مرورگر مایکروسافت اج با قابلیت NewsGuard به جنگ شایعات و اخبار دروغین می‌رود

گسترش اخبار دروغ و شایعات در میان حجم انبوهی از پیام‌های مبادله شده در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف، این روزها بسیاری از سازندگان نرم افزارها را به مبارزه با آنها دعوت کرده است. مرورگر مایکروسافت اج نیز با قابلیت جدید NewsGuard به جنگ این دروغ‌ها می‌رود.

اخبار دروغ، شایعات و مطالبی که ریشه علمی و واقعی ندارند، به مشکل بزرگی برای بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مختلف تبدیل شده است. بسیاری از پلتفرم‌های پرکاربر تلاش کرده‌اند تا با اضافه کردن فیلترهای هوشمند، جلوی گسترش اخبار دروغ و شایعات را بگیرند، اما تقریبا هیچ‌کدام از آنها به طور کامل موفق نبوده‌اند.

حالا به تازگی مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) نیز به فکر مبارزه با این اخبار دروغ افتاده است و قابلیت جدیدی تحت عنوان NewsGuard در به روزرسانی جدید به این اپلیکیشن اضافه شده است. این مرورگر محبوب که تجربه مرور اینترنت به صورت ادامه‌دار بین موبایل های اندرویدی و ویندوز ۱۰ را فراهم می‌کند، حالا با این قابلیت جدید به جنگ اخبار دروغ رفته است.

مرورگر مایکروسافت اج با قابلیت NewsGuard به جنگ شایعات و اخبار دروغین می‌رود

به گفته مایکروسافت این قابلیت جدید می‌تواند اخبار فیک و مطالب دروغین را شناسایی کند و  از گسترش آنها در میان کاربران جلوگیری کند:

قابلیت NewsGuard از اصول ژورنالیسم برای مبارزه با اخبار دروغین و اطلاعات غلط و نادرست استفاده می‌کند. تحلیل‌گران ما که خبرنگاران باتجربه حوزه‌ی روزنامه‌نگاری هستند، خبرگزاری‌های آنلاین را مورد بررسی قرار می‌دهند تا به خوانندگان و کاربران کمک کنند که تشخیص بدهند کدام یک از آنها در حال ارائه اخبار درست هستند و کدام یک نیست.

این قابلیت جدید مرورگر مایکروسافت اج برای چند هفته به طور محدود در اختیار تست‌کنندگان نسخه بتا خواهد بود و سپس به طور رسمی در یک به‌روزرسانی، در فروشگاه google play عرضه خواهد شد. قابلیت NewsGuard احتمالا برای گوشی‌های آی او اس نیز عرضه می‌شود، زیرا مایکروسافت آن را بر روی آیفون‌های اپل نیز آزمایش کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*