گارانتی گوشی های سامسونگ

گارانتی گوشی های سامسونگ در ایران با نصب اپلیکیشن متفرقه باطل نمی‌شود

مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت پیش از این گارانتی گوشی های سامسونگ به دلیل نصب برنامه‌های متفرقه و خارج از فروشگاه آنلاین گوگل پلی باطل می‌شد، اما اکنون این شرایط را تغییر دادیم.

محمد جعفر نعناکار، مدیرکل حقوقی سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص شرایط گارانتی گوشی های سامسونگ عنوان کرد پس از بررسی‌های لازم به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نامه‌ای را ارسال کردیم. در این نامه توضیح داده شد که به دلیل مشکل تحریم، تعداد زیادی از سازندگان اپلیکیشن‌های ایرانی نمی‌توانند در مارکت‌های بین‌المللی چون گوگل پلی محصولات خود را عرضه کنند. همچنین تعدادی از اپلیکیشن‌های بیمه‌ای، بانکی و اپلیکیشن‌های دولت همراه نیز به دلیل برخی موارد مصلحتی در مارکت‌های بین‌المللی منتشر نمی‌شوند. به همین دلیل پس از نصب این برنامه‌ها، شرکت سامسونگ آن‌ها را به عنوان برنامه متفرقه شناسایی کرده و گارانتی گوشی های سامسونگ را باطل می‌کند.

گارانتی گوشی های سامسونگ

اصلاح شرایط گارانتی گوشی های سامسونگ

نعناکار در ادامه افزود در گذشته اگر کاربران برنامه‌ای خارج از فروشگاه‌های آنلاین گوگل و سامسونگ نصب می‌کردند، گارانتی گوشی لغو می‌شد. در همین ربطه بین سازمان فناوری اطلاعات و شرکت سامسونگ تعاملی انجام شده است تا منافع مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان ایرانی حفظ شود. در شرایط جدید اگر کاربری برنامه‌ای را خارج از فروشگاه‌های آنلاین گوگل و سامسونگ نصب کند و به گوشی آسیب برسد، برای مثال باتری یا صفحه لمسی گوشی دچار مشکل شود، گارانتی گوشی های سامسونگ لغو نمی‌شود، اما هزینه‌های تعمیر را کاربر باید بپردازند.

گارانتی گوشی های سامسونگ

ایجاد فروشگاه آنلاین داخلی امری طبیعی بود

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در این خصوص عنوان کرد در توسعه فناوری و نوآوری مواردی چون وام دادن، رتبه‌بندی شرکت‌ها و ایجاد شتاب‌دهند‌ه‌ها جزو وظایف دولت نیست بلکه حمایت از حقوق شهروندان و شرکت‌های در توسعه (عرضه) و به‌کارگیری نوآوری (تقاضا) جزو اصلی‌ترین وظایف دولت است. در همین زمینه وظایفی چون آسان‌تر کردن فعالیت‌ها و رفع موانع یا حفاظت از داده‌ها نیز بر عهده دولت است. وقتی چندین‌بار بسیاری از برنامه‌های ایرانی در فروشگاه‌های آنلاین چون گوگل پلی و اپل استور حذف می‌شوند، ایجاد فروشگاه‌های آنلاین داخلی برای عرضه اپلکیشن‌ها و امکان نصب آن‌ها امری طبیعی است.

در حال حاضر در گوگل پلی نیز برنامه‌های مخرب یا بدافزارها وجود دارند و ممکن است گوشی کاربران پس از دانلود برنامه‌های نامعتبر دچار مشکل شود. از این رو بهتر است کاربران از فروشگاه‌های معتبر برنامه‌های خود را دانلود و نصب کنند. همچنین کاربران باید قبل از دانلود یا نصب برنامه‌های مورد نظر، قوانین و مجوزهای آن‌ها را بررسی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه