انتشار رندر رسمی گلکسی اس 10 ای (Galaxy S10e)

انتشار رندر رسمی گلکسی اس 10 ای (Galaxy S10e)

روز گذشته شاهد انتشار رندرهای خبری رسمی از دوقلوهای اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس بوده و حالا امروز رندر گلکسی اس ۱۰ ای (Samsung Galaxy S10e) نیز به جمع آنها پیوسته است.

گلکسی اس ۱۰ ای در واقع مدل ارزان قیمت سری پرچمداران ۲۰۱۹ سامسونگ خواهد بود که پیش‌تر با نام گلکسی اس ۱۰ لایت شناخته می‌شد. حالا به لطف خبرنگاران WinFuture ما تصاویر رندر رسمی این گوشی که احتمالا قرار است پس از معرفی رسمی در اختیار خبرگزاری‌ها قرار بگیرد را مشاهده می‌کنیم.

سامسونگ با یک نمایشگر تخت به ریشه‌هایش باز‌می گردد

بعد از سال‌ها استفاده از پنل‌های اولد خمیده در پرچمداران سامسونگ حالا این برند کره‌ای به سال‌های نه چندان دور خود بازمی‌گردد، جایی که گوشی هایش را با پنل‌های صفحه تخت عرضه می‌کرد. گلکسی اس ۱۰ ای قرار است یک نمایشگر اول داشته باشد که در تمام بخش‌های خود به شکل یکنواخت و بدون خمیدگی تولید خواهد شد. البته تفاوت آن با مدل‌های قدیمی‌تر این است که حالا دیگر شاهد حاشیه‌های ضخیم بالا و پایین صفحه نخواهید بود و با منتقل شدن دوربین سلفی به داخل نمایشگر که به لطف سبک طراحی جدید Infinity-O محقق شده است، گلکسی اس 10 ای از بی‌حاشیه‌ترین گوشی های ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

البته اگر این تصاویر مربوط به نسخه نهایی محصول باشند، به نظر می‌رسد که حاشیه پایین صفحه کمی از حاشیه‌های دیگر طرفین نمایشگر ضخیم‌تر است که دلیل آن هم می‌تواند میزبانی این قسمت از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون و پورت شارژر باشد.

بر خلاف دیگر مدل‌های سری گلکسی اس ۱۰ و البته برای کاهش هزینه‌های تولید، سامسونگ مدل گلکسی S10e را بدون سنسور اثر انگشتِ داخل نمایشگر تولید می‌کند؛ البته برخلاف مدل‌های پیشین سری اس، سامسونگ در اینجا تصمیم گرفته است که این سنسور را به جای این که در یک موقعیت نامناسب در کنار کادر دوربین‌ها قرار دهد، آن را در قالب یک اسکنر کوچک به لبه‌ی گوشی منتقل کند. در واقع در سمت راست فریم آلومینیومی این گوشی، سنسور اثر انگشت داخل دکمه پاور قرار خواهد گرفت تا چیزی مشابه گوشی های سونی را شاهد باشیم.

حالا که به بررسی فریم رسیده‌ایم بهتر است بدانید که یک دکمه برای تغییر ولوم صدا بر روی لبه سمت چپ به همراه دکمه اختصاصی برای فراخوانی دستیار صوتی بیکسبی دیده می‌شود. خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی نیز بر روی لبه بالایی به همراه میکروفون قرار گرفته‌اند و پورت یو اس بی تایپ سی در کنار اسپیکر اصلی بر روی لبه پایینی دیده می‌شود که البته همانطور که گفتیم جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز بر روی همین بخش قرار خواهد داشت.

۲ دوربین اصلی بر روی پنل پشتی، یکی بیشتر از آیفون ایکس آر!

بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که سامسونگ این مدل را مستقیما برای رقابت با آیفون ایکس آر اپل تولید کرده است. بر روی پنل پشتی گلکسی اس ۱۰ به جای دوربین‌های سه گانه‌ی پرچمداران سامسونگ، شاهد ۲ دوربین خواهیم بود که البته همچنان هم یک دوربین بیشتر از آیفون ایکس آر اپل دارد.

دوربین اصلی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر خواهد بود که این موضوع به خصوص هنگام عکاسی در محیط‌های نیمه تاریک به کاربر اجازه می‌دهد شات‌های بسیار باکیفیتی بگیرد. دوربین دوم البته برخلاف مدل‌های قبلی که از لنزهای تله فوتو استفاده می‌شد، قرار است یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی برای عکاسی از مناظر عریض باشد تا به کاربران اجازه دهند تصاویری از نماهای بسیار بلند و بسیار وسیع را به راحتی ثبت کنند؛ البته فلش ال ای دی نیز در این کادر دوربین به چشم می‌خورد.

تاریخ رونمایی گلکسی اس ۱۰ ای، قیمت و تاریخ عرضه

درست مشابه برادران گران‌قیمت‌تر خود، گلکسی اس ۱۰ ای طبق گزارش‌ها قرار است دارای پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ در اروپا و سایر نقاط جهان و پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام در آمریکا باشد. ضمن تایید کردن شایعات پیشین، WinFuture ادعا می‌کند که این مدل دارای ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی خواهد بود و اگر کاربران اروپایی بخواهند این محصول را با رم یا ظرفیت داخلی بیشتری خریداری کنند، گزینه‌ی دیگری پیش رویشان قرار نمی‌گیرد.

در واقع برای دریافت رم بالاتر آنها می‌توانند به سراغ خرید مدل استاندارد گلکسی اس 10 با ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگ ظرفیت داخلی برود. البته این اسمارت فون قیمتی معادل ۱۱۴۹ یورو (۱۳۱۶ دلار) خواهد داشت. در بیشتر کشورهای اروپایی این مدل ۴۰۰ یورو (۴۵۸ دلار) بیشتر از گلکسی اس ۱۰ ای قیمت‌گذاری شده است که قرار است با قیمت ۷۴۹ یورو (۸۵۷ دلار) به فروش برسد.

البته این قیمت‌گذاری صرف نظر از برادرهای بزرگتر سری اس ۱۰، می‌تواند جنگ بین محصول ارزان قیمت سامسونگ و آیفون ایکس آر را داغ‌تر کند. گوشی میان رده اپل در ظرفیت‌های داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت به ترتیب با قیمت ۸۵۹ یورو (۹۸۴ دلار) و ۹۱۹ یورو (۱۰۵۲ دلار) در بیشتر کشورهای اروپایی به فروش خواهد رسید. البته توجه داشته باشید قیمت‌گذاری گوشی ها در کشورهای اروپایی بسیار گران‌تر از ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود، در نتیجه گلکسی اس ۱۰ ای احتمالا با قیمتی در حدود ۶۹۹ دلار در آمریکا به فروش می‌رسد که بازهم ارزان‌تر از مدل‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ایکس آر با قیمت‌های ۷۴۹ و ۷۹۹ دلار محسوب می‌شود.

در رابطه با زمان عرضه احتمالا همه دیگر می‌دانید که کنفرانس آنپکد سامسونگ قرار است در روز بیستم فوریه (یکم اسفند) برگزار شود و درست مشابه اس ۱۰ و اس ۱۰ پلاس، مدل ارزان‌قیمت‌تر نیز از همان روز پیش فروش می‌شود تا در روز هشتم مارس (۱۷ اسفند) به خریداران تحویل داده شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مگه قرار نوبد چهار دوربینه باشه