کنگره جهانی موبایل بارسلون

پوشش ویژه گجت نیوز از کنگره جهانی موبایل بارسلون ، نمایشگاه MWC 2019

کنگره جهانی موبایل بارسلون (نمایشگاه MWC 2019) از 6 الی 9 اسفند برگزار می‌شود. گجت نیوز پوشش خبری کاملی از این رویداد که گوشی‌های مهمی همچون سامسونگ گلکسی اس 10، ال جی جی 8 و سونی اکسپریا ایکس زد 4 در آن معرفی می‌شوند را ارائه خواهد کرد.

کمتر از یک هفته‌ی دیگر به بزرگ‌ترین رویداد مرتبط با گوشی‌های هوشمند در جهان٬ کنگره جهانی موبایل بارسلون باقی مانده است. این رویداد بزرگ که از 25 الی 28 فوریه (6 الی 9 اسفند) که در اسپانیا برگزار می‌شود٬ میزبان رونمایی از دیوایس‌های جدید تولیدکنندگان شامل پرچمداران٬ گوشی‌های متمرکز بر دوربین٬ گوشی های ٬5G گوشی های میان رده و حتی گوشی‌های ارزان قیمت اندروید گو خواهد بود. گجت نیوز طبق روال هر سال٬ به طور کامل MWC را تحت پوشش خبری  خود قرار خواهد داد و شما را از آخرین اخبار و رونمایی‌های صورت گرفته در آن مطلع خواهد کرد.

اما در فاصله‌ی چند روز مانده تا آغاز به کار این نمایشگاه٬ ما می‌خواهیم به انتظاراتی که از کنگره جهانی موبایل بارسلون داریم بپردازیم. چه گوشی‌هایی در این رویداد معرفی می‌شوند؟ با ما همراه باشید.

انتظارات گجت نیوز از کنگره جهانی موبایل بارسلون 2019

سامسونگ

کنگره جهانی موبایل بارسلون

غول گوشی‌ساز کره‌ای تصمیم گرفته تا چند روز پیش از برگزاری این نمایشگاه از گوشی های جدید خود پرده برداری کند. سه گوشی خانواده گلکسی اس 10 با نمایشگرهای Infinity-O، دوربین‌های عالی و مناسب برای هر بودجه‌ای عرضه خواهند شد.

گلکسی اس 10 ای مقرون به صرفه‌ترین عضو این خانواده است، گلکسی اس 10 گزینه‌ی میانی و گلکسی اس 10 پلاس گران قیمت‌ترین فرزند این خانواده است که به 5 دوربین، رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی تجهیز خواهد شد. گرچه برای نخستین بار این گوشی را می‌توانید در کنگره جهانی موبایل بارسلون ملاقات کنید.

ویوو

همچنین، 20 فوریه (1 اسفند)، ویوو نیز از یک گوشی میان رده با دوربین پاپ آپ به نام ویوو وی 15 پرو پرده برداری می‌کند. دوربین اصلی این گوشی از یک سنسور 48 مگاپیکسلی بهره می‌برد، اما برای آنکه بفهمیم این سنسور Sony IMX586 است یا Samsung GISOCELL GM1 باید تا زمان رونمایی صبر کنیم.

شیائومی

کنگره جهانی موبایل بارسلون

پیشتر تایید شده که گوشی شیائومی می 9 قرار است 20 فوریه معرفی شود، اما نه در اسپانیا بلکه در چین. این، نخستین دیوایس شرکت شیائومی با سه دوربین در پشت است. البته شیائومی میزبان یک رویداد خبری ویژه در بارسلون نیز خواهد بود که انتظار می‌رود در آنجا از نسخه 5G‌ گوشی شیائومی می میکس 3 رونمایی کنند.

لی جون،‌ بنیانگذار شیائومی در اکتبر گذشته بود که از گوشی می میکس 3 با تراشه اسنپدراگون 845 پرده برداشت. همان زمان وعده داد که در سه ماهه‌ی نخست سال 2019، نسخه‌ی 5 جی این گوشی را در اروپا معرفی می‌کند. ما بی‌صبرانه منتظر ملاقات با این گوشی هستیم.

هواوی

کنگره جهانی موبایل بارسلون

هواوی شرکتیست که گفته می‌شود از یک گوشی منعطف مجهز به فناوری 5G پرده خواهد برداشت. این گوشی از مودم Balong 5000 که عضوی از کایرین 980 خواهد بود میزبانی می‌کند که اجازه‌ی دستیابی به سرعت گیگابیتی را می‌دهد. هرچند هنوز نمی‌دانیم گوشی انعطاف پذیر هواوی را باید با چه نامی صدا بزنیم. به زودی همه چیز را خواهیم فهمید.

نوکیا

کنگره جهانی موبایل بارسلون

نوکیا 9 پیور ویو یکی از قابل انتظارترین گوشی‌هایی است که قرار است در کنگره جهانی موبایل بارسلون معرفی شود. این گوشی از پنج دوربین در پشت خود میزبانی می‌کند و یک پنل بدون ناچ 6 اینچی در جلوی آن قرار دارد که زیر آن نیز اسکنر اثر انگشت گنجانده شده است. شنیده می‌شود این گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون 845 کوالکام قدرت خواهد گرفت.

در کنار این پرچمدار، ما انتظار رونمایی از نوکیا 1 پلاس،‌ یک گوشی فوق‌العاده اقتصادی با اندروید 9 (نسخه‌ی Go Edition) را نیز خواهیم داشت. پیشتر این محصول را در رندرهای مختلف دیده‌ایم و حتی در پلی استور گوگل نیز نام آن افشا شده است. بنابراین اچ ام دی گلوبال قطعا آن را معرفی می‌کند. همچنین احتمالا ملاقات با یک گوشی دیگر به نام نوکیا 6.2 نیز وجود دارد.

ال جی

کنگره جهانی موبایل بارسلون

ال جی می‌خواهد گوشی ال جی جی 8 تینکیو را با خود به بارسلون بیاورد. این دیوایس از یک سنسور ToF‌ در دوربین سلفی خود میزبانی می‌کند که اجازه می‌دهد قفل گشایی در شرایط نوری تاریک آسوده‌تر شود و کاربران با شکلک‌های سه بعدی واقعیت افزوده سرگرم شوند. این کمپانی همچنین تایید کرده است که نمایشگر OLED ال جی جی 8، نقش یک اسپیکر استریو آن را نیز بازی خواهد کرد و صدا از آن پخش می‌شود. این اسپیکر قادر به ارائه‌ی افکت صوتی DTS:X 3D و شبیه سازی 7.1 کاناله است.

شایعات همچنین عنوان می‌کنند که ال جی گوشی ال جی وی 50 تینکیو مجهز به فناوری 5G‌ را نیز در کنگره جهانی موبایل بارسلون معرفی می‌کند. اگر شایعات پیشین درست باشد، قرار نیست هیچ زمانی گوشی های سری G ال جی از سرعت اینترنت گیگابیتی پشتیبانی کنند.

سونی

کنگره جهانی موبایل بارسلون

کنگره جهانی موبایل رسما از 25 فوریه (6 اسفند) آغاز به کار می‌کند. این دقیقا زمانیست که سونی از گوشی های اکسپریا ایکس ای 3 و اکسپریا ایکس زد 4 با نام‌هایی جدید، احتمالا اکسپریا 10 و اکسپریا 10 اس (به مناسبت دهمین سال عرضه گوشی‌های سری اکسپریا) پرده خواهد برداشت.

بر اساس شایعات به بیرون درز کرده در گذشته، اکسپریا 10 زد می‌تواند به یک نمایشگر بلند قامت با نسبت ابعاد عریض سینمایی 21:9 تجهیز باشد. فضا سه دوربین در پشت قرار دارد که این دوربین‌ها به صورت افقی در کنار یکدیگر جای می‌گیرند. اما اسکنر اثر انگشت همچنان کنار قاب در دسترس خواهد بود.

آنر

آنر، شرکت تحت عمر هواوی جداگانه از این برند در میدان رقابت حاضر می‌شود و جورج ژائو مدیرعامل این کمپانی می‌خواهد در کنگره جهانی موبایل بارسلون از یک گوشی 5G پرده برداری کند. ما امیدواریم که آن، یک نسخه‌ی 5 جی از گوشی آنر مجیک 2 باشد،‌ اما پیشتر که با چندی از مقامات آنر گفتگو کرده بودیم، آن‌ها عنوان می‌کردند که آنر مجیک 2 همچنان در چین باقی خواهد ماند، پس ممکن است به طور کامل با یک محصول جدید ملاقات کنیم. رویداد آنر در بارسلون، 26 فوریه (7 اسفند)‌ برگزار می‌شود.

سایر شرکت‌ها

در طول برگزاری این رویداد جهانی، وان پلاس و کوالکام در یک کنفرانس در مورد آینده‌ی فناوری 5 جی صحبت خواهند کرد. البته ما انتظار نداریم در این کنفرانس از یک گوشی 5G رونمایی شود، چرا که گوشی‌های وان پلاس معمولا در اواخر سال میلادی معرفی می‌شوند.

اوپو یکی دیگر از نام‌های مهم در بارسلون است، اما قرار است به جای یک گوشی، از یک فناوری جدید پرده بگشاید. این سازنده چینی نخستین ماژول دوربین با زوم 10 برابری اپتیکال را به معرض عموم درخواهد آورد. ما همچنین یک اسکنر اثر انگشت زیر صفحه بزرگ‌تر را که گفته می‌شود 15 برابر بزرگ‌تر از اسکنر به کار رفته در گوشی اوپو R17 Pro و دیگر گوشی‌های مهم بازار است را نیز می‌توانیم در این کنفرانس ببینیم.

در حالی که گوشی‌های هوشمند هدف اصلی ما هستند، نوبیا، زیرمجموعه‌ی شرکت زد تی ای قصد دارد نخستین گجت های پوشیدنی خود مجهز به نمایشگر انعطاف پذیر را معرفی کند. انتظار می‌رود در حالی که آن‌ها به دور مچ دست شما می‌پیچند، با خود یک دوربین را نیز به همراه داشته باشند.

لازم به ذکر است که گجت نیوز به طور کامل تمامی اخبار و رخدادهای مربوط به کنگره جهانی موبایل بارسلون 2019 (MWC 2019) را تحت پوشش خبری ویژه خود قرار می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*