دوربین آیفون XI

اولین اطلاعات از دوربین آیفون XI منتشر شد؛ منتظر دوربین سه گانه باشید

یکی از منابع معتبر با انتشار اولین اطلاعات از دوربین آیفون XI ، از به‌کارگیری دوربین سه گانه در موبایل بعدی اپل خبر داد. به نظر می‌رسد امسال اپل از دوربین سلفی قوی‌تر در گوشی های خود استفاده خواهد کرد.

طی چند روز گذشته، انتشار تصاویر متعدد از آیفون XI سبب شد تا موبایل 2019 اپل در کانون توجه قرار گیرد. نخستین تصاویری که “OnLeaks” از این اسمارت فون در اختیار ما قرار داد، ماژولی مربعی و بزرگ با دوربین سه گانه در بخش پشتی را نشان می‌داد که واقعا طراحی زیبایی نداشت. پس از آن، استیو همراستافر با انتشار چند رندر دیگر، طرحی متفاوت از این گوشی را به تصویر کشید. در حالی که ما هنوز نمی‌دانیم که محصول نهایی با کدام طراحی ساخته و عرضه می‌شود، اما وب‌سایت هندی “CompareRaja” در گزارشی تازه، اطلاعاتی جدید را در مورد دوربین آیفون XI در اختیار کاربران قرار داده است. CompareRaja به لطف اطلاعات دریافتی از OnLeaks، از تجهیز محصول جدید آمریکایی‌ها به دوربین سه گانه پشتی خبر داده و می‌گوید از دو سنسور 10 و 14 مگاپیکسلی در این سیستم استفاده خواهد شد.

دوربین آیفون XI

از آنجایی که ما هیچ اطلاعاتی در مورد سایر مشخصه‌های این گوشی نداریم، صرفا دقت دو سنسور نمی‌تواند برای ما مفید باشد. افزون بر این، مدت‌هاست که جنگ مگاپیکسل‌ها به پایان رسیده و سازندگان تمرکز خود را بر روی راه‌های مهم دیگر برای بهینه‌سازی عملکرد دوربین قرار داده‌اند.

در سوی دیگر، این گوشی به جای دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی، احتمالا میزبان دوربین 10 مگاپیکسلی خواهد بود. استفاده از دوربین بهتر به افزایش دقت Face ID در تعامل با سنسورهای جدیدی که با چشم مسلح نمی‌توان آنها را مشاهده کرد، کمک می‌کند. اپل همچنین ممکن است در بخش داخلی تغییراتی را اعمال کرده و محل قرارگیری برخی اجزا را تغییر دهد. به این موارد باید گزارش‌های متعدد مبنی بر حذف پورت لایتنینگ و استفاده از USB-C را نیز اضافه کرد تا شاهد اعمال تغییراتی بنیادی در محصولات آینده اپل باشیم.