بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای سامسونگ

بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای سامسونگ – Samsung Galaxy Tab S5e

در این مقاله به بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای سامسونگ (Samsung Galaxy Tab S5e) می‌پردازیم. گلکسی تب S5e یک تبلت میان‌رده اقتصادی با نمایشگر OLED و آخرین نسخه‌ی اندروید است که سامسونگ آن را با خود به نمایشگاه MWC 2019 خواهد آورد.

سامسونگ آغاز خوبی را با تبلت‌های خود داشت. آن‌ها هم اکنون پادشاه بازار تبلت‌های اند رویدی هستند و تقریبا طیف گسترده‌ای از این بازار را به انحصار خود درآورده‌اند. این کمپانی در کنار گوشی‌ها خانواده گلکسی اس 10 خود از یک تبلت جدید نیز پرده برداری کرد. ما موفق شدیم آن را از نزدیک ببینیم و به بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای سامسونگ بپردازیم.

بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای

طراحی

گلکسی تب اس 5 ای یک تبلت باریک است. ضخامت آن 5.5 میلی‌متر بوده و وزن آن نیز تنها 400 گرم است. زمانی که آن را در دست می‌گیرید، می‌توانید حس در اختیار داشتن یک تبلت بسیار قابل حمل و شیک را تجربه کنید. به قدری این تبلت نازک است که هر لحظه تصور می‌کنید از وسط خم خواهد شد! ما چنین حسی را با تبلت گلکسی تب اس 2 که چند سال پیش عرضه شد نیز داشتیم. حال، این تبلت جدید از گلکسی تب اس 2 نیز سبک‌تر و باریک‌تر است.

بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای سامسونگ

هرچند این بدنه‌ی باریک، بدون قربانی کردن چیزی دیگر نبوده است. سامسونگ در یک تصمیم شجاعانه، جک 3.5 میلی‌متری هدفون را از روی این تبلت حذف کرده است. شاید برخی از حذف آن ناراحت باشند، اما برخی دیگر بابت باریک‌تر شدن گلکسی تب S5e خوشحال هستند. فرقی نمی‌کند شما در کدام گروه قرار داشته باشید، شما می‌توانید با استفاده از دانگل USB-C که داخل جعبه‌ی تبلت قرار دارد، از هدفون‌های معمولی خود نیز استفاده کنید. یا آنکه یک جفت هدفون بیسیم تهیه کنید، ما به شما گلکسی بادز جدید سامسونگ را پیشنهاد می‌کنیم که شب گذشته معرفی شد.

بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای سامسونگ

بر روی قاب جلویی، تغییر چشمگیر دیگری وجود ندارد. در بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای سامسونگ ما متوجه نبودن فلاش LED برای دوربین پشتی شدیم. دکمه‌ها، همانطور که انتظار دارید در دو سمت تبلت تعبیه شده‌اند. سامسونگ یک سنسور اثر انگشت را نیز در داخل کلید قفل صفحه تعبیه کرده که به خوبی کار می‌کند.

بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای سامسونگ

گرچه برخی نکات منفی نیز در اینجا وجود دارد. گلکسی تب اس 5 ای بر اساس دیگر دیوایس‌های خانواده گلکسی تولید نشده است. این بدان معناست که خبری از تاییدیه‌ی مقاومت در برابر نفوذ آب را در اختیار ندارد. با این حال یک نمایشگر 10.5 اینچی OLED در جلوی آن حضور دارد که می‌تواند برای یک تبلت میان‌رده جذاب باشد.

نرم افزار

گلکسی تب S5e به صورت پیشفرض با رابط کاربری One UI 1.1 مبتنی بر اندروید 9.0 عرضه خواهد شد. این عالی است که ببینیم سامسونگ این رابط کاربری جدید را در تبلت خود نیز استفاده کرده است. ما امیدواریم سامسونگ همین سیاست را در پیش بگیرد و تبلت‌های بیشتری با رابط کاربری One UI عرضه کند. این رابط کاربری قابلیت Digital Wellbeing که گوگل آن را با اندروید 9 معرفی کرد، را نیز ارائه می‌کند. این قابلیت برای مدیریت زمان کاربران طراحی شده است و می‌توانند تنظیم کنند چه ساعت‌هایی به برخی اپلیکیشن‌های مشخص شده دسترسی نداشته باشند. شما یک معتاد به شبکه‌های اجتماعی هستید؟ این قابلیت شما را به زندگی عادیتان باز می‌گرداند.

بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای سامسونگ

به طور کلی ظاهر One UI بسیار زیبا به نظر می‌رسد و ما می‌توانیم تجربه نرم افزاری این تبلت را مثبت ارزیابی کنیم.

جمع بندی

پس از بررسی اولیه تبلت گلکسی تب اس 5 ای ما می‌توانیم بگوییم که آن یک تبلت جذاب است، حتی اگر بر روی کاغذ خیلی عالی نباشد. برای یک تبلت 10.5 اینچی، وزن 400 گرمی و ضخامت 5.5 میلی‌متری بسیار کم است. این چیزیست که از گلکسی تب S5e یک تبلت جذاب می‌سازد. علاوه بر این شما یک نمایشگر OLED را در اختیار خواهید داشت که برای یک تبلت با قیمتی در حدود 400 یورو، قابلیت بسیار خوبی محسوب می‌شود.