تصویری از طراحی فضاپیمای بدون سرنشین محرمانه روسیه منتشر شد

تصویری از طراحی فضاپیمای بدون سرنشین محرمانه روسیه منتشر شد

آژانس خبری روسی RIA Novosti هفته گذشته تصاویری از فضاپیمای بدون سرنشین مافوق صوت جدیدی که به طور محرمانه توسط آژانس فضایی این کشور در حال توسعه و تولید است را منتشر کرد.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط این خبرگزاری، فضاپیمای جدید روسیه از یک موتور لایه بالای مدل Briz-M -یک موشک فضایی روسیه که از سال ۲۰۰۰ در دست استفاده قرار دارد- بهره می‌برد و به گونه‌ای طراحی شده تا در حداکثر ارتفاع ۹۹ مایل (۱۶۰ کیلومتر) و حداکثر سرعت ۷ ماخ (۵۳۷۰ مایل بر ساعت و یا ۸۶۴۲ کیلومتر بر ساعت) پرواز کند.

تصویری از طراحی فضاپیمای بدون سرنشین محرمانه روسیه منتشر شد

طراحی این وسیله نقل حمل و نقل فضایی به گونه‌ای انجام گرفته که استفاده از آن تا چندین بار ممکن باشد و طول عمر آن نیز حداقل برای پنجاه پرواز فضایی تضمین شده است. یک کمپانی روسی به نام ISON به نمایندگی از سازمان فضایی فدرال روسیه (Roscosmos)، وظیفه ساخت و تولید فضاپیمای مافوق صوت این کشور را بر عهده خواهد داشت. از سوی بنیاد پژوهش‌های ملی روسیه میلیون‌ها روبل برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اهدا شده است.

طبق گفته‌های یوری باخالوف (Yuri Bakhvalov)، از مدیران اجرایی ارشد ISON، تمام قطعات این وسیله در روسیه تولید و مونتاژ خواهند شد. به گزارش خبرگزاری RIA Novosti شماتیک‌های فراهم شده از سوی ISON درباره این پروژه نشان می‌دهد که فضاپیما از طریق یک وسیله پروازی مخصوص به سمت آسمان حمل خواهد شد. سپس فضاپیما در حالت تقریبا عمودی شتاب می‌گیرد تا وارد فضا شود. بازگشت آن به سطح زمین نیز از طریق یک سیستم مبتنی بر چتر انجام خواهد گرفت.

تصویری از طراحی فضاپیمای بدون سرنشین محرمانه روسیه منتشر شد

این طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نوعی یادآور سیستم White Knight Two از شرکت Virgin Galactic است که ابتدا فضاپیمای VSS Unity را تا ارتفاع ۵۰ هزار پا (معادل ۱۵ هزار متر) به سمت آسمان حمل می‌کرد و سپس فضاپیما عملیات تیک آف را از آنجا انجام می‌داد. فضاپیمای VSS Unity موفق شده بود به رکورد ارتفاع ۵۱.۴ مایل (معادل ۸۲.۷ کیلومتر) در ماه دسامبر دست پیدا کند.

تصویری از طراحی فضاپیمای بدون سرنشین محرمانه روسیه منتشر شد

روسیه برنامه‌های بیشتری برای تولید فضاپیمای مافوق صوت دارد

البته این وسیله تنها فضاپیمای مافوق صوت روسیه نیست که در دست تولید قرار دارد. مدیر کمپانی هوافضای MiG در آگوست ۲۰۱۸ برنامه‌هایی برای تولید یک جت نظامی مافوق صوت متفاوت که قرار است وارد فضا شود را اعلام کرده بود. هرچند که طبق گزارش بیزینس اینسایدر متخصصان باور دارند که تا قبل از سال‌های ۲۰۳۵ تا ۲۰۴۰ این فضاپیما آماده انجام ماموریت نخواهد بود.

در حال حاضر ۵ پرواز آزمایشی برای فضاپیمای مافوق صوت بدون سرنشین در سال ۲۰۲۳ روسیه برنامه‌ریزی شده است. اما ما باید منتظر بمانیم و ببینیم برنامه‌ریزی‌های انجام شده چگونه عملی خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ما که سر در نیاوردیم

  2. اینا فضا پیما میسازن
    بعد ما ماهواره نمیتونیم بسازیم

    • سلام
      اخه بعضی ها قلقلکشون میگیره
      بعضی ها هم کوته فکرن
      بعضی ها ترسو تشریف دارن
      بعضی ها هم احمق هستن
      یک عده هم که میخوان کاری بکنن هم
      نمیزارن
      و زور هم بهشون نمیرسه
      میخوان مثل قبل از….باشیم
      فقد هرچی انوری دست کردن دست بزنیم هوار بکشیم
      خودم خواستیم بکنیم
      میگن من میدونم نمیشه……..
      موفق باشیید

  3. خخخخ خوشگله ها ولی

  4. چرا ایران از این کارا نمیکنه هی