ربات رستم

ربات رستم به عنوان بزرگترین ربات کشور در قزوین رونمایی شد

ربات رستم با هدف معرفی شخصیت‌های اساطیری ایران در شهر قزوین ساخته شد. این ربات غول‌پیکر با 16.5 متر ارتفاع، بلندترین ربات کشور محسوب می‌شود. در ادامه مشخصات و ویژگی‌های این ربات ایرانی را بررسی می‌کنیم.

فاطمه نظری، طراح مجموعه پارک رباتیک قزوین در خصوص ساخت ربات رستم عنوان کرد برای معرفی شخصیت‌های اساطیری ایران و ایجاد یک ابرقهرمان برای کودکان و نوجوانان، مراحل ساخت ربات رستم را شروع کرده‌ایم. این ربات غول‌پیکر با داشتن 16.5 متر ارتفاع بلندترین ربات کشور محسوب می‌شود و هم‌اکنون در مجموعه علمی، فرهنگی و تفریحی رباتیک بوستان ملی باراجین شهر قزوین نصب شده است.

ربات رستم

مشخصات ربات رستم

این ربات غول‌پیکر از سازه‌ای فولادی ساخته شده است و طراحان برای ساخت بدنه آن نیز از فایبرگلاس استفاده کرده‌اند تا در مقابل شرایط آب‌وهوایی نامساعد مقاومت بالایی داشته باشد. سر و گردن ربات رستم متحرک بوده و قادر به سخن گفتن است. این ربات به دلیل برخورداری از نورپردازی‌های متعدد، در شب نمای زیبایی را با آن جثه غول‌پیکر خود به وجود می‌آورد. در حال حاضر همچنان مراحل تولید این ربات ایرانی ادامه دارد و سرانجام در سال 98 می‌توان از آن بهره‌برداری کرد. این ربات به دلیل ابعاد و کارایی ویژه خود جزو ربات‌های بی‌نظیر کشور محسوب می‌شود که در راستای معرفی شخصیت‌های اساطیری ایران ساخته شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. به این نمیگن ربات. به این میگن مجسمه.

  2. درود بر ایران و ایرانی و تاریخچه کهن آن

  3. سلام
    خواستم پیشنهاد کنم اگر سیستم لایک دهی به نظرات به گونه ای باشد که بشه هم لایک های مثبت و هم لایک های منفی را نشان بدهد خیلی خوب است و به نظرم بهتر از وضعیت اکنون است که جمع لایک های مثبت و منفی را به صورت یک عدد مثبت یا منفی نشان میدهد
    ممنون

  4. جالب و زیباست

    شبیه شخصیت های فیلم های تبدیل شوندگان شده