افشای رندرهای رسمی گلکسی S10 و S10 پلاس طراحی پرچمداران سامسونگ را به وضوح نشان می‌دهد

افشای رندرهای رسمی گلکسی S10 و S10 پلاس طراحی پرچمداران سامسونگ را به وضوح نشان می‌دهد

یکی از افشاگران قابل اعتماد، Roland Quandt، به تازگی رندر های رسمی از گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس سامسونگ در گزینه های رنگی مختلف که احتمالا قرار است در اروپا عرضه شوند را به نمایش گذاشته است.

این رندرهای جدید دوقلوهای کهکشانی سامسونگ را در رنگ‌های سبز زمردی (Emerald Green)، سفید (Prism White) و مشکی (Midnight Black) به نمایش می‌گذارند.

گزینه مشکی گلکسی S10 و S10 پلاس هیچ ترکیب رنگی دیگری ندارد و یک ظاهر کاملا مشکی ساده را به نمایش می‌گذارد. مدل سبز زمردی دارای یک حالت مشابه رنگ آب آکواریوم است که در قسمت‌های بالایی کمی روشن‌تر است و زمانی که به سمت پایین می‌آید، تیره‌تر می‌شود. مدل سفید نیز از ترکیب رنگ سفید و بنفش در قسمت‌های مختلف تشکیل شده است که ترکیب هاله‌ای از رنگ بنفش در گوشه ها با رنگ سفید، ظاهر جذابی به آن داده است. صرف نظر از این رنگ‌ها این دو گوشی در رنگ آبی نیز تولید خواهد شد که البته عرضه آن احتمالا با کمی تاخیر نسبت به مدل‌های دیگر صورت می‌گیرد.

طراحی گلکسی S10 و S10 پلاس سامسونگ چگونه خواهد بود

افشای رندرهای رسمی گلکسی S10 و S10 پلاس طراحی پرچمداران سامسونگ را به وضوح نشان می‌دهد

 

این رندرها جزو با‌کیفیت‌ترین تصاویری هستند که ما از پرچمداران جدید سامسونگ مشاهده می‌کنیم و احتمالا طراحی محصول نهایی نیز بسیار به آنها نزدیک خواهد بود. مطابق انتظار نمایشگرهای امولد که دارای خمیدگی‌هایی در دو طرف صفحه هستند، با سبک طراحی جدید Infinity-O بر روی پنل جلوی دیده می‌شوند. حاشیه‌های نمایشگر در بالا و پایین به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است که اگر این قضیه در محصول نهایی نیز عملی شود، این کهکشانی‌های جدید را از سری اس هشت بسیار متمایز خواهد کرد.

دوربین سلفی حالا به حفره‌ای درون نمایشگر منتقل شده و در مدل اس ۱۰ پلاس، بریدگی بالای نمایشگر به جای یک دوربین سلفی از دو دوربین سلفی میزبانی خواهد کرد که یکی از آنها برای تصویربرداری عادی و یکی از آنها به عنوان سنسور ToF عمل می‌کند که در قابلیت‌هایی نظیر فناوری تشخیص چهره به کار گرفته می‌شود.

تفاوت دیگری که طراحی گوشی های ۲۰۱۹ سامسونگ نسبت به سری اس ۸ دارد، این است که حالا دیگر سنسور اثر انگشت را در کادر دوربین‌ها مشاهده نمی‌کنیم و این قطعه دردسرساز که قرار گرفتن آن در نزدیکی لنز دوربین‌ها مورد اعتراض بسیاری از خریداران واقع شده بود، حالا به یک سنسور اولتراسونیک درون نمایشگر تبدیل شده است. یک دکمه مخصوص برای فراخوانی دستیار صوتی سامسونگ یعنی بیکسبی، دکمه‌های تغییر ولوم صدا، یک دکمه‌ برای خاموش و روشن کردن، یک بلندگوی خارجی، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و البته پورت یو اس بی تایپ سی موارد دیگری هستند که بر روی لبه‌ها دیده می‌شوند.

طراحی کادر دوربین‌های پشتی نیز به همان شکل افقی که در مدل‌های قدیمی‌تر مانند سری نوت شاهد آنها بودیم، انجام شده و طبق شایعات یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر به عنوان لنز اصلی ایفای نقش خواهد کرد. یک لنز تله فوتوی ۱۳ مگاپیکسلی در کنار یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی برای تصویربرداری عریض نیز امکانات دوربین را تکمیل می‌کنند. در کنار ساختار سه گانه‌ب دوربین‌های اصلی، می‌توانید فلش ال ای دی با رنگ‌های دوگانه و البته سنسور تشخیص ضربان قلب را نیز مشاهده کنید.

مهمترین مشخصات فنی گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس

افشای رندرهای رسمی گلکسی S10 و S10 پلاس طراحی پرچمداران سامسونگ را به وضوح نشان می‌دهد

مدل استاندارد و مدل پلاس پرچمداران جدید سامسونگ به ترتیب از نمایشگرهای ۶.۱ اینچی و ۶.۴ اینچی امولد که با سبک طراحی جدید Infinity-O ساخته می‌شوند، برخوردار خواهند بود. رزولوشن کواد اچ دی بر روی هر دو پنل به کار گرفته می‌شود و پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ که پیشرفته‌ترین چیپست موبایل حال حاضر کوالکام محسوب می‌شود، در بازار یالات متحده و چین بر روی این گوشی ها حضور خواهد داشت؛ در سایر نقاط جهان نظیر اروپا، پرچمدار جدید سامسونگ با چیپست اگزینوس ۹۸۲۰ به فروش خواهد رسید.

انتظار می‌رود که مدل پایه‌ی هر دو گوشی دارای ۶ گیگابایت رم و حداقل ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی باشد. سیستم عامل اندروید ۹ پای به همراه رابط کاربری جدید وان یو آی سامسونگ امکانات نرم افزاری آنها را تشکیل می‌دهد. گلکسی اس ۱۰ از باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و مدل پلاس از یک باتری بزرگتر با ظرفیت ۴ هزار میلی آمپر ساعت بهره‌مند خواهند شد.

البته علاوه بر این ۲ مدل گفته می شود که یک مدل ارزان‌قیمت‌تر به نام گلکسی اس ۱۰ ای نیز در مراسم روز بیستم فوریه رونمایی خواهد شد. از روز هشتم مارس (۱۷ اسفند) کاربران می‌توانند این محصولات را در بازار خریداری کنند. برای اینکه قیمت‌گذاری مدل‌های مختلف گوشی‌های جدید سامسونگ را به طور کامل ببینید، می‌توانید این گزارش کامل در گجت نیوز را مشاهده کنید.