خودکشی نوجوان هندی به دلیل مخالفت خانواده با خرید گوشی گران قیمت برای بازی پابجی!

خودکشی نوجوان هندی به دلیل مخالفت خانواده با خرید گوشی گران قیمت برای بازی پابجی!

محبوبیت عجیب بازی های موبایل آنلاین نزد افراد کم سن و سال قابل درک است، اما شاید هرگز نتوانید با خبر خودکشی یک نوجوان هندی به دلیل رد درخواستش برای خرید یک گوشی گران که بتواند بازی پابجی موبایل را بر روی‌ آن تجربه کند، کنار بیاید!

تعداد بازی های بسیار کمی در تاریخ موبایل وجود دارند که به محبوبیت امروز فورتنایت و پاپجی موبایل رسیده باشند. اما این محبوبیت بسیار بالا از جنبه دیگری نیز قابل بررسی است و آن هم علاقه و اعتیاد باورنکردنی برخی گیمرهای جوان به این عناوین آنلاین است.

محبوبیت بازی های بتل رویال به خصوص بر روی نسخه‌های موبایل در این روزها طرفداران زیادی را به ویژه در میان نسل جوان و حتی کودکان برای آنها دست و پا کرده است. یکی از نقاط منفی این افزایش محبوبیت نیز عادت کردن نوجوانان و معتاد شدن آنها به این سبک از بازی های رقابتی آنلاین است.

به تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد یک نوجوان هندی حتی پایش را از این حد هم فراتر گذاشته و به خاطر این که خانواده‌اش با درخواست او برای خرید یک اسمارت فون گران قیمت مخالفت کردند، اقدام به خودکشی کرده است!

در حالی که تحقیقات پلیس هنوز هم درباره این پرونده جریان دارد، متاسفانه گزارش شده که این پسر هندی که در منطقه‌ی Kurla  زندگی می‌کند، یک گوشی هوشمند ۳۷ هزار روپیه‌ای را تقاضا کرده تا بتواند بر روی آن به بازی پابجی موبایل (PUBG mobile) بپردازد. اما خانواده‌اش تنها اجازه خرج کردن ۲۰ هزار روپیه را به او می‌دادند. همین عدم موافقت خانواده باعث شده است که این نوجوان در خانه خود تصمیم به خودکشی بگیرد و جانش را از دست بدهد.

دولت هند در برابر گسترش PUBG mobile در هند می‌ایستد؟

خودکشی نوجوان هندی به دلیل مخالفت خانواده با خرید گوشی گران قیمت برای بازی پابجی!

با وجود گسترش باورنکردنی محبوبیت، حالا نام بازی پابجی موبایل به دلایل منفی زیادی در رسانه‌های هندی مطرح شده است. Gujarat به اولین ایالت هندی تبدیل شد که انجام این بازی را در مدارس ممنوع کرد و حتی یک پسر ۱۱ ساله از Maharashtra به مقامات دولتی نامه نوشته است تا دولت این کشور بازی پابجی موبایل را به دلیل افزایش خشونت و نفوذ افراد زورگوی مجازی ممنوع کند.

این در حالی است که بازی پابجی موبایل بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و بر روی فروشگاه گوگل پلی به عنوان بهترین بازی ۲۰۱۸ انتخاب شده است؛ بنابراین بعید است این ممنوعیت‌های محلی بتواند خللی در گسترش نفوذ آن در شهرها و کشورهای جدید ایجاد کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. نهایت پوچی!
    دنیا همه هیچ و اهل دنیا همه هیچ؛ ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ

  2. اینطور ادما نباشن بهتره