ماهواره پیام

بودجه ساخت ماهواره پیام چقدر بود؟

وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود در توییتر درباره بودجه ساخت ماهواره پیام شفاف‌سازی کرد و گفت تمامی بودجه ساخت این ماهواره ایرانی در طول 10 سال 1.2 میلیون یورو بوده است.

در روز سه‌شنبه 25 دی‌ماه 97 ماهواره ایرانی پیام با ماهواره‌بر سیمرغ به فضا پرتاب شد، اما متاسفانه با طی 2 مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و نتوانست در مدار قرار بگیرد. قطعات باقی‌مانده این ماهواره در اقیانوس هند سقوط کرده است. پس از پرتاب ناموفق ماهواره مذکور، بحث‌های زیادی در خصوص بودجه ساخت این ماهواره شکل گرفت و وزیر ارتباطات نیز در صفحه شخصی خود به سوال‌ها پاسخ داد.

ماهواره پیام

بودجه 1.2 میلیون یورویی برای ساخت ماهواره پیام

محمد جواد آذری جهرمی در خصوص بودجه ساخت این ماهواره در صفحه شخصی خود نوشت:

عده‌ای خواستار شفافیت در بودجه ساخت ماهواره پیام هستند که باید به آن‌ها بگویم کل بودجه ساخت این ماهواره در طول 10 سال، 1.2 میلیون یورو بوده است. چنین بودجه‌هایی هزینه محسوب نمی‌شود، بلکه سرمایه ملی به حساب می‌آید. اگر به خاطر داشته باشید در گذشته نیز با اجرای بخشی از دولت الکترونیکی به مقداری چشمگیری از هزینه‌ها کاهش پیدا کرد. با داشتن ماهواره سنجشی هم به همان مقدار بهره‌وری از منابع آب و کشاورزی در کشور افزایش پیدا می‌کند.

وزیر ارتباطات در پایان خاطر نشان کرد با تیم ماهواره پیام جلسه‌ای برگزار کردم که این جلسه بسیار پرنشاط بود و البته خاطرات جذاب این 10 سال نیز مرور شد. ماهواره بعدی این تیم، از دقت 40 برابر بیشتر از پیام بهره می‌برد و کاربردهای جدید و کارآمدی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. این بودجه ها از جیب ملت بدبخت در میاد دیگ

  2. همونیه ک سقوط کرد؟

  3. با عشری از این مبلغ میشد داده‌های ماهواره‌های دیگرو خرید یا با استخدام هکر کلاه سفید از اونا استفاده کرد

  4. همه میدونن که این هزینه برای ساخت موشک بوده و ماهواره و این چیزا همه سرپوشن
    اینکه مردم میگن نه بخاطر این نیست ک میخواییم جلوی پیشرفت کشور گرفته بشه میخواییم هزینه برای موشک و این چیزا نشه حالا خیلی ها میگن هزینه موشک هم بشه ایرادی نداره و برای کشور خوبه بله کسی منکر نیست ولی نه تو این وضعیت باید از کشور هایی مثل پاکستان کره شمالی درس بگیریم که مردم و کشور رو فدای سلطه خودشون و نظامی گری کردن. 😐