گلکسی اس 10 5G

گلکسی اس 10 5G در ابتدا به صورت انحصاری توسط ورایزن عرضه می‌شود

گوشی گلکسی اس 10 5G سامسونگ (Samsung Galaxy S10 5G) رسما معرفی شد و حالا گفته شده که این گوشی در ابتدا به صورت انحصاری توسط اپراتور ورایزن وایرلس در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد.

چند هفته پیش گزارش شد که گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 5G در ابتدا به صورت انحصاری توسط اپراتور ورایزن وایرلس (Verizon Wireless) در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد. ورایزن یکی از 4 اپراتور بزرگ تلفن همراه در ایالات متحده است که برای ارائه شبکه 5G در آمریکا برنامه‌ریزی می‌کند. حالا گوشی Galaxy S10 رسما معرفی شده و به دنبال آن، انحصار اپراتور ورایزن وایرلس بر نسخه 5G این گوشی پرچمدار نیز تایید شد.

البته این بدان معنا نیست که نسخه 5G جدیدترین پرچمدار سامسونگ از هیچ اپراتور دیگری در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود؛ به نظر می‌رسد این گوشی جدید از سوی اپراتورهای دیگری نظیر AT&T و T-Mobile نیز عرضه می‌شود، اما باز هم ورایزن سهم اصلی را دارد و انحصار این گوشی در اختیار Verizon باقی می‌ماند.

گلکسی اس 10 5G در کره جنوبی و سایر کشورها

شبکه 5G اکنون در چندین بازار در سراسر جهان به صورت تجاری ارائه می‌شود و اپراتورهای موجود در کره جنوبی نیز در حال آماده‌سازی شبکه‌های خود هستند؛ به این ترتیب، قطعا گلکسی اس 10 5G در کره جنوبی نیز در دسترس خواهد بود.

بدیهی است که سامسونگ برای عرضه این گوشی در بازارهایی که شبکه 5G در آن‌ها وجود ندارد، حساسیتی نخواهد داشت و گلکسی اس 10 5G فعلا فقط در کشورهایی مانند آمریکا و کره جنوبی عرضه می‌شود، اما در آینده شاهد عرضه آن در کشورهای بیشتری خواهیم بود؛ چرا که شبکه‌های 5G به سرعت در حال گسترش در سراسر جهان هستند.

گوشی Galaxy S10 5G چند تفاوت عمده با گلکسی اس 10 پلاس (+Galaxy S10) دارد، از جمله این که از درگاه کارت حافظه میکرو اس دی بهره نمی‌برد. اپراتور ورایزن تا به امروز اطلاعات مربوط به قیمت و تاریخ عرضه را به صورت رسمی اعلام نکرده و فقط شرکت سامسونگ گفته این گوشی در نیمه اول سال 2019 توسط بزرگترین شبکه این کشور عرضه خواهد شد.