پیش بینی طوفان

تکنولوژی جدید ژاپنی‌ها قادر به پیش بینی طوفان تا 30 دقیقه قبل از وقوع است

محققان ژاپنی فناوری را توسعه داده‌اند که قادر به پیش بینی طوفان و باران تا 30 دقیقه پیش از وقوع است. این فناوری قرار است که در المپیک 2020 توکیو استفاده شود.

تکنولوژی جدیدی در حال آزمایش در منطقه‌ی شلوغی از توکیو است که توانایی پیش بینی طوفان و باران را به طور دقیق، 30 دقیقه پیش از وقوع آن‌ها دارد. امیدواری این است که سیستم مورد نظر، ثابت کرده که به قدر کافی قدرتمند است؛ پس آن می‌تواند در آینده، زودتر از هر زمان دیگری در مورد شرایط جوی نامناسب هشدار دهد. این تکنولوژی با اتکا بر پخش امواج رادیویی به پیش‌بینی سریع و دقیق می‌پردازد.

فناوری پیش بینی طوفان و باران در المپیک 2020 توکیو استفاده خواهد شد

توسعه‌ی این فناوری به رهبری موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن انجام می‌شود که صنعت، دولت و سازمان‌های علمی نیز در آن نقش موثری داشته‌اند. این فناوری از یک نوع جدیدی از رادار آب و هوایی و امواج رادیویی دیجیتالی زمینی برای تخمین مقدار بخار آب در هوا که مربوط به باران می‌شود، استفاده می‌کند. محققان برای برگزاری المپیک سال 2020 در توکیو اقدام به توسعه‌ی این پیش‌بینی کننده کرده‌اند تا این رویداد بزرگ جهانی در آرامش و به خوبی برگزار شود.

به گفته‌ی توسعه دهندگان، رادار جدید چند پارامتری می‌تواند تا 30 دقیقه پیش از بارش باران یا وقوع طوفان شما را مطلع کند. این به خاطر آنتن تختی است که امواج رادیویی را در یک محدوده وسیع‌تر منتشر می‌کند که در مقایسه با رادارهای معمولی بسیار بهتر است. امواج رادیویی زمینی، این رادار برای تخمین مقدار بخاار آب استفاده می‌شوند تا دقت پیش‌بینی‌ها افزایش پیدا کند. نخستین آزمایش‌های این فناوری در سال گذشته آغاز شده است. یک مقام ارشد در این موسسه می‌گوید:

ما امیدواریم این فناوری که به طور مستقیم با زندگی مردم مرتبط است، در اسرع وقت به صورت عملی مورد استفاده قرار گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خدا رو شکر توی ایران طوفان نداریم

  2. لامصبا همع چیزو هک میکنن حتی کارو بار محیط زیستو

  3. ۳۰ دقیقه قبل که فایده نداره

  4. سلام نوت ۸ اندروید ۹ براش اومد