قیمت خودروهای پیش فروش شده

قیمت خودروهای پیش فروش شده ایران خودرو چگونه تعیین می‌شود؟

معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو اعلام کرد این شرکت با وجود پذیرش خسارت شدید، قیمت خودروهای پیش فروش شده و پرتیراژ با موعد تحویل شهریور تا دی‌ماه 97 را فقط 30 درصد افزایش پیدا می‌دهد.

مصطفی خان کرمی، معاون مدیرعامل در بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو خطاب به خریداران محصولات ایران خودرو عنوان کرد در این شرکت تمام فرایندها از جمله ثبت‌نام، صف انتظار، صدور فاکتور و تحویل خودرو به صورت مکانیزه انجام می‌شود و خودروها بر اساس نوبت به مشتریان تحویل داده می‌شوند. وی ضمن عذرخواهی از مشتریان ایران خودرو به علت تاخیر در تحویل خودرو، گفت امیدواریم با تدابیری که وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های نظارتی از اواسط خردادماه اندیشیده‌اند، ظرفیت تولید را افزایش داده و بتوانیم خودروهای معوقه را به دست مشتریان برسانیم.

خان کرمی در ادامه عنوان کرد خودروسازان داخلی در سه ماه پایانی سال 96 با فشارهای اقتصادی زیادی روبه‌رو شدند که این فشارها در ابتدای سال 97 به اوج خود رسید و بر تمامی شاخص‌های اقتصادی اقشار مختلف جامعه تاثیر مستقیم داشت، اما خودروسازان با تحمل فشارهایی که به واسطه افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی به وجود آمده بود، همچنان تولید خودرو را ادامه می‌دادند. با این حال برای پایبندی به تعهدها و تداوم تولید، مجبور شدیم قیمت خودروها را افزایش دهیم.

قیمت خودروهای پیش فروش شده

میزان تولید محصولات ایران خودرو کاهش پیدا کرد

این مقام مسئول در ادامه افزود برای این‌که به مشتریان فشاری تحمیل نشود، شرکت ایران خودرو زمان تغییر قیمت محصولات خود را در اواخر مردادماه سال 97 اعلام کرد و همچین تعهدهای 16 تا 31 مردادماه نیز با قیمت قدیم محاسبه و به مشتریان تحویل داده شد. وی افزود طبق آمار خودروهایی که در سال جاری و سال گذشته به فروش رفته‌اند، تا 28 دی‌ماه سال 96 حدود 573 هزار دستگاه خودرو از سوی شرکت ایران خودرو به بازار عرضه و به مشتریان تحویل داده شد، اما این میزان در سال 97 و در بازه زمانی مشابه به 296 هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است.

قیمت خودروهای پیش فروش شده

وی اضافه کرد اگر آمار فروش خودروسازان را در بازه زمانی یاد شده مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که توانایی تحویل خودروی این شرکت حدود 276 دستگاه کاهش پیدا کرده است، از سویی میزان تعهدهای معوقه شرکت ایران خودرو در سال 97 حدود 106 هزار دستگاه بود که از میزان افت تولید کمتر است. اگر به همان مقدار تولید در سال 96، در سال 97 هم خودرو تولید می‌کردیم، تعهدهای معوقه به وجود نمی‌آمد.

تعیین قیمت خودروهای پیش فروش شده ایران خودرو

خان کرمی در ادامه عنوان کرد کارشناسان بررسی‌های دقیقی را انجام دادند که نتایج این بررسی‌ها به خوبی نشان می‌دهد تمام نهاد‌ه‌های تولیدی در صنعت خودروسازی کشور قیمت محصولات خود را حتی تا 100 درصد افزایش داده‌اند. در حالی که ایران خودرو قیمت تعهدهای قبل از شهریورماه 97 را افزایش نداده و با همان قیمت‌های قدیمی به مشتریان تحویل می‌دهد.

وی افزود با توجه به نوسان‌های شدید نرخ ارز، افزایش بهای تولید نهاده‌های تولیدی که به گفته برخی از کارشناسان تا 100 درصد افزایش پیدا کرده بود و با توجه به پذیرش خسارت و زیان، ایران خودرو برای قیمت خودروهای پیش فروش شده و تعهدهای پرتیراژ خود از شهریور تا دی‌ماه 97 فقط 30 درصد افزایش قیمت در نظر گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. هی واسه خودشه معلوم نیست

  2. سایپا کوتاه اومد و گفت افزایش قیمت نمیخوره اینا هرچی هم میگن کارشون غیر قانونیه باز کوتاه نمیان

  3. اینم البته بر اساس قیمت روز حتما؟

  4. دیگه قیمتشون می خواد چی جوری باشه معلومه دیگه

  5. با سیاستِ به مرگ بگیر تا به تب راضی شن