ال جی کار بر روی توسعه اینترنت 6G را از همین حالا آغاز کرده است!

ال جی کار بر روی توسعه اینترنت 6G را از همین حالا آغاز کرده است!

با وجود اینکه در لحظه نگارش این خبر حتی اینترنت 4G نیز در بسیاری از نقاط جهان هنوز به یک استاندارد رایج و همه‌گیر تبدیل نشده است، ال جی کار بر روی توسعه و تحقیق اینترنت 6G را آغاز کرده است.

طبق گزارش‌های پیشین انتظار می رود که اینترنت 5G به طور گسترده از سال جاری میلادی برای عموم عرضه شود و احتمالا چند سال طول می‌کشد تا این استاندارد جدید در سراسر جهان جا بیافتد. این همچنین به معنای آن است که درست مشابه اینترنت 4G مدت زمان زیادی طول خواهد کشید تا نسل بعدی یعنی اینترنت ۶ جی، جایگزین نسل پنجم شبکه اینترنتی موبایل شودژ اما به نظر می‌رسد که ال‌ جی چنین عقیده‌ای ندارد و از همین حالا کار بر روی تحقیق و توسعه این نسل از اینترنت موبایل را شروع کرده است.

این کمپانی کره‌ای به طور رسمی و از طریق خبرگزاری فون آرنا در کشور کره اعلام کرده است که آنها با همکاری KAIST یک مرکز تحقیقاتی اینترنت 6G را راه‌اندازی خواهند کرد. هر چند که به نظر تحقیق برای توسعه اینترنت 6G خیلی زود است، آن هم در حالی که گجت ها و اسمارت‌ فون ‌های 5G هنوز به بازار عرضه نشده‌اند. اما ال جی ادعا می‌کند که آنها می‌خواهند برای این استاندارد جدید آماده شوند.

طبق گفته های پروفسور Cho Dong-Ho که از زبان کره‌ای ترجمه شده است، “این اهمیت دارد که جو رقابتی فناوری‌های ارتباطی موبایل کشور کره را ارتقا دهیم و برای آینده‌ی صنعت در جایی که ده سال از آغاز توسعه فناوری ارتباطی موبایل 6G می‌گذرد آماده شویم.”

ال جی کار بر روی توسعه اینترنت 6G را از همین حالا آغاز کرده است!

به طور خلاصه، او عقیده دارد که ال ‌جی می‌خواهد خود را در رقابت با دیگر کمپانی‌ها در رسیدن به قطار اینترنت 6G پیشتاز کند، آن هم سالها قبل از اینکه برندهای دیگر وارد این حوزه شوند.

البته در حال حاضر خیلی زود است که درباره تغییراتی که اینترنت 6 جی می‌تواند به کاربری‌های روزمره ما بیاورد صحبت کنیم. همین حالا کمپانی‌هایی هستند که تازه برای کشف قابلیت‌های اینترنت 5G مشغول شده‌اند؛ بنابراین تحقیق و توسعه نسل ششم نیاز به زمان بیشتری دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*