گوشی های خانواده هواوی پی 30

جزئیات تازه‌ای از گوشی های خانواده هواوی پی 30 منتشر شد

اطلاعات جدیدی از گوشی های خانواده هواوی پی 30 (Huawei P30) به بیرون درز کرده است. حالا علاوه بر شماره مدل٬ از کدنام گوشی های سال 2019 هواوی نیز مطلع خواهیم بود.

گوشی های خانواده هواوی پی 30 با شماره مدل‌های VOG-L29 و ELE-L29 و MAR-LX1M موفق به کسب تاییدیه از Eurasian Economic Commission شده‌اند. در گذشته٬ EEC نیز فهرستی از گوشی‌های تاییدیه گرفته از هواوی را منتشر کرد. هرچند نام اصلی گوشی‌های جدید هواوی در این سایت روسیه‌ای افشا نشده است؛ اما منبع روسی ادعا می‌کند که این شماره مدل‌ها می‌توانند مربوط به گوشی‌های هواوی P30 باشند. همچنین گوشی‌های هواوی پی ٬30 پی 30 پرو و پی 30 لایت با کدنام‌های Elle و Vogue و Marie Claire عرضه خواهند شد.

جزئیات جدید گوشی های خانواده هواوی پی 30

در آخرین روزهای سال ٬2018 یک رسانه ادعا کرد که رندرهایی از گوشی هواوی پی 30 مجهز به دوربین سه گانه پشتی را به دست آورده است. به نقل از این سایت٬ گوشی جدید هواوی دارای ابعاد 148.7 در 70.6 میلی‌متر است و با کدنام Elle عرضه می‌شود. ظاهرا هواوی تصمیم گرفته برای کدنام گوشی‌هایش٬ از اسامی مجله‌های مد و پوشاک استفاده کند. گفته می‌شود Vogue مربوط به قدرتمندترین گوشی خانواده هواوی پی 30 است که احتمالا P30 Pro نام خواهد داشت. در انتها٬ کدنام MAR مربوط به مجله‌ی Marie Claire نیز مربوط به مدل ارزان قیمت‌تر پی 30 لایت است.

کدنام‌هایی که در بالا می‌بینید٬ همگی توسط منابع غیرقابل ذکری افشا شده‌اند. البته توجه داشته باشید٬ از آنجایی که خود هواوی این اسامی را تایید نکرده٬ پس احتمال شایعه بودن این خبر نیز وجود دارد.

به تازگی یک گوشی هواوی با شماره مدل MAR-AL00/TL00 موفق به کسب تاییدیه‌ی 3C Body در چین شده است. این گوشی می‌تواند از شارژ 18 وات پشتیبانی کند و از تراشه‌ی کایرین 710 قدرت بگیرد. در آن سمت٬ دو مدل پی 30 اصلی و پی 30 پرو نیز به کایرین 980 تجهیز خواهند شد. این دو گوشی به نمایشگرهای OLED با ناچ قطره‌ای مجهز می‌شوند که یک اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز در آن جای گرفته است.

احتمالا در دوربین سه‌گانه‌ی مدل اصلی پی 30 از سنسور IMX600 سونی استفاده شود٬ این درحالیست که سنسور اصلی در سیستم دوربین چهارگانه مدل پرو٬ می‌تواند IMX607 سونی باشد. انتظار می‌رود گوشی های خانواده هواوی پی 30 در بهار پیش رو عرضه شوند. همچنین هواوی قصد دارد در نمایشگاه MWC 2019 بارسلونا٬ از نخستین گوشی منعطف خود با پشتیبانی از اتصال 5G نیز پرده بردارد.