وام 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان

پرداخت وام 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان خودرو آغاز شد

مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی ایران گفت دولت با هدف حمایت و تداوم فعالیت صنعت قطعه‌سازی، پرداخت وام 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان را شروع کرد.

با شروع دور جدید تحریم‌های آمریکا، علاوه بر اینکه صنعت خودرو با مشکلات زیادی روبه‌رو شد، صنعت قطعه‌سازی کشور نیز به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و عدم وصول مطالبات خود از خودروسازان داخلی، با مشکلات جدی مواجه شده که حتی تعدادی از کارخانه‌ها نیروی کار خود را تعدیل کرده‌اند. به همین دلیل مدتی قبل دولت برای حمایت از این صنعت و تدوام فعالیت آن‌ها، وعده پرداخت وام 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان خودرو را داده بود که در حال حاضر دبیر انجمن سازندگان قطعات از شروع مراحل پرداخت این وام خبر داده است.

پرداخت وام 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان

پرداخت وام 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان

مازیار بیگلو، دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی ایران با اشاره به موضوع پرداخت وام 4 هزار میلیاردی به قطعه سازان خودرو عنوان کرد بین قطعه سازان، خودروسازان داخلی و بانک‌های عامل تعامل‌هایی انجام شده است تا پرداخت این وام در اولین فرصت انجام شود. همچنین لیستی از قطعه سازان خودرو که باید این وام به آن‌ها پرداخت شود، از سوی خودروسازان و با نظارت انجمن قطعه‌سازان به بانک‌های عامل فرستاده شده است. در واقع این وام به صورت مستقیم به قطعه سازان پرداخت می‌شود که چنین موضوعی بسیار حائز اهمیت است.

مازیار بیگلو در ادامه افزود:

انتظار داریم با همکاری بانک‌های عامل این تسهیلات حداکثر تا پایان بهمن 97 به قطعه سازان پرداخت شود. از سویی علاوه بر این تسهیلات، مقرر شده بود که کمک 870 میلیون یورویی به قطعه سازان پرداخت می‌شود که البته نحوه پرداخت آن مشخص نیست، اما اگر این کمک به دست قطعه‌سازان برسد، قسمت زیادی از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. منظور همان قطعات استانداردی است که با کد رهگیری، پلمب شده و هولوگرام دار میخری، موقع نصب [با جادوی ازمابهترون] مستعمل از آب در میآد؟