ال جی موبایل

ال جی موبایل با وجود ضرردهی همچنان به فعالیتش ادامه خواهد داد

ال جی موبایل از سال‌ها قبل در حال ضرردهی است و به جای سودآوری برای شرکت مادر ال جی، زحمت بقیه قسمت‌ها را نیز هدر می‌کند. با این حال قرار نیست فروش گوشی های هوشمند ال جی در بازار متوقف شود!

بر اساس جدیدترین گزارش‌های مالی منتشر شده توسط ال جی، بخش موبایل این شرکت برای پانزدهمین بازه سه ماهه متوالی در حال ضرردهی است. این اتفاق سبب شده ال جی موبایل کشور چین، بزرگترین بازار موبایل دنیا، را ترک کند. اخبار خروج از کشور فیلیپین نیز به تازگی به گوش می‌رسند.

با در نظر گرفتن فعالیت قدرتمند و بسیار خوبی ال جی در سایر بخش‌ها همچون لوازم خانگی و نمایشگرها و تلویزیون‌ها، که تلاش آن‌ها با ضرردهی بخش موبایل تلف می‌شود، کنار کشیدن بخش موبایل شرکت قدم خوبی محسوب می‌شود، اما متاسفانه قرار نیست چنین اتفاقی رخ بدهد. بخش موبایل ال جی با وجود کاهش گستره جغرافیایی فعالیت خود، همچنان به فعالیت ادامه خواهد داد.

ال جی موبایل با قدرت به ضرردهی ادامه می‌دهد!

ال جی موبایل

مدیر عامل ال جی الکترونیکس اعلام کرد اگرچه بخش موبایل شرکت طی سال‌های اخیر سهم خود از بازار را از دست داده است، اما قرار نیست تولید و فروش گوشی های ال جی به طور کامل متوقف شود. به عقیده وی، گوشی های هوشمند نقشی اساسی در اکوسیستم اینترنت اشیا (IOT) این شرکت ایفا می‌کنند، به همین دلیل تولید آن‌ها را نمی‌توان کنار گذاشت.

بر اساس گفته‌های این مدیر، در برنامه کاری ال جی، افزایش فعالیت در زمینه لوازم خانگی و اتومبیل‌ها دیده می‌شود. هر دو مورد ذکر شده با گوشی های هوشمند در ارتباط هستند، به همین دلیل شرکت برنامه‌ای برای کنار گذاشتن بخش موبایل با وجود ضرردهی آن ندارد.

بخش موبایل ال جی بعد از سال‌ها ضرردهی، اکنون در دومین سال استراتری‌های کسب و کار جدید به سر می‌برد و شرکت، برنامه‌های طرح‌ریزی شده را در سال جاری نیز دنبال خواهد کرد. ال جی برای به دست آوردن اعتماد مشتریان سخت تلاش کرده و آماده است تا مدل‌های جدیدی معرفی کند. در سال 2016، میزان ضرردهی بخش موبایل ال جی برابر 1.1 میلیارد دلار بود، اما در سال 2017 با کاهشی بسیار زیاد، به 644 میلیون دلار رسید. بر اساس ارزیابی‌های شرکت StrategyAnalytics، در سومین ربع سال 2018، سهم ال جی از بازار کل بازار موبایل دنیا برابر 1.9 درصد بود.

به نظر شما چرا بخش موبایل LG در سه سال متوالی، به جای سودآوری، 2.5 میلیارد دلار ضرر روی دست شرکت مادر گذاشته است؟ دلایل عدم موفقیت گوشی های ال جی در بازار موبایل را در بخش نظرات این با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.