بارش شهابی مصنوعی

ژاپن با پرتاب ماهواره به فضا بارش شهابی مصنوعی می‌سازد

ژاپن برای ساخت اولین بارش شهابی مصنوعی ، ماهواه ویژه‌ای به فضا فرستاد. ژاپنی‌ها ادعا می‌کنند نخستین بارش‌های شهابی مصنوعی در دنیا را اوایل سال 2020 نمایش خواهند داد.

سازمان فضایی ژاپن 7 ماهواره را به همراه موشک Epsilon 4 به فضا فرستاد که تاکنون 1 ماهواره از 7 ماهواره پرتاب شده به فضا سیگنال‌هایی را به زمین مخابره کرده که نشان می‌دهد با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است. یکی از این ماهواره‌ها متعلق به استارت آپ توکیویی Astro Live Experiences بوده که با هدف ایجاد بارش شهابی مصنوعی به فضا پرتاب شده است. این ماهواره در ارتفاع 500 کیلومتری از سطح زمین قرار گرفته و در سال‌های آینده به ارتفاع 400 کیلومتری از زمین می‌رسد.

بارش شهابی مصنوعی

بارش شهابی مصنوعی از مدل طبیعی بهتر است

این ماهواره برای ساخت بارش شهابی مصنوعی از تعداد زیادی گلوله‌های فلزی با قطر کمتر از یک اینچ (2.5 سانتی‌متر) بهره می‌برد که در زمان مشخصی در فضا سوزانده شده و نور زیادی تولید می‌کند. شرکت سازنده این ماهواره ادعا می‌کند این بارش شهابی جعلی از مدل‌های طبیعی بهتر است؛ زیرا مدت نمایش و شدت آن از مدل‌های طبیعی بیشتر خواهد بود.

نخستین نمایش این ماهواره در اوایل سال 2020 میلادی و در آسمان کشور ژاپن انجام خواهد شد. بر اساس اعلام شرکت سازنده، این نمایش تا شعاع 100 کیلومتری قابل رویت است و حدود 6 میلیون نفر می‌توانند آن را مشاهده کنند. تاکنون هزینه‌های مربوط به نمایش این بارش شهابی مشخص نشده است، اما برخی از منابع از هزینه چند میلیون پوندی پروژه مذکور خبر می‌دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. هرچیزی رو هرجا میخونین تو این سایتها باور نکنین مخصوصا مطالب این چنینی را

  2. دوتا موشک سوتی انداخته هوا که چی

  3. بجای اینکار میشه اقدامی مفیدتر کرد
    مثلاً: میتوان با جمع‌آوری زباله‌های فضایی و شلیک لیزری آنها را وادار به سقوط کرده و ضمن مشاهدۀ بارش شهابی، آسمان را از آشغالهای بشر، پالود.

  4. خب که چی بشه؟ برای قشنگی؟