ماهواره پیام

قطعات ماهواره پیام در اقیانوس هند سقوط کرد

معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در خصوص سرنوشت ماهواره پیام پس از پرتاب ناموفق با ماهواره‌بر سیمرغ گفت قطعات باقی‌مانده از این ماهواره ایرانی در اقیانوس هند سقوط کرده است.

در روز سه‌شنبه 25 دی‌ماه 97 ماهواره ایرانی پیام با ماهواره‌بر سیمرغ به فضا پرتاب شد، اما متاسفانه با طی 2 مرحله موفق، در مرحله سوم به سرعت کافی نرسید و نتوانست در مدار قرار بگیرد. احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در خصوص آخرین وضعیت ماهواره ایرانی پیام عنوان کرد عملکرد این ماهواره بومی بسیار مطلوب بود، زیرا توانست حدود 6 دقیقه از فضا به زمین سیگنال مخابره کند که این موضوع عملکرد صحیح این ماهواره را نشان می‌دهد. وی درباره موقعیت فعلی این ماهواره توضیح داد با توجه به اینکه GPS پیام تا دقایق آخر فعال بود می‌توانیم بگوییم قطعات باقی‌مانده آن در اقیانوس هند سقوط کرده است.

ماهواره پیام

ساخت ماهواره پیام 2 در دستور کار قرار گرفت

رئیس دانشگاه امیرکبیر در خصوص دلیل قرار نگرفتن پیام در مدار 500 کیلومتری زمین عنوان کرد ماهواره‌بر سیمرغ سرعت اولیه‌ای که می‌بایست به پیام بدهد را اشتباه محاسبه کرد و البته احتمال دارد این اشتباه به سوخت پرتاب‌گر نیز مرتبط باشد، هرچند در مسیر پرتاب و پرواز هیچ مشکلی مشاهده نشد. وی در پایان خاطرنشان کرد محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دستور داد نمونه جدیدی از این ماهواره را با نام پیام 2 طراحی کنیم که با توجه به دانش فنی که برای ساخت ماهواره و پرتابگر به دست آوردیم، می‌توانیم آن را کمتر از یک سال دیگر بهره‌برداری کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. خخخخخخ
    خدایی ؟؟؟؟!!!!!

  2. ای بابا ماهم ک هیچوقت تو هیچی موفق نبودیم

  3. خدایی اگ اینجوری نمیشد باید تعجب میکردیم

  4. حالا ما قشر زحمتکش آشغالگرد چطوری به اقیانوس هند بریم، ضایعات جمع کنیم؟!

  5. خخخخخخخخخخخخخخخ