تصاویری از می 9 شیائومی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و ناچ قطره‌ای منتشر شد

تصاویری از می 9 شیائومی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و ناچ قطره‌ای منتشر شد

حدودا تا یک هفته دیگر پرچمدار بعدی شیائومی یعنی گوشی شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9) معرفی خواهد شد و حالا ما تعدادی تصاویر جدید به همراه مشخصات این گوشی را دریافت کرده‌ایم که اطلاعات جذابی از آن را به ما نشان می‌دهد.

درست یک هفته قبل از رونمایی گوشی پرچمدار شیائومی عکس‌های باکیفیت جدیدی از آن منتشر شده است که تقریبا تمام جنبه‌های طراحی پرچمدار بعدی این برند چینی را نشان می‌دهد. همانطور که در زیر می‌بینید شیائومی تصمیم به استفاده از ناچ قطره‌ای گرفته و حاشیه‌های پایین نمایشگر نیز نسبت به می ۸ کاهش یافته است؛ البته گویا حاشیه های دو طرف نمایشگر تقریبا دست نخورده و به همان میزان قبلی باقی مانده است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از منبع شیائومی می 9 دارای یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع پنل‌های امولد خواهد بود که لایه محافظتی گوریلا گلس ۵ بر روی آن کشیده شده است. بر روی پنل پشتی شیائومی می ۹ از یک سیستم دوربین سه گانه بهره می‌برد که به شکل عمودی در گوشه بالای سمت چپ قرار گرفتند و فلش ال ای دی نیز در زیر آنها دیده می‌شود. گویا دوربین اصلی قرار است یک سنسور فوق‌العاده قدرتمند ۴۸ مدا پیکسلی داشته باشد که یک دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سه بعدی ToF نیز آن را همراهی می‌کنند.

در این تصاویر مدل‌های مشکی و آبی می 9 شیائومی نمایش داده شده است که به نظر می‌رسد مدل آبی‌رنگ حالت آینه‌ا‌ی بیشتری دارد و از آنجایی که سنسور اثر انگشت بر روی پنل پشتی آنها دیده نمی‌شود، احتمالا شاهد اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهیم بود. متاسفانه تصاویری که از پنل جلویی گرفته شده‌اند، کمی بدون کیفیت و سانسور شده هستند و ما نمی‌توانیم آیکون اثر انگشت را بر روی صفحه قفل ببینیم.

تصاویری از می 9 شیائومی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و ناچ قطره‌ای منتشر شد

دکمه‌های تغییر ولوم صدا و دکمه پاور بر روی لبه سمت راست قرار گرفته‌اند و البته یک دکمه جدید نیز بر روی لبه سمت چپ دیده می‌شود که احتمالا مشابه پرچمداران اخیر سامسونگ، این دکمه برای فراخوانی دستیار صوتی هوشمند اختصاصی شیائومی به کار خواهد رفت.

مشخصات سخت افزاری شیائومی می ۹

دستیار هوشمند شیائومی به نام XiaoAI از چندین زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و حالا مشخص نیست که آیا می ۹ نیز به این دستگاه مجهز می‌شود یا همچنان شاهد حضور گوگل اسیستنت در آن خواهیم بود. البته جالب می‌شود اگر این دکمه فیزیکی جدید قابل برنامه‌ریزی باشد و کاربر بتواند عملکردهای مختلفی برای آن تعبیه کرده و یا آن را به طور کامل غیر فعال کند.

تصاویری از می 9 شیائومی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و ناچ قطره‌ای منتشر شد

از دیگر مشخصات شیائومی Mi 9 می‌توان به پردازنده فوق‌العاده قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ که بهترین چیپست موبایل حال حاضر جهان محسوب می‌شود در کنار یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ واتی، چیپست ان اف سی، پورت یو اس بی تایپ سی و احتمالا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی اشاره کرد؛ این دیوایس از رابط کاربری MIUI 10 انحصاری شیائومی برخوردار خواهد بود.

تاریخ عرضه گوشی Mi 9 شیائومی

کمپانی سازنده اعلام کرده است که پرچمدار ۲۰۱۹ برند چینی در روز بیستم فوریه (یکم اسفند) رونمایی خواهد شد (دقیقا همان روزی که پرچمداران سامسونگ معرفی می‌شوند) و البته کمی پس از آن یک توییت جدید نیز منتشر شده که نشان می‌دهد شیائومی قصد دارد محصول جدیدی را چهار روز بعد یعنی ۲۴ فوریه در نمایشگاه MWC 2019 در بارسلون اسپانیا رونمایی کند.

تصاویری از می 9 شیائومی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و ناچ قطره‌ای منتشر شد

از روی تصویر این توییت نمی‌توان مورد خاصی را نتیجه‌گیری کرد اما با توجه به اینکه سرعت بالا، تمرکز اصلی این تبلیغ جدید است، احتمال دارد که یک نسخه 5G از گوشی می میکس ۳ را شاهد باشید. همچنین با توجه به متن توییت، بیش از یک محصول در این رویداد معرفی خواهد شد و ما حتی ممکن است شاهد عرضه نسخه‌های جهانی شیائومی می ۹ و یا می ۸ اکسپلورر ادیشن باشیم.