نسخه دوم اسنشال فون از یک فناوری انحصاری برای جایگزینی ناچ بهره می‌برد

نسخه دوم اسنشال فون از یک فناوری انحصاری برای جایگزینی ناچ بهره می‌برد

نسخه اول اسنشال فون آن‌طور که همه انتظار داشتند به موفقیت اقتصادی دست نیافت و حالا گزارش‌های جدیدی منتشر شده است مبنی بر این که نسخه دوم این گوشی با یک فناوری جدید برای نمایشگر روانه بازار خواهد شد.

جو رسانه‌ای و تبلیغاتی که اندی روبین و همکارانش به راه انداخته بودند، نوید این را می‌داد که اسنشال فون به یک گوشی فوق العاده محبوب و پر فروش در بازار تبدیل شود، اما مدل PH-1 که اولین نسل از این اسمارت فون محسوب می‌شود، نتوانست آن‌طور که باید و شاید بفروشد و در میان رقبای قدرتمند اندرویدی خود دوام بیاورد. البته نمایشگر لبه به لبه با حاشیه‌های بسیار کم و عرضه آپدیت های بسیار سریع که به کاربران این گوشی اجازه داد اندروید ۹ پای را قبل از اکثر کاربران گوشی های دیگر دریافت کنند، همچنان ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود.

اما این ویژگی‌ها هم نتوانستند جلوی شکست تجاری اسنشال فون (Essential Phone) را بگیرند و اواخر سال جاری سال میلادی گذشته اعلام شد که تولید نسل‌های بعدی این گوشی به طور کامل متوقف شده است. حالا خبرگزاری Slash Gear مدارکی به دست آورده است که نشان می‌دهد نسخه دوم اسنشال فون یعنی مدل PH-2 در حال توسعه و تولید است.

نسخه دوم اسنشال فون از یک فناوری انحصاری برای جایگزینی ناچ بهره می‌برد

طراحی‌های رویت شده توسط Slash Gear نشان می‌دهد که اسنشال فون ۲ از یک نمایشگر لبه به لبه تمام صفحه بدون نیاز به بریدگی ناچ بهره می‌برد. در واقع در این طراحی‌ها مشخص است که دومین گوشی اسنشال فون از یک دوربین و یک سنسور پشت نمایشگر برخوردار است و زمانی که کاربر بخواهد این سنسورها تقریبا نامرئی خواهند شد. گویا کمپانی اسنشال این قابلیت را از طریق یک پنل ال سی دی یا اولد به کار خواهد گرفت.

اسنشال فون 2 دارای نمایشگر زیر صفحه خواهد بود

یکی دیگر از نکات طراحی‌ها این است که سنسور اثر انگشت زیر صفحه در پایین نمایشگر و در قسمت مرکزی آن دیده می‌شود. یک حفره در بالای این نمایشگاه حضور خواهد داشت که دوربین سلفی را میزبانی می‌کند. جالب است بدانید این تصویر از یکی از پتنت‌های ثبت شده توسط اسنشال فون درباره سنسور اثر انگشت درون نمایشگر به دست آمده است و به همین دلیل است که نمایشگر با قابلیت نیمه شفاف بودن درون این طرح مطرح نشده است.

البته پیش از این صحبت‌هایی وجود داشت که مدل جدید گوشی های Essential Phone در واقع یک دیوایس همراه کاملا جدید خواهد بود که می‌تواند برای شما قرار ملاقات تنظیم کند، به ایمیل‌ها و پیام‌های متنی پاسخ دهد و به طور کلی «به یک نسخه مجازی از شما تبدیل شود». اما حالا مشخص نیست که قابلیت‌های آینده‌نگرانه را در گوشی بعدی این کمپانی خواهیم دید یا خیر. همچنین در اسناد مربوط به پشتیبانی یکی از اپراتورهای مخابراتی نام مدل PH-2 ذکر شده و به نظر می‌رسد که کمپانی تحت مدیریت اندی روبین به احتمال زیاد یک محصول جدید را تا اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهد کرد.