان بازار تلفن همراه تغییر و تحویل ایجاد کرد.

همچنین بخوانید:

اینترنت 4.5G چیست؟

اینترنت 5G

رقابت برای عرضه اینترنت 5G

امروزه فناوری‌های نوین از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارند و شرکت‌های تکنولوژی و اپراتورهای بین‌المللی نیز برای برقراری و توسعه زیرساخت‌های خود تلاش می‌کنند از فناوری اینترنت نسل پنجم استفاده کنند. در واقع غول‌های تکنولوژی جهان برای این‌که به اولین اپراتور و شرکت مخابراتی تبدیل شوند که دسترسی استفاده از فناوری اینترنت 5G را برای کاربران خود فراهم می‌کند، با یکدیگر رقابت شدیدی را شروع کرده‌اند.

این رقابت شدید از سال 2012 شروع شد؛‌ زمانی که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) زیر نظر سازمان ملل، برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی تلفن همراه (IMT) برای افق 2020 (IMT-2020) مطرح کرد. از این رو رقابت تنگاتنگی به صورت رسمی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه به وجود آمد. به همین دلیل مدتی است این شرکت‌ها توانایی‌های خود در زمینه راه‌اندازی اینترنت 5G را در کشورهای مختلفی چون کره جنوبی، ژاپن، چین، آمریکا و استرالیا ارائه می‌کنند.

اینترنت 5G

حل مشکلات بازار گوشی هوشمند با اینترنت 5G

لی جون، مدیرعامل شیائومی در خصوص مزایای نسل پنجم اینترنت عنوان کرد:

اگر گوشی های هوشمند را به همراه اینترنت 5G به بازار عرضه کنیم با استقبال مشتریان روبه‌رو خواهیم شد؛ زیرا مشتریان به جدیدترین فناوری‌های اینترنت برای دسترسی به سرعت بالا علاقه زیادی دارند و به خرید ترغیب می‌شوند. همچنین با اینترنت 5G میزان تقاضای کاربران برای دسترسی به خدمات و سرویس‌های پخش آنلاین موسیقی و فیلم هم افزایش پیدا می‌کند. نسل پنجم اینترنت باعث می‌شود کاربران با سرعت بسیار بالایی به سرویس‌های آنلاین دسترسی داشته باشند و به آسانی از فیلم، سریال و موسیقی استفاده کنند. همچنین وضعیت حوزه‌های مختلفی چون حمل و نقل، پزشکی و تجارت با نسل پنجم اینترنت بهبود پیدا می‌کنند.

امروزه بسیاری از کشورها نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی با بزرگترین اپراتورهای جهان همکاری می‌کنند تا در کشورهای خود اینترنت نسل پنجم را راه‌اندازی کنند و برای فراهم شدن زیرساخت‌های آن فعالیت‌های زیادی را انجام داده‌اند. به همین منظور رقابت شدیدی میان بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان از جمله نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی و اسپرینت ایجاد شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. مگه مرده بود قبلانم پیشرفت خیلی خوبی داشت

  2. همه چی داره برای یه تغیر بزرگ پیش میره یه تغیری که پشمونی ما رو همراه داره ولی نتیجه ش ثمر بخشه