هنگ کردن گوشی های اندرویدی

چگونه از هنگ کردن گوشی های اندرویدی جلوگیری کنیم؟

هنگ کردن گوشی های اندرویدی به یکی از مشکلات بزرگ مالکان تبدیل شده است که البته آن‌ها سازندگان گوشی های اندرویدی را مقصر می‌دانند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد عملکرد نادرست کاربران چنین مشکلاتی را به همراه دارد.

کاربران زیادی از گوشی های سامسونگ، اچ تی سی، هواوی و سونی استفاده می‌کنند که متاسفانه مشکل مشترک تمامی آن‌ها هنگ کردن یا کند شدن است، اما آن‌ها سازندگان گوشی های اندرویدی را مقصر می‌دانند که برخلاف باور آن‌ها، بررسی‌های نشان می‌دهد عملکرد نادرست کاربران باعث شکل‌گیری چنین مشکلاتی می‌شود که برای برطرف‌سازی آن باید چند نکات مهم را انجام داد. از دلایل اصلی هنگ کردن گوشی های اندرویدی می‌توان به ویروسی بودن دستگاه، خراب شدن کارت حافظه، استفاده از بدافزارها اشاره کرد.

نحوه برطرف کردن هنگ کردن گوشی های اندرویدی

1.‌ نصب آنتی ویروس‌های مختلف

کاربران گوشی های اندرویدی برای افزایش امنیت دستگاه خود از انواع مختلف آنتی ویروس‌ها استفاده می‌کنند، اما همین آنتی ویروس‌ها باعث کند شدن و کاهش سرعت گوشی موبایل می‌شوند. از این رو از نصب آنتی ویروس‌های متعدد جلوگیری کنید و همچنین آن دسته از برنامه‌هایی که به آنتی ویروس نیاز دارند هم خودداری شود.

2. اپلیکیشن‌ها را از حافظه داخلی به کارت SD منتقل کنید

استفاده زیاد از حافظه داخلی گوشی موبایل باعث می‌شود تا سرعت آن کاهش پیدا کند. از این رو بهتر است تمام فایل‌ها غیر ضروری را به کارت SD انتقال دهید. همچنین از نصب اپلیکیشن‌ها بر روی حافظه داخلی خودداری کرده و حافظه پیش‌فرض را نیز به حافظه خارجی یا SD تغییر دهید.

3. راه‌اندازی مجدد

هنگامی که از گوشی موبایل خود به مدت زیادی استفاده می‌کنید و با کاهش سرعت آن مواجه می‌شود، بهتر است حداقل روزانه حداقل یک بار آن را راه‌اندازی مجدد کنید تا آن دسته از برنامه‌هایی که به خوبی بسته نشده‌اند، بسته شده و سرعت گوشی اندرویدی افزایش پیدا کند.

هنگ کردن گوشی های اندرویدی

4. غیرفعال کردن بخش Location Services

استفاده از اپلیکیشن‌های ردیابی یا برنامه‌های مشابه که به لوکیشن تلفن همراه مرتبط بوده و فعالیت آن‌ها منوط به فعال بودن لوکیشن است، باعث می‌شود تا میزان فعالیت سی پی یو دستگاه اندرویدی افزایش پیدا کند. از این رو بهتر است بخش Location Services را در مواقعی که به آن نیاز ندارید غیرفعال کنید.

5. از برنامه‌ها به درستی خارج شوید

یکی از عواملی که هنگ کردن گوشی های اندرویدی را به همراه دارد، نبستن مناسب برنامه‌ها است. در واقع این برنامه‌ها باعث می‌شوند تا فعالیت CPU از حالت معمولی بیشتر شده و باعث می‌شود سرعت تلفن همراه کاهش پیدا کند. از این رو سعی کنید از برنامه‌های استفاده شده به صورت مناسب خارج شوید.

6. برنامه‌های گوشی اندرویدی خود را به‌روز کنید

شرکت‌های سازنده در بازه‌‌های زمانی مختلف آپدیت‌هایی از محصولات خود را منتشر می‌کنند، اما عدم توجه کاربران به آن‌ها باعث می‌شود تا گوشی های اندرویدی با کاهش سرعت مواجه شوند، از این رو بهتر است کاربران به این آپدیت‌ها توجه کرده و در اسرع وقت گوشی های خود را به‌روزرسانی کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*