بازی Grand Theft Auto 5

بازی Grand Theft Auto 5 ٬ همچنان یکی از پرفروش‌ترین عناوین جهان است

بازی Grand Theft Auto 5 یا همان GTA V ، چندین سال پس از عرضه٬ همچنان یکی از پرفروش ترین بازی ها است. گفته می‌شود 100 میلیون نسخه از جی تی ای 5 تا به امروز فروخته شده است.

ماه گذشته٬ همانند ماه‌های گذشته٬ بازی Grand Theft Auto 5 در فهرست 20 بازی ویدیویی پرفروش در ایالات متحده قرار گرفت. در ماه دسامبر٬ این بازی پس از بازی‌های Fifa 19 و Just Cause 4 (که در سال 2018 عرضه شدند)٬ در رده‌ی هفدهم جدول قرار گرفت. این درحالیست که بازی محبوب کمپانی راک استار در سپتامبر سال 2013 عرضه شد. از زمان عرضه این بازی٬ بیش از 5 سال است که می‌گذرد. برای اغلب عناوین٬ پنج سال محبوب و پرفروش ماندن٬ عددی دست نیافتنی است.

تا به امروز٬ بیش از 100 میلیون نسخه از بازی جی تی ای 5 فروخته شده و به نقل از یک گزارش٬ سودآوری حاصل از فروش این بازی 6 میلیارد دلار برآورد شده است. این دستاورد فوق‌العاده‌ایست و همین باعث شده تا مدیرعامل کمپانی نشر دهنده‌ی این بازی نیز به آن افتخار کند.

اشتراوس زلنیک٬ مدیرعامل اجرایی تیک تو اینتراکتیو دراین‌باره می‌گوید:

من چه می‌توانم بگویم؟ ما از همکارانمان در راک استار گیمز برای چنین دستاورد باورنکردنی٬ بسیار سپاسگزاریم. و البته از کل تیم مسئول توزیع فیزیکی/دیجیتالی و البته بازاریابی این بازی نیز تشکر می‌کنیم.

زلنیک ناشریست که صاحب کمپانی ٬Rockstar Games استودیوی افسانه‌ای توسعه دهنده‌ی بازی‌های GTA و Red Dead Redemption نیز هست. وی معتقد است که هیچگاه تصور آن را نمی‌کرده که چیزی در حدود 100 میلیون نسخه از بازی جی تی ای 5 به فروش برسد و همچنان یکی از پرفروش ترین بازی های بازار باشد. به گفته‌ی او٬ با احتساب فروش 100 میلیون نسخه از این بازی٬ حالا فروش کل مجموعه بازی‌های GTA به حدود 285 میلیون نسخه رسیده است. این آمار و ارقام٬ بازی محبوب راک استار را در کنار بازی‌هایی همچون Minecraft و Tetris قرار می‌دهد که به عنوان بهترین بازی‌های ویدیویی در تمام ادوار شناخته می‌شوند.

بازی Grand Theft Auto 5

گروه NPD که فروش بازی‌ها در ایالات متحده را دنبال می‌کند٬ یک آمار باورنکردنی دیگر در مورد بازی Grand Theft Auto 5 را نیز ارائه می‌کند: از سپتامبر سال 2013 که فروش GTA 5 آغاز شده٬ این بازی٬ به جز یک ماه٬ هر ماه جزو لیست 20 بازی پرفروش بوده است. تنها یک ماه بود که این بازی در فهرست بیست بازی برتر نبود و آن٬ اکتبر سال 2014 بوده است.

دلایل موفقیت در فروش بازی Grand Theft Auto 5

  • GTA 5 یک بازی عالی با نامی کاملا قابل شناسایی است. اگر یک کنسول بازی بخرید و به دنبال خرید نخستین بازی برای آن باشید٬ این عنوان یک انتخاب عالی است.
  • آن بر روی کنسول‌های ایکس باکس ٬360 پلی استیشن ٬3 ایکس باکس وان٬ پلی استیشن 4 و کامپیوتر شخصی موجود است. اگر یک کنسول بازی یا یک کامپیوتر گیمینگ را در پنج سال گذشته خریداری کرده باشید٬ به احتمال خیلی زیاد بازی GTA 5 را نیز خریداری کرده‌اید.
  • راک استار گیمز در طول پنج سال اخیر برای این بازی به‌روزرسانی‌های مختلفی را عرضه کرده است. شروع این به‌روزرسانی‌ها برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان از سال 2014 و برای کامپیوترهای شخصی نیز از سال 2015 بوده است. یک نسخه‌ی Premium Edition از آن نیز عرضه شده که محتوای بیشتری را نسبت به نسخه‌ی اصلی ارائه می‌کند.
  • شما می‌توانید این بازی را با عنوان “GTA Online” به صورت آنلاین بازی کنید.
  • آن یک بازی با قابلیت‌های اشتراک‌گذاری بسیار زیاد است. فایل‌های متحرک گیف و ویدیوهای GTA 5 را می‌توانید خیلی ساده به صورت آنلاین٬ به اشتراک بگذارید.