بهترین پیشرانه های خودرو

10 مورد از بهترین پیشرانه های خودرو در جهان، در سال 2019

10 مورد از بهترین پیشرانه های خودرو در جهان، در سال 2019 به انتخاب یکی از معتبرترین سایت‌های حوزه اتومبیل انتخاب شدند. در ادامه می‌توانید نام اتومبیل‌های میزبان این پیشرانه‌ها را مشاهده کنید.

پیشرانه‌ی یک خودرو، قلب تپنده‌ی آن است؛‌ پس فناوری‌ها و قابلیت‌های آن از اهمیت بسیار زیادی برای خودروسازان برخوردار است. سایت WardsAuto هر ساله فهرستی از اتومبیل‌هایی که بهترین پیشرانه را در خود جای داده‌اند به انتشار می‌رساند. مطابق معمول، این سایت اخیرا فهرستی از بهترین پیشرانه های خودرو در جهان در سال جاری میلادی را منتشر کرده است. همانطور که می‌توانستیم حدس بزنیم٬ پیشرانه‌ی برندگان سال 2019 را از یک مدل الکتریکی گرفته تا پیشرانه‌های بزرگ دیلی و هیدروژنی تشکیل می‌دهند.

برندهای بزرگی نظیر شورلت٬ فورد٬ هوندا٬ هیوندای و رم٬ هفت کمپانی هستند که با برندهای سازنده‌ی خودروهای لوکس بی ام و٬ اینفینیتی و لکسوس در این فهرست 10 موردی جای گرفته‌اند. Drew Winter از سایت واردزاتو می‌گوید:

خودروسازان و مهندسان بخش پیشرانه‌ی آن‌ها٬ از جهات مختلفی تحت فشار قرار دارند: دولت‌های سراسر جهان می‌خواهند انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف انرژی را کاهش دهند٬‌ در حالی که مشتریان٬ اتومبیل‌هایی می‌خواهند که بی هیچ کم و کاستی نیازهایشان را برآورده کنند. ما بر این باوریم که فهرست 10 مورد از بهترین پیشرانه های خودرو در جهان در امسال٬ نیازهای هر دو طرف را برآورده می‌کند.

این گزارش در آخرین روزهای سال 2018 منتشر شده است و در آن تنها پیشرانه‌های بازمهندسی شده‌ی مطرح یا نیروهای محرکی که بر روی اتومبیل‌هایی با قیمت کمتر از 64 هزار دلار در ایالات متحده نصب شده‌اند، در نظر گرفته شده‌ است. جمعا 39 کاندید برای حضور در فهرست بهترین پیشرانه های خودرو در جهان وجود داشته است که آن‌ها در دنیای واقعی، در جاده، هنگام رانندگی و در مسابقات محدود، مورد بررسی قرار گرفته‌اند. هر پیشرانه یا نیروی محرکه بر اساس اسب بخار، گشتاور، مقایسه‌ی مشخصات فنی، میزان سر و صدا، سوخت اقتصادی و فناوری‌های جدیدی که دارند، درجه بندی می‌شوند. در زیر، این فهرست به ترتیب حروف الفبای انگلیسی قرار گرفته است.

بهترین پیشرانه های خودرو – سال 2019

1 – BMW X5 : پیشرانه 3 لیتری DOHC توربوشارژ شده شش سیلندر خطی

BMW پیشرانه‌ی B58 خطی شش سیلندر خود را همراه با سیستم استارت نرم‌تر و بهتر به‌روز کرد.

2 – Chevrolet Silverado : پیشرانه 6.2 لیتری OHV V8 با مدیریت سوخت دینامیک

GM پیشرانه‌ی V8 خود را با یک سیستم مدیریت سوخت دینامیک همراه ساخت که می‌تواند با خاموش کردن سیلندرهای بلااستفاده، به کاهش مصرف سوخت کمک کند.

3 – Ford Mustang GT/Bullitt :‌ پیشرانه 5 لیتری DOHC V8

بر روی کاغذ، پیشرانه‌ی 480 اسب بخاری Bullitt حدودا 20 اسب بخار بیشتر از مدل GT‌ را ارائه می‌کند، با این حال در جاده مشخص می‌شود که این اختلاف به قدری نیست که بخواهد تفاوت زیادی را بین این دو خودرو ایجاد کند.

4 – Ford F-150 : پیشرانه 3 لیتری DOHC توربودیزل V6

پیشرانه‌ی بسیار آرام و نرم 3 لیتری PowerStroke V6 از ماه ژوئن در خودرو فورد F-150 قرار گرفت. در طول بررسی‌های انجام شده،‌ این پیشرانه موفق شد مصرف اقتصادی بسیار خوبی را با تنها 10.9 لیتر در هر 100 کیلومتر، به نام خود ثبت کند.

5 – Honda Accord Hybrid : پیشرانه 2 لیتری Atkinson-cycle i-VTEC چهار سیلندر خطی با سیستم رانندگی هیبریدی الکترونیکی

یک پیشرانه‌ی میان رده‌ی عالی و گشتاوری بسیار خوب برای ترافیک‌های شهری. عملکرد این خودرو همچنین در حالت اسپورت نیز بسیار خوب است.

6 – Hyundai Nexo : سلول سوختی 120 کیلووات ساعتی با نیروی محرک الکتریکی

نکسو از ظاهری بسیار شیک و حس رانندگی عالی برخوردار است.

7 – Hyundai Kona EV : نیروی محرک الکتریکی 150 کیلووات ساعت

از خودرو هیوندای کونا به خاطر محدوده پیمایش 415 کیلومتری شبیه به تسلا، ستایش می‌شود.

8 – Infiniti QX50 : پیشرانه 2 لیتری DOHC فشرده سازی متغیر، توربوشارژ شده چهار سیلندر خطی

یک موتور کوچک، با قدرتی بالا که می‌تواند شما را شگفت زده کند.

9 – Lexus UX 250h : پیشرانه 2 لیتری Atkinson-cycle چهار سیلندر خطی با سیستم رانندگی هیبریدی الکترونیکی

در طول 18 سال گذشته، تویوتا راه خود را برای فرماندار بودن در جنگ اتومبیل‌های هیبریدی پیدا کرده است. خودروی لکسوس یو ایکس 250 اچ، یک خودروی کراس اوور لوکس است که با پیشرانه‌ی بنزینی/الکتریکی بی‌صدای و کم مصرف خود، لذت رانندگی را برای شما به ارمغان میاورد.

10 – RAM 1500 : پیشرانه 3.6 لیتری DOHC V8 با یک دستیار نیمه هیبریدی

پیشرانه‌ی Pentastar شرکت FCA به مدت یک دهه است که زیر کاپوت اتومبیل‌ها کار می‌کند؛ اما این مدل جدید که در پیکاپ RAM 1500 قرار گرفته، یک مدل عالی است. زیرا آن یک پیشرانه بنزینی 3.6 لیتری V6 با فناوری eTorque جدید شرکت FCA است که یک سیستم نیمه هیبریدی 48 وات نیز آن را همراهی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. آه و هزاران افسوس برای خودم

  2. تو کف مدل ده سال پیششونم